B205R vs B205E kiihtyvyys

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
Bäri01
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Touko 27, 2022 17:28

B205R vs B205E kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja Bäri01 »

Tervehdys.

Ihan pienellä kysymyksellä liikkellä eli mitenkä 9-3 aero lähtee kiihtymään heti kun kaasua painaa, mutta stg1 ohjelmoitu b205e moottori odottaa hetken (1-2sek?) ennenkuin turbo tulee peliin? En usko että tuossa turbon viiveessä olisi vika sillä olen omistanut 2 ohjelmoitua turbo saabia, toinen mitsu ja toinen garretti mutta silti aerolla on turbo heti vastannut kaasun painallukseen.
MB
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5308
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: B205R vs B205E kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Joku softavelho kertoo varmaan oikeilla termeillä, mutta sehän on täysin softaajasta kii, että kuinka nopean toteutusnopeuden kaasupolkimen asennolle on koodannut. Lisäksi ahtojen nostonopeus on säädettävis ja varmaan miljoona muutaki asiaa. Eli tuskin kummassakaan on vikaa, eroavat vain toisistaan bittimaailmassa.
Golf 2.0TDI '15
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, S40 2.0t '01, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 80 1.9TDi '92, Astra 1.0T '17, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Avatar
Bäri01
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Touko 27, 2022 17:28

Re: B205R vs B205E kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja Bäri01 »

JP_Vette kirjoitti:
To Touko 25, 2023 23:29
Joku softavelho kertoo varmaan oikeilla termeillä, mutta sehän on täysin softaajasta kii, että kuinka nopean toteutusnopeuden kaasupolkimen asennolle on koodannut. Lisäksi ahtojen nostonopeus on säädettävis ja varmaan miljoona muutaki asiaa. Eli tuskin kummassakaan on vikaa, eroavat vain toisistaan bittimaailmassa.
Ok. Mitsussa ainakin oli napen softa tästä garretista en tiedä kenen vaikka sama softa nimi on.
MB
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1458
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: B205R vs B205E kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja ippe »

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin Trionic7 -softassa on ihan oma optionsa nopealle kaasuvasteelle.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: B205R vs B205E kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Onhan siellä joo, mutta käyttämällä fast throttle tai extra fast throttle optioita saa aikaan pääasiassa vain missfirejä ja mahdollisesti vikakoodeja kaasuläpän transienttitiloissa. Parempiakin keinoja on olemassa kaasunvasteen muuttamiseen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7537
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: B205R vs B205E kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ei tuo oma og kolkki T7 ainakaa jää mitään mieimään. Mitsun puhallin ja Vesa67 softa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Bäri01
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Touko 27, 2022 17:28

Re: B205R vs B205E kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja Bäri01 »

Turbo herää jossain 2k kierroksien kohdalla
MB
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: B205R vs B205E kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja TTH »

Ainakin MY02 semmoinen ero, että B205E koneen perässä on pidempi perävälitys/laatikko kuin B205R/Aero.
Se ainakin osaltaan selittää eroa, jos kovinkin alhaalta lähtee vedättämään ja hyrrä vaihtuu vähän isompaan.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1458
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: B205R vs B205E kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja ippe »

Joutuuko B205R koneisen laatikolla vaihtamaan kolmoselle 0-100km/h kiihdytyksessä?

B205E:n kanssa oli niin pitkä perä että 2-vaihteella pääsi yli 110km/h...
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Avatar
Bäri01
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Pe Touko 27, 2022 17:28

Re: B205R vs B205E kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja Bäri01 »

ippe kirjoitti:
Pe Kesä 02, 2023 20:42
Joutuuko B205R koneisen laatikolla vaihtamaan kolmoselle 0-100km/h kiihdytyksessä?

B205E:n kanssa oli niin pitkä perä että 2-vaihteella pääsi yli 110km/h...
tämäpä se... helposti menee sataselle b205e kakkosella ilman että redline olisi pohjassa.
MB
elRiku00
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: To Maalis 25, 2021 01:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: B205R vs B205E kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja elRiku00 »

Bäri01 kirjoitti:
Pe Kesä 02, 2023 23:45
ippe kirjoitti:
Pe Kesä 02, 2023 20:42
Joutuuko B205R koneisen laatikolla vaihtamaan kolmoselle 0-100km/h kiihdytyksessä?

B205E:n kanssa oli niin pitkä perä että 2-vaihteella pääsi yli 110km/h...
tämäpä se... helposti menee sataselle b205e kakkosella ilman että redline olisi pohjassa.
Omalla B205R kolkilla menee muistaakseen vähän ennen satasta redlinelle kakkosella oisko ollu 90-95kmh ellen väärin muista
9-3 2001 - B205R
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: B205R vs B205E kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja shamrock »

En tiedä kenen softa mulla on, paperilla B205E mutta Mitsun ahdin, jossa muuten Saabin leimat. Mutta arkiajossa oikein mukava käyttöauto, sen sijaan jos tuonne 4000 päälle kierrättää niin sitten ollaankin Star Trekin maailmoissa. Sitten löytyy ahtoja johonkin 1.2 asti ja löytyy se "Warp Speed" :D
'01 9-3 2.0 turbo
Vastaa Viestiin