NG900 Cabriolet kiukuttelee oudosti ja isosti. Tosi tietäjien apua arvostetaan.
NG900 Cabriolet kiukuttelee oudosti ja isosti. Tosi tietäjien apua arvostetaan.
Hyvät Saab siskot ja veljet!
Vm. 1995 Cabriolet 2.0.Turbo alkoi pari kesää sitten kiukuttelemaan oudosti. Moottoritilan ABS-boksista kuuluu nopeaa nakuttavaa ääntä.
Pääsääntöisesti auto ei käynnisty. Toisinaan se saattaa käynnistyä siten, että kaikki sähkölaitteet mm. mittaristo ei toimi lainkaan. Sattumanvaraisesti auto saattaa lähteä käyntiin ja toimia ihan moitteettomastikin.
Itse en ole minkäänlainen tekninen osaaja, olen vaan Saabeissa vahvasti "diggari-puolella". Elämässä on tapahtunut monenmoista ja ko. auto ei ole ollut päällimmäisenä mielessä. Se onkin ollut nyt leimaamatta pari vuotta kyseisen vian vuoksi.
Arvostaisin suunnattomasti, mikäli vinkkejä korjauksesta löytyisi. Jos PK-seudulta löytyy osaava korjaaja, niin olen toki valmis maksamaan auton kuntoonsaattamisesta käyvän palkan.
Auto sijaitsee Vantaalla lämpimässä, mutta suht ahtaassa tallissa. Vaikka ei uskoisi, niin kyllä se kesä vielä koittaa ja Saab olisi mukava saada taas liikenteeseen.
Vm. 1995 Cabriolet 2.0.Turbo alkoi pari kesää sitten kiukuttelemaan oudosti. Moottoritilan ABS-boksista kuuluu nopeaa nakuttavaa ääntä.
Pääsääntöisesti auto ei käynnisty. Toisinaan se saattaa käynnistyä siten, että kaikki sähkölaitteet mm. mittaristo ei toimi lainkaan. Sattumanvaraisesti auto saattaa lähteä käyntiin ja toimia ihan moitteettomastikin.
Itse en ole minkäänlainen tekninen osaaja, olen vaan Saabeissa vahvasti "diggari-puolella". Elämässä on tapahtunut monenmoista ja ko. auto ei ole ollut päällimmäisenä mielessä. Se onkin ollut nyt leimaamatta pari vuotta kyseisen vian vuoksi.
Arvostaisin suunnattomasti, mikäli vinkkejä korjauksesta löytyisi. Jos PK-seudulta löytyy osaava korjaaja, niin olen toki valmis maksamaan auton kuntoonsaattamisesta käyvän palkan.
Auto sijaitsee Vantaalla lämpimässä, mutta suht ahtaassa tallissa. Vaikka ei uskoisi, niin kyllä se kesä vielä koittaa ja Saab olisi mukava saada taas liikenteeseen.
Re: NG900 Cabriolet kiukuttelee oudosti ja isosti. Tosi tietäjien apua arvostetaan.
Onko kesäauton akku missä kunnossa? Mm. Kaikenlaisia oireita tulee vajaalla akulla.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1090
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: NG900 Cabriolet kiukuttelee oudosti ja isosti. Tosi tietäjien apua arvostetaan.
Jos ei uudella akulla korjaannu, niin vois tutkia virtalukon pohjaa?
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: NG900 Cabriolet kiukuttelee oudosti ja isosti. Tosi tietäjien apua arvostetaan.
Ei välttämättä akku, mutta lataus ylipäänsä. Kun kerran ongelmat tulee auton käydessäkin. Ja latauksen kannalta kriittisenä tietenkin myös päämaadoitukset.
Oma tarina on 2001 kolkista, mutta eiköhän näissä jonkin verran sitä samaakin suunnittelua ole ja vois johtaa oikeille jäljille. Tuo Saabin väylän suunnittelu on nimittäin joko todella fiksua, tai sitten vaan kynnysjännitteet sattuu osumaan komponenteissa sopivasti. Tuossa jokunen viikko sitten nimittäin vesipumppu leikkasi kiinni noin kymmenen kilsaa kotoa, ja siinä lennossa tuli tehtyä päätös että kotiin on päästävä, kun kyydissä kaveri joka just ollut kolarissa ja kulki kepeillä. Hihna siis tietenkin petti samalla, joten kotiin taisteltiin akun varassa. Käytin autoa pieniä hetkiä, kolmosella kiihdytys 110:een, sammutus, rullausta, mäkistartti ja uudestaan. Pikkuhiljaa matkan aikana sähkölaitteita putosi yks kerrallaan päältä. Kaikesta en oo ihan varma, mitä itse sammutin kun koitin säästää, mutta pari kilsaa ennen kotoa, viimeisissä risteyksissä vilkut ei enää toimineet, en ole varma putosiko mittaristo pois pelistä mutta ainakin siitä valot hävis jo Sellainen fiilis tuosta viimeisestä kilometristä, että oikeastaan mikään ei enää toiminut, paitsi että sitkeästi se auto yhä kävi.
Mutta, noissa oireissa jännitteen pudotessa pikkuhiljaa on kuitenkin jotain samaa kuin sulla.
Oma tarina on 2001 kolkista, mutta eiköhän näissä jonkin verran sitä samaakin suunnittelua ole ja vois johtaa oikeille jäljille. Tuo Saabin väylän suunnittelu on nimittäin joko todella fiksua, tai sitten vaan kynnysjännitteet sattuu osumaan komponenteissa sopivasti. Tuossa jokunen viikko sitten nimittäin vesipumppu leikkasi kiinni noin kymmenen kilsaa kotoa, ja siinä lennossa tuli tehtyä päätös että kotiin on päästävä, kun kyydissä kaveri joka just ollut kolarissa ja kulki kepeillä. Hihna siis tietenkin petti samalla, joten kotiin taisteltiin akun varassa. Käytin autoa pieniä hetkiä, kolmosella kiihdytys 110:een, sammutus, rullausta, mäkistartti ja uudestaan. Pikkuhiljaa matkan aikana sähkölaitteita putosi yks kerrallaan päältä. Kaikesta en oo ihan varma, mitä itse sammutin kun koitin säästää, mutta pari kilsaa ennen kotoa, viimeisissä risteyksissä vilkut ei enää toimineet, en ole varma putosiko mittaristo pois pelistä mutta ainakin siitä valot hävis jo Sellainen fiilis tuosta viimeisestä kilometristä, että oikeastaan mikään ei enää toiminut, paitsi että sitkeästi se auto yhä kävi.
Mutta, noissa oireissa jännitteen pudotessa pikkuhiljaa on kuitenkin jotain samaa kuin sulla.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: NG900 Cabriolet kiukuttelee oudosti ja isosti. Tosi tietäjien apua arvostetaan.
Itse tekisin: Akun napojen ja kenkien putsaus!(muutama auto ruvennut toimiin sillä, vaikka silmämääräisesti näytti hyviltä). Maa pisteiden putsaus, kojelaudan alta ulkoreunoista molemmin puolin, penkkien alta, konehuoneesta, maajohto vaihteisto/kori/akku.
Uusi akku (lepojännite täydessä akussa n.12.6v), käydessä valot päällä n.14-14.5v. Virtalukonpohjat temppuilee ja 94-95 mittaristot myös hajoilee. Ja yleensä kaikkien sähköliitosten tarkistus hapettumista, sulakkeitten tarkistus(ehjät eikä hapettunu) eikä missään
tapauksessa ruiskita wd40 sähköliitoksiin!
Uusi akku (lepojännite täydessä akussa n.12.6v), käydessä valot päällä n.14-14.5v. Virtalukonpohjat temppuilee ja 94-95 mittaristot myös hajoilee. Ja yleensä kaikkien sähköliitosten tarkistus hapettumista, sulakkeitten tarkistus(ehjät eikä hapettunu) eikä missään
tapauksessa ruiskita wd40 sähköliitoksiin!
Re: NG900 Cabriolet kiukuttelee oudosti ja isosti. Tosi tietäjien apua arvostetaan.
Oikeasti ABS:t nielee reilusti virtaa toimiessaan.
Itsellä meni erimerkkisessä laturi ja ensimmäisenä rupesi ABS-vikavalot palamaan, sen jälkeen vasta latauksen merkkivaloa ja muita virran vähyydestä johtuvia vikoja.
Kerran oma NG900 ei halunnut käynnistyä ja muistaakseni syy oli sillä kertaa joku vaihteiston kuoreen tuleva maadoituspiste tms.
Itsellä meni erimerkkisessä laturi ja ensimmäisenä rupesi ABS-vikavalot palamaan, sen jälkeen vasta latauksen merkkivaloa ja muita virran vähyydestä johtuvia vikoja.
Kerran oma NG900 ei halunnut käynnistyä ja muistaakseni syy oli sillä kertaa joku vaihteiston kuoreen tuleva maadoituspiste tms.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: NG900 Cabriolet kiukuttelee oudosti ja isosti. Tosi tietäjien apua arvostetaan.
009BaaS69 kirjoitti: ↑Ma Maalis 27, 2023 14:35Hyvät Saab siskot ja veljet!
Vm. 1995 Cabriolet 2.0.Turbo alkoi pari kesää sitten kiukuttelemaan oudosti. Moottoritilan ABS-boksista kuuluu nopeaa nakuttavaa ääntä.
Pääsääntöisesti auto ei käynnisty. Toisinaan se saattaa käynnistyä siten, että kaikki sähkölaitteet mm. mittaristo ei toimi lainkaan. Sattumanvaraisesti auto saattaa lähteä käyntiin ja toimia ihan moitteettomastikin.
Kuuluuko tämä nopea nakuttava ääni kun virrat laittaa päälle, startatessa vaiko silloin kun moottori jo käy (ajossa)?
Starttihan on samoilla suunnilla ja ääni voisi kuulua solenoidista, jos se kuuluu starttaus vaiheessa.
jos se nakuttava ääni kuuluu käynnistyksen yhteydessä, niin pyörittääkö startti moottoria kuitenkin normaalisti?
Re: NG900 Cabriolet kiukuttelee oudosti ja isosti. Tosi tietäjien apua arvostetaan.
Nakuttava ääni kuuluu heti kun virrat kytkee päälle. Akussa on reilusti virtaa, akun kengät ja moottoriin menevän maadoituksen olen puhdistanut hartaasti. Samoin olen käynyt läpi kaikki sulakkeet hapettumien varalta.