Äkkiseltään ainakin tuon ekan kuvan, "virtalukko.jpg", luulisi pitävän sisällään kaiken tarpeellisen. Ehkä myös "virtalukon rungon alimmainen osa", mutta käsissä käpistelemättä vähän vaikea nähdä. Jokatapauksessa pitäis olla se osa, joka hoitaa sähkökytkennät kun avainta käännetään.
Vaikea uskoa, että olisi sähköpuolen tai tuon osan vika kun ruuvimeisselillä kuitenkin käynnistyy.
Ka nuo kuvat on varaosalukosta ei itse potilaasta.
Äkkiseltään ainakin tuon ekan kuvan, "virtalukko.jpg", luulisi pitävän sisällään kaiken tarpeellisen. Ehkä myös "virtalukon rungon alimmainen osa", mutta käsissä käpistelemättä vähän vaikea nähdä. Jokatapauksessa pitäis olla se osa, joka hoitaa sähkökytkennät kun avainta käännetään.
Vaikea uskoa, että olisi sähköpuolen tai tuon osan vika kun ruuvimeisselillä kuitenkin käynnistyy.
Ka nuo kuvat on varaosalukosta ei itse potilaasta.
Eikös tilanne ole nyt sama kuin aloitusviestissä, virtalukon pohjan vika on edelleen jäljellä, kun työstettiin tähän mennessä vasta virtalukkon lukkosylinteriä, mutta ei sitä virtalukon pohjaa.
Lukkosylinteri on siis se, jonka sisään avain työnnetään, ja jonka tärkein tehtävä on sallia avaimen kääntäminen vain oikeanlaisella avaimella. Lukkosylinteri on pelkästään mekaaninen toteutus, sillä ei ole startin sähköjen kanssa mitään muuta yhteyttä kuin se mekaaninen kiertoliike. Virtalukon pohja on sähkökatkaisin, jonka kytkentäasentoja ohjataan sillä kiertoliikkellä.
Ruuvimeisselillä starttaamalla saattaa saada sitä pohjaa käännettyä enemmän / pidemmälle kuin lukkosylinterillä on mahdollista.
Toisaalta tarina ei kyllä kerro onko starttimoottorin suunnalta tutkittu, starttaako luotettavasti edes silloin, kun tarjoaa herätettä suoraan solenoidille. Tai onko mitattu tuleeko avaimesta kääntämällä solenoidille nyt minkään tason herätettä. Ja onko auto manuaalivaihteinen vai automaatti, jossa vaihdevalitsimen yhteydessä olevat kytkennät vikaantuessaan pystyy haittaamaan käynnistämistä.
Sanoisin että seuraa tätä @jus:n pohdintaa seuraavaksi
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Ruuvimeisselillä kääntäessä tulee myös automaattisesti painettua sitä kääntyvää osaa syvemmälle, jolloin kontaktit ovat paremmat. Tätä ei lukkopesä tee.