Saab 9-3 B205E nykiminen

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Saab 9-3 B205E nykiminen

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Muovisen lisäkuoren halkeamisella "tulpan hattujen" välissä ei ole mitään vaikutusta kasetin toimintaan. Sen muovin voi ottaa vaikka kokonaan pois, sillä ei siis ole merkitystä kasetin toimivuuteen tai toimimattomuuteen. Vika puolakaseteissa on "syvemmällä" kasetin elektroniikassa jos se ei toimi.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Saab 9-3 B205E nykiminen

Viesti Kirjoittaja torque »

^tuon tiedämme, vaan kun kuori alkaa halkeamaan, niin aika vanha kasetti alkaa jo olla.
Nelospyttyä taisi oma T7 ilmoitella kun selvitin vikavaloa, noh kasetti irti ja olihan siellä suunnalla halkeama muovissa.
Lämpö ja kosteus noihin vaikuttaa. Se tosin hieman mietitytti, mitens ny noi halkeaa, oliko jossain huollossa ollut "väärä" ote?
Viimeksi muokannut torque, Ti Elo 15, 2023 02:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Saab 9-3 B205E nykiminen

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Tuo on hyvä kysymys. Jossain valmistuserästä lähtien se muovi on selkeästi alkanut halkeilemaan, koska en ole itse nähnyt esim. 2010 ja vanhempia kassujen muoveja haljenneena, mutta uudempia on selkeästi nähnyt enemmän. Ite ajelin 4 vuotta muovihalki olevalla kassulla, kunnes nyt tänä kesänä alkoi pätkiä yli +20c ulkolämpötiloissa. Kassu on vuodelta 2011 ja kilsoja sillä on takana about 150tkm, mutta se tosiaan alkoi pätkiä täyskaasuvedossa 19T-stagella.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7561
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Saab 9-3 B205E nykiminen

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Tankin pohjalta löytyi aivan hienoa, aivan kuin hiekkapuhallushiekkaa
Tuoksuuko autossa polttoaine kabiinissa, tuli vaan mielee että jos se A letku on rikki ( niinkuin omassani oli ) käsittääkseni
tankkiin otetaan korvausilma tätä kautta. Olisiko se hieno hiekka ( pöly ) kulkeutunut tätä kautta tankkiin.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Saab 9-3 B205E nykiminen

Viesti Kirjoittaja torque »

Ite ajelin 4 vuotta muovihalki olevalla kassulla, kunnes nyt tänä kesänä alkoi pätkiä yli +20c ulkolämpötiloissa.

Joo, femmassa oli se alkuperäinen vm 2007 kasetti, ei yhtään tietoa kuinka kauan ollut halkeama. Vaan sit vikavaloa pukkasi, bilteman halpis lukijalla koodi esiin, sitten kasettia katsomaan. Vaihdoin kasetin ja tulpat, tosin nykimistä ei ollut.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Saab 9-3 B205E nykiminen

Viesti Kirjoittaja shamrock »

9000CD23T kirjoitti:
Ma Elo 14, 2023 08:07
Tankin pohjalta löytyi aivan hienoa, aivan kuin hiekkapuhallushiekkaa
Tuoksuuko autossa polttoaine kabiinissa, tuli vaan mielee että jos se A letku on rikki ( niinkuin omassani oli ) käsittääkseni
tankkiin otetaan korvausilma tätä kautta. Olisiko se hieno hiekka ( pöly ) kulkeutunut tätä kautta tankkiin.
Tuo kyseinen auto lähti jo pari vuotta sitten multa eteenpäin. Tämä vaan sattumalta tapahtui kahden eri auton kanssa, ja molempia yhdisti tankkaukset tuolla samalla, ikivanhalla nyttemmin jo suljetulla asemalla. Ja vaikka noiden vanhojen autojen kanssa on 30 vuotta tullut touhuttua, nämä on ainoat kerrat kun tuohon tankin puhdistukseen on joutunut.
'01 9-3 2.0 turbo
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Saab 9-3 B205E nykiminen

Viesti Kirjoittaja torque »

^ja se että olikohan joku jeppe käynyt tihutöitä tekemässä joko auton tai kenties sen pa aseman ympärillä.
Noista tullut kuultua joissain paikkakunnilla :(
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Saab 9-3 B205E nykiminen

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Tuo asema taisteli konkurssin partaalla vuosikausia, voisin kuvitella että kenties jotain säiliöiden ja niiden tekniikan huoltoa on saattanut "unohtua". Kuitenkin tuo toinen auto oli Primera jossa luukku avattiin sisältä, ja Saabissahan se taasen on keskuslukon takana, niin en usko ilkivaltaan ainakaan autojen kohdalla.
'01 9-3 2.0 turbo
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Saab 9-3 B205E nykiminen

Viesti Kirjoittaja torque »

^ joo nämä "uudemmat" Saabit ei ihan niin vain availla yhtään luukkua jos auto lukossa.
Toinen asia mikä noiden vanhojen polttoaine asemien kanssa oli silloin joskus,
kosteutta kerääntynyt säiliöhin, vaan nykyään varmaan hieman tarkempi valvonta.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
zJasu
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Su Syys 22, 2019 23:41

Re: Saab 9-3 B205E nykiminen

Viesti Kirjoittaja zJasu »

Itsellä 9-5 samanlaista tekee tälläkin hetkellä. Pumppu, pa-suodatin,kasetti(alkuperäinen),tulpat ja ilmamassamittari vaihdettu sekä ahtoputkessa että myös imusarjassa olevat anturit kokeiltu toisilla eikä mitään apua. Heti kun ahtopaineet nousevat sidin mukaan 0.2bar ylipaineelle niin alkaa pätkimään. Alipaineletkut on myös vaihdettu ja ahtovuotoja ei ole havaittavissa. Autossa siis on ns. stage 0 e85 softa eli ei mikään revittelymallinen :D
Vastaa Viestiin