Vaihteistoöljyn laatu

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Numba
"Viggen"
Viestit: 677
Liittynyt: To Helmi 05, 2004 20:22

Re: Vaihteistoöljyn laatu

Viesti Kirjoittaja Numba »

Huoltotiskillä eivät myyneet mulle vaihteiston öljynvaihtoa Golffiin, vaikka pyysin. Asentaja nakkasi mut työpaikalle ja tuli puhuttua ko. asiasta hänelle ja siitä, että pitoauto, niin heti oli sitä mieltä, että kannattaa ja onnistuu. (Usein huollossa tulee tuo vastaan, että se tiskillä asioiden selvittäminen ei mene asentajalle asti, tai homma jotekin vesittyy.) Sitä Golffin laatikkoa on ikävä taistellessa nykyisen paskan kanssa. Samoin myös ng900 oli miellyttävä vaihteisto. Nykyisessä -11 pikku biopowerissa takertelun lisäksi 2 välitys on aivan liian harva. Käsittämätöntä 6 vaihteen laatikossa.
9-3..OG
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2022 10:46

Re: Vaihteistoöljyn laatu

Viesti Kirjoittaja 9-3..OG »

Numba kirjoitti:
Pe Syys 29, 2023 09:42
Huoltotiskillä eivät myyneet mulle vaihteiston öljynvaihtoa Golffiin, vaikka pyysin. Asentaja nakkasi mut työpaikalle ja tuli puhuttua ko. asiasta hänelle ja siitä, että pitoauto, niin heti oli sitä mieltä, että kannattaa ja onnistuu. (Usein huollossa tulee tuo vastaan, että se tiskillä asioiden selvittäminen ei mene asentajalle asti, tai homma jotekin vesittyy.) Sitä Golffin laatikkoa on ikävä taistellessa nykyisen paskan kanssa. Samoin myös ng900 oli miellyttävä vaihteisto. Nykyisessä -11 pikku biopowerissa takertelun lisäksi 2 välitys on aivan liian harva. Käsittämätöntä 6 vaihteen laatikossa.
Aikanaan Golffiin 12 vuotiaiseen ja 170 tkm ajettuun autooni marmorilta kysäsin vaihteiston öljynvaihto väliä.
Ei kuulemma koskaan tarvi vaihdella.
Sitten itse päästin laatikosta öljyt pihalle, karmeeta kuraa oli.
Haju oli samanlainen, kuin koneistamolla, öljyä käytettäessä, porattaessa metalliin reikiä.
Vaihdoin kalliin Mobilin tilalle, vaihteet meni sen jälkeen pakkasillakin hyvin päälle.
Itse ajoin niilla uusilla öljyillä melkein 100tkm, eikä vaihteet pomppinut päältä pois, kuten VAG vehkeissä on tapana..
A_K_O
Matalapaineturbo
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 14:35
Paikkakunta: Sastamala

Re: Vaihteistoöljyn laatu

Viesti Kirjoittaja A_K_O »

ng900 laatikossa on öljynä synteettinen TEBOIL EP 75W-90 ja loota toimii erinomaisesti jopa kovalla pakkasella.

Og93 laatikkoon olen laittanut GM 75W-85 punaviiniä ja tämäkin laatikko toimii aikas hyvin.
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
9-3..OG
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2022 10:46

Re: Vaihteistoöljyn laatu

Viesti Kirjoittaja 9-3..OG »

A_K_O kirjoitti:
Ke Marras 01, 2023 23:17
ng900 laatikossa on öljynä synteettinen TEBOIL EP 75W-90 ja loota toimii erinomaisesti jopa kovalla pakkasella.

Og93 laatikkoon olen laittanut GM 75W-85 punaviiniä ja tämäkin laatikko toimii aikas hyvin.
Punaviineillä kans mennään !!!!. Kätevää kun voi Lähi-Motonetistä noutaa....
9-3..OG
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2022 10:46

Re: Vaihteistoöljyn laatu

Viesti Kirjoittaja 9-3..OG »

9-3..OG kirjoitti:
To Marras 02, 2023 06:00
A_K_O kirjoitti:
Ke Marras 01, 2023 23:17
ng900 laatikossa on öljynä synteettinen TEBOIL EP 75W-90 ja loota toimii erinomaisesti jopa kovalla pakkasella.

Og93 laatikkoon olen laittanut GM 75W-85 punaviiniä ja tämäkin laatikko toimii aikas hyvin.
Punaviineillä kans mennään !!!!. Kätevää kun voi Lähi-Motonetistä noutaa....
-20 asteen pakkasilla hyvin toimii !!!!
Vastaa Viestiin