Mikähän lie vikana, kun Cabbe ruvennut savuttamaan, kun jonkin aikaa tyhjäkäynnillä oltuaan antaa kaasua?
Keväällä huomasin, että ekalla käynnistyksellä imucobraan venakopalta tuleva banjopultti hikoili öljyä. Samaten huomannut, että tyhjäkäyntikierrokset jää vähäksi aikaa hieman korkealle, kun laittaa kytkimen pohjaan ja rullaa tyhjäkäynnillä.
Nyt kotiin ajaessa alkoi pienillä kierroksilla nypyttämään.
Voiko olla Turbo menossa? Vaiko kannentiiviste? Jotain muuta?
Savuttaa, kun hetken tyhjäkäynnin jälkeen painaa kaasua
Savuttaa, kun hetken tyhjäkäynnin jälkeen painaa kaasua
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Savuttaa, kun hetken tyhjäkäynnin jälkeen painaa kaasua
En varmaksi sano tässä tapauksessa, mutta aikanaan 1,4l 205 pösö hetken tyhjäkäynnin jälkeen päästi mojovan sinisen savupilven. Syynä oli venttiilivarren kumit täysin riekaleina.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Re: Savuttaa, kun hetken tyhjäkäynnin jälkeen painaa kaasua
Venavarren kumeja olen itsekin epäillyt, mutta se ei selitä tuota nykimistä eikä oikein laahaavaa tyhjäkäyntiäkään.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Savuttaa, kun hetken tyhjäkäynnin jälkeen painaa kaasua
Mulla oli venavarsien kumit irti vastaavassa vaparissa. Aiheutti ajoittaista öljynsyöntiä (500km mökille, ei yhtään mennyt öljyä. Paluumatkalla 1L). Voiskohan tuo aiheuttaa pahaa karstottumista ja sitäkautta nuo sun muut ongelmat?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Savuttaa, kun hetken tyhjäkäynnin jälkeen painaa kaasua
Ei taida PK-seudulla olla sellaista pajaa, joka vaihtaisi pelkät kumit. Täytyy melkein kysyä, mitä Holmberg on mieltä, todennäköisesti minimissään kansi irti jne ja se tietää sitten jo tonnin laskua...
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7562
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Savuttaa, kun hetken tyhjäkäynnin jälkeen painaa kaasua
Itse tein tällaisen työkalun, ja procar servicen Pete vaihtoi venttiilivarrenkumit kansi paikallaan.
Paineilma liittimen tein vanhasta sytytystulpasta.
https://photos.app.goo.gl/hSXwAnDMnzV3ddfs9
Paineilma liittimen tein vanhasta sytytystulpasta.
https://photos.app.goo.gl/hSXwAnDMnzV3ddfs9
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#