Starttimoottoreiden erot.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1821
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Starttimoottoreiden erot.

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Niinhän siinä kävi, ekat kunnon pakkaset ja kolkin startti sanoi sopimuksen irti. Auto montun päälle ja vanha irti. Joo, aksila sielä heläjä miltei irti.
Tälläinen sielä oli:

Mitsubishi 12V M000T86781
Hammasluku 10
Pituus noin 20.5cm

Kysymys kuuluukin, että mistä löytää oikeanlaisen tilalle? Tuossa köliköllä on ng900 M97 ja mietin, passaisko siitä. Oma auto M02 2.0T.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Starttimoottoreiden erot.

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Pitäisi käydä.

Tuo mitsun startti on ollut käytössä vasta T7 uuden huohotuksen MY04-> jälkeen, kun huohotusloukkoa on suurennettu. Eli joku on jossain välissä vaihtanut "väärän" startin sinne.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1821
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Starttimoottoreiden erot.

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Kiitos infosta. Tuossa oli kaverilla -05 femma purettuna, josta tuli laitettua vastaava startti tilalle. Mutta jotenkin tykkään nuista Boschin starteista enemmän, jotenkin pyörivät iloisemmin.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Starttimoottoreiden erot.

Viesti Kirjoittaja Pakari »

No se on tehokkaampi. Bosch on 1,4kW ja Mitsu on 1,1kW. Bosch ei sovi fyysisiltämitoiltaan uudemman huohotinloukon kanssa, eli MY04->
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Starttimoottoreiden erot.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Pakari kirjoitti:
To Helmi 23, 2023 07:17
Pitäisi käydä.

Tuo mitsun startti on ollut käytössä vasta T7 uuden huohotuksen MY04-> jälkeen, kun huohotusloukkoa on suurennettu. Eli joku on jossain välissä vaihtanut "väärän" startin sinne.
Minä vaihdoin erääseen 2002 vuosimalliseen startin ja siinä oli myös Mitsu. Auto tuli sukuun noin 150tkm ajettuna ja varmasti ei ole starttia vaihdettu meillä ollessa. Voisiko olla, että tuo ei ole alkuperäinen?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Starttimoottoreiden erot.

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Mertmi kirjoitti:
La Helmi 25, 2023 12:46
Pakari kirjoitti:
To Helmi 23, 2023 07:17
Pitäisi käydä.

Tuo mitsun startti on ollut käytössä vasta T7 uuden huohotuksen MY04-> jälkeen, kun huohotusloukkoa on suurennettu. Eli joku on jossain välissä vaihtanut "väärän" startin sinne.
Minä vaihdoin erääseen 2002 vuosimalliseen startin ja siinä oli myös Mitsu. Auto tuli sukuun noin 150tkm ajettuna ja varmasti ei ole starttia vaihdettu meillä ollessa. Voisiko olla, että tuo ei ole alkuperäinen?
Onko koneenvaihto poissuljettu vaihtoehto? Niitähän on vaihdettu niitä koneita aikanaan, että olisiko sellainen mahdollista? :?: Että olisi uudempi kone ja huohotus keulilla.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2644
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Starttimoottoreiden erot.

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Varmuuden välttämiseksi, kummasta on puhe kolkista vai femmasta?
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Re: Starttimoottoreiden erot.

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Boschista on myös lyhyempi malli, joka sopii uudemman huohotuksen kanssa. Yhtäkkiä en muista missä autossa tai millä numerolla tuo pienempi Bosch oli alkuperäisenä.

edit:
Pitkä Bosch näyttäisi olevan 4235610
ja lyhyt 4966842
Mitsu 5194758
Tarvikestartteina myydään kyllä yhteensopivana iloisesti sekaisin noita kahta Boschia.

2002-2003 epc:n mukaan olisi mitsu myös 9-3:ssa.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Starttimoottoreiden erot.

Viesti Kirjoittaja torque »

No se on tehokkaampi. Bosch on 1,4kW ja Mitsu on 1,1kW. Bosch ei sovi fyysisiltämitoiltaan uudemman huohotinloukon kanssa, eli MY04->
Jos saan lainata hieman aihetta, mikähän mahtaa olla sopiva viirufemmaan? Tuossa jossain toisessa ketjussa kyselin että femman startti hieman veivaa laiskaisesti(sama juttu molemmissa viiruissa), akku pitää olla täydessä latingissa, vaan en oikein voi uskoa että vielä näillä kilsoilla startti on vaihdontarpeen edessä. OG93 '01 tosin startti hyrräsi ihan pirteästi(olihan siinäkin jokin akunvaihto, vaan se oli sit eri juttu kuin startin "vääntö", tuli vain aika täyteen akussa).
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Starttimoottoreiden erot.

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Viiruun on oikea tuo Mitsun 1,1kW malli. Ei sen startin singer-ompelukone tarvitse olla. Aina on lähtenyt kun akussa on virtaa piisannut. Itse ostin taannoin uuden Saabilta ja ihan samalla lailla hissukseen veivailee mottia.. En ole vaivannut päätäni asialla enempää. 8)
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Starttimoottoreiden erot.

Viesti Kirjoittaja torque »

^ok, kiitos infosta. Oli jo hieman epäilys että noinko sen pitää, vaan hyvin lähtenyt tulille. Kerran taisi femma jäädä pihalle kun vaimolla oli johki menoihin meno keskitalvella, muuta vikaa ei autossa olllut, taisi olla akku hieman uupunut. No, hän lähti sit julkisilla. Ja minähän en ihan helpolla lähde johki -20°C talvituiskeeseen jotain akkulaturia käyttään tai akkua kanniskelemaan lämpöön, jos ei ole hätä. Ne akkujutut jo koettu, tosin ei Saabien kanssa(toki annan laturilla välillä lisää virtaa akkkuhin näihiin kosliin).
Ja voinhan myös lisätä, se kun femma jäi pihaan oli ennenkuin näma apukäynnistimet ylestyi.
Viimeksi muokannut torque, Su Helmi 26, 2023 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Starttimoottoreiden erot.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

[quote=Pakari post_id=1315670
Minä vaihdoin erääseen 2002 vuosimalliseen startin ja siinä oli myös Mitsu. Auto tuli sukuun noin 150tkm ajettuna ja varmasti ei ole starttia vaihdettu meillä ollessa. Voisiko olla, että tuo ei ole alkuperäinen?
[/quote]
Onko koneenvaihto poissuljettu vaihtoehto? Niitähän on vaihdettu niitä koneita aikanaan, että olisiko sellainen mahdollista? :?: Että olisi uudempi kone ja huohotus keulilla.
[/quote]

Vanhempaa mallia se kone on ja 9-3 siis se auto, niinkuin on tämä aluekin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1821
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Starttimoottoreiden erot.

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Niinhän siinä kävi, että tuo käytetty Mitsu porsi myös. Onneksi tuo ng900 startti kävi niinkuin tuossa aiemmissa viesteissä uumoiltiin. Siinä oli vähän käytetty Bosch, ja kyllä nyt pyörii iloisesti, starttaus on musiikkia korville.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
9-3..OG
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2022 10:46

Re: Starttimoottoreiden erot.

Viesti Kirjoittaja 9-3..OG »

Juho80 kirjoitti:
Su Helmi 26, 2023 19:06
Boschista on myös lyhyempi malli, joka sopii uudemman huohotuksen kanssa. Yhtäkkiä en muista missä autossa tai millä numerolla tuo pienempi Bosch oli alkuperäisenä.

edit:
Pitkä Bosch näyttäisi olevan 4235610
ja lyhyt 4966842
Mitsu 5194758
Tarvikestartteina myydään kyllä yhteensopivana iloisesti sekaisin noita kahta Boschia.

2002-2003 epc:n mukaan olisi mitsu myös 9-3:ssa.
BOSCH 0 001 108 151 (4235610) on noin 2 cm pitempi, kuin Bosch 0 001 108 184 (4966842), jonka vaihdoin vapariin. Tilaa oli molemmille starteille...
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Starttimoottoreiden erot.

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Kun näistä nyt puhutaan, niin onko kellään tietoa siitä mitkä näistä on alennusvaihteella, mitkä ei ... vai onko tuossa edes eroa, vai ainoastaan startin tehossa? Joihinkin autoihin on ollut molempia saatavilla, ja järjestään se alennusvaihteellinen on ollut huomattavasti varmempi saamaan auton käyntiin.
'01 9-3 2.0 turbo
Vastaa Viestiin