Savuttaa, kun hetken tyhjäkäynnin jälkeen painaa kaasua

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Savuttaa, kun hetken tyhjäkäynnin jälkeen painaa kaasua

Viesti Kirjoittaja Cona »

Mikähän lie vikana, kun Cabbe ruvennut savuttamaan, kun jonkin aikaa tyhjäkäynnillä oltuaan antaa kaasua?

Keväällä huomasin, että ekalla käynnistyksellä imucobraan venakopalta tuleva banjopultti hikoili öljyä. Samaten huomannut, että tyhjäkäyntikierrokset jää vähäksi aikaa hieman korkealle, kun laittaa kytkimen pohjaan ja rullaa tyhjäkäynnillä.

Nyt kotiin ajaessa alkoi pienillä kierroksilla nypyttämään.

Voiko olla Turbo menossa? Vaiko kannentiiviste? Jotain muuta? :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
ValPe
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Ti Loka 16, 2012 11:02
Paikkakunta: Nurmes / Mikkeli

Re: Savuttaa, kun hetken tyhjäkäynnin jälkeen painaa kaasua

Viesti Kirjoittaja ValPe »

En varmaksi sano tässä tapauksessa, mutta aikanaan 1,4l 205 pösö hetken tyhjäkäynnin jälkeen päästi mojovan sinisen savupilven. Syynä oli venttiilivarren kumit täysin riekaleina.
Saab 9³ SC 1.9TiDS A -08 | Saab 9⁵ 4D 2.0t -99
Ex - Saab 9⁵ 2.3tA -08 | Saab 9³ 2.3t SE -00 | Saab 9³ 2.2TiD SE -o1 | #6173
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Savuttaa, kun hetken tyhjäkäynnin jälkeen painaa kaasua

Viesti Kirjoittaja Cona »

Venavarren kumeja olen itsekin epäillyt, mutta se ei selitä tuota nykimistä eikä oikein laahaavaa tyhjäkäyntiäkään.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2146
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Savuttaa, kun hetken tyhjäkäynnin jälkeen painaa kaasua

Viesti Kirjoittaja anv »

Mulla oli venavarsien kumit irti vastaavassa vaparissa. Aiheutti ajoittaista öljynsyöntiä (500km mökille, ei yhtään mennyt öljyä. Paluumatkalla 1L). Voiskohan tuo aiheuttaa pahaa karstottumista ja sitäkautta nuo sun muut ongelmat?
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2845
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Savuttaa, kun hetken tyhjäkäynnin jälkeen painaa kaasua

Viesti Kirjoittaja Cona »

Ei taida PK-seudulla olla sellaista pajaa, joka vaihtaisi pelkät kumit. Täytyy melkein kysyä, mitä Holmberg on mieltä, todennäköisesti minimissään kansi irti jne ja se tietää sitten jo tonnin laskua... :roll:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7554
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Savuttaa, kun hetken tyhjäkäynnin jälkeen painaa kaasua

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Itse tein tällaisen työkalun, ja procar servicen Pete vaihtoi venttiilivarrenkumit kansi paikallaan.
Paineilma liittimen tein vanhasta sytytystulpasta.
https://photos.app.goo.gl/hSXwAnDMnzV3ddfs9
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin