Stage1:stä Sporttiin
Stage1:stä Sporttiin
Nyt vasta ja vasta nyt huomasin, että siihen mm. Maptunin Stage1:seen kuuluu myös itse magneettiventtiili ja letkut, ELI senhän voisi hommatakin sitten joskus 1,5 vuoden sisään.
Onko ollut mitään onkkelmia ensiasennuksen kanssa? Mitä olen kuullut, niin ei välttämättä heti ensimmäisellä lastuyksilöllä starttaa - pitääkö paikkansa? Tai muuta vastaavaa... Ja alakierrosväännöt lisääntyvät - vai? Ja teho- ja vääntökippurat vaikuttavat hyviltä maptun.fi-sivujen perusteella. Ja koska sitä ei ole TUV-hyväksytty, niin se on luvaton osa ja viritys tässä autossa? Muutenhan teholukemat ja väännöt ovat kait ihan ok, eli ei kuitenkaan liikaa Suomen maan lain mukaan?
Vaatiiko ennen asennusta mitään moottorin tarkastusta siis aukaisua? Ja minkälaisia kokemuksia teillä on näistä Stage1:sistä?
Onko ollut mitään onkkelmia ensiasennuksen kanssa? Mitä olen kuullut, niin ei välttämättä heti ensimmäisellä lastuyksilöllä starttaa - pitääkö paikkansa? Tai muuta vastaavaa... Ja alakierrosväännöt lisääntyvät - vai? Ja teho- ja vääntökippurat vaikuttavat hyviltä maptun.fi-sivujen perusteella. Ja koska sitä ei ole TUV-hyväksytty, niin se on luvaton osa ja viritys tässä autossa? Muutenhan teholukemat ja väännöt ovat kait ihan ok, eli ei kuitenkaan liikaa Suomen maan lain mukaan?
Vaatiiko ennen asennusta mitään moottorin tarkastusta siis aukaisua? Ja minkälaisia kokemuksia teillä on näistä Stage1:sistä?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Mulla on samanlainen auto kun sulla ja sain oman Steg1:n viikko sitten. Siitä asti onkin ollut kestohymy päällä
Asennuksen suoritin Saab-liikkeen pihassa, jotta saatiin käynnistyksenesto koodattua pois päältä. Voit myös tilausvaiheessa kertoa Maptunille orggisboxin numerosarjan, saattavat ehkä onnistua "kopioimaan" boksin tiedot mm. käynnistyksen osalta. Tätä eivät kuitenkaan lupaa 100%.
Alkuperäinen purkki irtoaa hanttarin jalkatilasta n.5 min, ja magneettivenan kytkee n.30 min (paitsi jos kone on kuuma). Jatkoin tylysti sitä pisintä kumiletkua pienellä metalliputkella. Tiedät sitten kun asennat mitä tarkoitan Vaikein homma oli saada magneettivena parilla ruuvilla kiinni sille tarkoitettuun paikkaan Siihen ois tarvittu gynekologia tai jotain muuta näppäräsormista.
Kaiken kaikkiaan kuitenkin helppo homma, ja mikä parasta rahat ei todellakaan mene hukkaan. Tästä on kiva jatkaa...
Ennen oli painetta 0,3-0,35 bar -> nyt isommilla vaihteilla käyttää ahdot 1,5 bar paikkeilla ja kierrosten noustessa tipahtaa 1 bar tuntumaan.
Niin, ja koneelle ei tarvitse tehdä sen kummempia varotoimenpiteitä, ahtopainemittaria suosittelen henkivakuutukseksi.
Itsellä meinaan katkes toi jatkamani kumiletku koska käytin jatkona pneumatiikkaletkua. Se ei jostain syystä pitänyt kuumasta
Mittari antoi heti vihjeen ja konepeltiä auki, vika löytyi oitis.
Paa heti tilaukseen vaan, suosittelen lämpimästi!
Asennuksen suoritin Saab-liikkeen pihassa, jotta saatiin käynnistyksenesto koodattua pois päältä. Voit myös tilausvaiheessa kertoa Maptunille orggisboxin numerosarjan, saattavat ehkä onnistua "kopioimaan" boksin tiedot mm. käynnistyksen osalta. Tätä eivät kuitenkaan lupaa 100%.
Alkuperäinen purkki irtoaa hanttarin jalkatilasta n.5 min, ja magneettivenan kytkee n.30 min (paitsi jos kone on kuuma). Jatkoin tylysti sitä pisintä kumiletkua pienellä metalliputkella. Tiedät sitten kun asennat mitä tarkoitan Vaikein homma oli saada magneettivena parilla ruuvilla kiinni sille tarkoitettuun paikkaan Siihen ois tarvittu gynekologia tai jotain muuta näppäräsormista.
Kaiken kaikkiaan kuitenkin helppo homma, ja mikä parasta rahat ei todellakaan mene hukkaan. Tästä on kiva jatkaa...
Ennen oli painetta 0,3-0,35 bar -> nyt isommilla vaihteilla käyttää ahdot 1,5 bar paikkeilla ja kierrosten noustessa tipahtaa 1 bar tuntumaan.
Niin, ja koneelle ei tarvitse tehdä sen kummempia varotoimenpiteitä, ahtopainemittaria suosittelen henkivakuutukseksi.
Itsellä meinaan katkes toi jatkamani kumiletku koska käytin jatkona pneumatiikkaletkua. Se ei jostain syystä pitänyt kuumasta
Mittari antoi heti vihjeen ja konepeltiä auki, vika löytyi oitis.
Paa heti tilaukseen vaan, suosittelen lämpimästi!
Jotain tuollaista muistelin tuosta käynnistyksenestosta. Minulla on asennettu juuri Cobran Bridge-hälyri, ja hyvin pelailaa. Mutta vaikuttaako se mitenkään sitten, koska eikös siinä ole oma käynnistyksen esto?
Mutta kaiken kaikkiaan hyvä, kattava ja fiksu vastaus sinulla! Kiitoksia!
Kyllä tahtoo jo lastukuume iskeä... ...kieltämättä, että pääsisi ottamaan isoilta Bemuilta ja Vulvuilta päänahkoja.
Entisestä autosta tarkistin ohjausboxin tiedot ja hyvin onnistui asennus. Ja sitten asensinkin siihen tuon mankkavenan, ja hyvin onnistui sekin, kun käytin ei-alkuperäisiä pultteja ja joutui irroittamaan kuskin puoleinen valo. Aikaa vähän tuhraantui, mutta kokemusta on jo siitäkin ja kun muutenkin kun on täällä maalla joutunut noiden erilaisten koneiden kanssa touhuamaan.
Mutta kaiken kaikkiaan hyvä, kattava ja fiksu vastaus sinulla! Kiitoksia!
Kyllä tahtoo jo lastukuume iskeä... ...kieltämättä, että pääsisi ottamaan isoilta Bemuilta ja Vulvuilta päänahkoja.
Entisestä autosta tarkistin ohjausboxin tiedot ja hyvin onnistui asennus. Ja sitten asensinkin siihen tuon mankkavenan, ja hyvin onnistui sekin, kun käytin ei-alkuperäisiä pultteja ja joutui irroittamaan kuskin puoleinen valo. Aikaa vähän tuhraantui, mutta kokemusta on jo siitäkin ja kun muutenkin kun on täällä maalla joutunut noiden erilaisten koneiden kanssa touhuamaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Lisätäänpä vielä hieman vettä myllyyn... Tuli tänään vielä testattua kaverin tekemää dumppia, voihan muna mitkä sihaukset! Alko kuulostaa jo ihan kunnon aivastukseltajuhokare kirjoitti:...sormet suorastaan jo syyhyävät, että pääsisi yli 200 heppaa nimellistä kokeilemaan...
Tosin toi lähes kaikkien karttama vv-suodatin antaa imusoundien lisäksi myös suhausten kuulua läpi. Harvemmin sitä kaikkea tehoa tulee otettua irti mutta äänet kuulee pienemmälläkin sotkemisella ja mikäs sen mukavampaa.
Jos nyt ihan vahingossa sattumalta oot Turun suunnalla niin ota ihmeessä yhteyttä jos haluat testata, ei tarvi ostaa sikaa säkissä.
Edit: Taisinpa muuten sun aikaisemmin kirjoittamasta jutusta saada kimmokkeen tohon dumppiin, että siitäs saat sitte takas. Eikun lastupuotiin vaan
Joo, se dumppi kyllä päästää jo 0,3 baareilla hyvät suhahdukset, ja en mites sitten yli baarin ahdoilla!Tosin toi lähes kaikkien karttama vv-suodatin antaa imusoundien lisäksi myös suhausten kuulua läpi. Harvemmin sitä kaikkea tehoa tulee otettua irti mutta äänet kuulee pienemmälläkin sotkemisella ja mikäs sen mukavampaa.
Mielelläni haluaisin testata, mutta tällä hetkellä en taida päästä Turun alueelle.
Toivotaan, että lähtee homma käyntiin, eikä tule mitään isompia onkkelmia. Joo, sehän se on tämän virittelyn hyvä ja huono puoli.Siitä se lähtee
Eikä lopu koskaan...
Niin, miten se muuten vaikuttaa Cobran oma ajonestojärjestelmä Maptunin lastuun?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Tossa itse suunnitellut stage3:n tilausta ja nyt pakko kysyä tuosta käynnistyksenestosta, että minulla on ainakin niin että kun on ovet aukassa kaukosäädöllä ja jossei n. 1min tms. käynnistä autoa niin sitten kun käynnistät ni sammuu samantein. Eli onko tämä alkup. käynniesto?Mimmi kirjoitti:Ei mitenkään, koska sitä (käynnistyksenestoa) ei kytketä Trionicciin antamaan sammutuspulssia.
Ja nyt jos tosiaan joku voi laittaa hienot infot mitä kaikkea siis joutuu tietämään/tekemään jotta kyseinen projekti onnistuu?
Kiitoksia kaikille jotka jaksavat vaivautua t: Vuoden 1996 Saab 900R
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Mitenkäs juttu on sitten kun jossain talilla lyödään uusi boksi kiinni, niin lähteekö auto edes käyntiin sitten? Kun sehän pitää viedä saabille käynnieston ohjelmointiin? Eli milläs vie jos uusi boksi kiinni.Mimmi kirjoitti:Jep. Orkkis VSS:n (käynnistykseneston) sisältävä hälyhän sinulla on.
Olisin erittäin kiitollinen jos joku on tilannut maptunilta jotain ja pystyisi minulle hieman infoa iskemään kyseisestä projektista ?
MapTun kertoi minulle: "Yleensä ohjainlaite on hyvä käyttää asenettavana Saab jälleenmyyjällä,Harrimatias kirjoitti: Mitenkäs juttu on sitten kun jossain talilla lyödään uusi boksi kiinni, niin lähteekö auto edes käyntiin sitten? Kun sehän pitää viedä saabille käynnieston ohjelmointiin? Eli milläs vie jos uusi boksi kiinni.
Olisin erittäin kiitollinen jos joku on tilannut maptunilta jotain ja pystyisi minulle hieman infoa iskemään kyseisestä projektista ?
silloin ollaan varmoja että ohjainlaite toimii autossa oikein.
Voidaan kyllä tehdä identtinen vanhan kanssa mutta emme anna 100%
toimivuutta suoraan."
Itse nyppäsin originaalin T7-boksin irti ja otin kuvat kaikista merkinnöistä. Kuvat tilauksen liitteenä Maptunille ja pyysin koodaamaan identtisen vanhan kanssa.
Uusi boksi ei ole vielä tullut, joten tämän enempää en pysty vielä kertomaan.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Mulla on hälytin+ajonesto ja kaikilla kolmella ECUlla, jotka olen Speedpartsilta ja Maptunilta saanut on auto lähtenyt käyntiin heti.
Jos ei lähde käyntin uudella niin vanha boxi paikalle ja ajamaan Saab huoltoon jossa ECU koodataan kuntoon.
Tai vaihtoehtoisesti kannattaa mennä vaihtamaan ECU sellaisen korjaamon parkkipaikalle jossa on TECH2:nen niin eipä tarvi pitkälle työntää.
Jos ei lähde käyntin uudella niin vanha boxi paikalle ja ajamaan Saab huoltoon jossa ECU koodataan kuntoon.
Tai vaihtoehtoisesti kannattaa mennä vaihtamaan ECU sellaisen korjaamon parkkipaikalle jossa on TECH2:nen niin eipä tarvi pitkälle työntää.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Maksaakohan tuon boksin vaihdattaminen Saabilla itellään paljonkin? Eihän se aikaa vievä homma ole mutta.. Juu, odotellaan niitä teidän kokemuksiaTermos kirjoitti:MapTun kertoi minulle: "Yleensä ohjainlaite on hyvä käyttää asenettavana Saab jälleenmyyjällä,Harrimatias kirjoitti: Mitenkäs juttu on sitten kun jossain talilla lyödään uusi boksi kiinni, niin lähteekö auto edes käyntiin sitten? Kun sehän pitää viedä saabille käynnieston ohjelmointiin? Eli milläs vie jos uusi boksi kiinni.
Olisin erittäin kiitollinen jos joku on tilannut maptunilta jotain ja pystyisi minulle hieman infoa iskemään kyseisestä projektista ?
silloin ollaan varmoja että ohjainlaite toimii autossa oikein.
Voidaan kyllä tehdä identtinen vanhan kanssa mutta emme anna 100%
toimivuutta suoraan."
Itse nyppäsin originaalin T7-boksin irti ja otin kuvat kaikista merkinnöistä. Kuvat tilauksen liitteenä Maptunille ja pyysin koodaamaan identtisen vanhan kanssa.
Uusi boksi ei ole vielä tullut, joten tämän enempää en pysty vielä kertomaan.
Kannattaa itse vaihtaa boxi vaikka Saabi-liikkeen pihalla ja pyytää sitten joku koodaamaan ajonesto pois jos ei starttaa.Harrimatias kirjoitti: Maksaakohan tuon boksin vaihdattaminen Saabilla itellään paljonkin? Eihän se aikaa vievä homma ole mutta.. Juu, odotellaan niitä teidän kokemuksia
Tossa juttua oman virisetin laitosta. Linkki
Saab 9³
Nyt on sitten omalta osaltani putki auki. Eli Maptunin ykkös-vaihe autossa kiinni. Ja kivahan tuo on kyllä. Vaatimattomasti alkoi tuo viritys clampilla ja heti perään tämä.
Tosiaan tänään kävin Olarin Länsiautolla vaihtamassa boksin ja tulpat. Itse vaihdoin pihalla ja sähkäri tuli sitten ohjelmoimaan käynnistyksenestikoodit kohdilleen. Maksoi sitten 40,20€ tuo ohjelmointi. Ensiksi tarjottiin 60€, mutta pienen kyselyn jälkeen tuli tuo, että ilmaiseksi ei tuotakaan saa.
Tosiaan tänään kävin Olarin Länsiautolla vaihtamassa boksin ja tulpat. Itse vaihdoin pihalla ja sähkäri tuli sitten ohjelmoimaan käynnistyksenestikoodit kohdilleen. Maksoi sitten 40,20€ tuo ohjelmointi. Ensiksi tarjottiin 60€, mutta pienen kyselyn jälkeen tuli tuo, että ilmaiseksi ei tuotakaan saa.
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87