Miten vaihdetaan manuaalin vaihdetankon nuppi, siis pelkkä n

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
sepetiustaikuri
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 20:38

Miten vaihdetaan manuaalin vaihdetankon nuppi, siis pelkkä n

Viesti Kirjoittaja sepetiustaikuri »

Kerrotko jos olet vaihtanut vaihdetankon nupin, niin miten se tehdään.
Uusi nuppi on minulla, mutta en ole uskaltanut vaihtaa sitä, sen vuoksi jos vaikka satkuani sen jälkeen ajettaisiin pelkästään peruuttamalla. :(

SAAB 9-3 v. 1998
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Miten vaihdetaan manuaalin vaihdetankon nuppi, siis pelk

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

sepetiustaikuri kirjoitti:Kerrotko jos olet vaihtanut vaihdetankon nupin, niin miten se tehdään.
Uusi nuppi on minulla, mutta en ole uskaltanut vaihtaa sitä, sen vuoksi jos vaikka satkuani sen jälkeen ajettaisiin pelkästään peruuttamalla. :(

SAAB 9-3 v. 1998
Vanha vaihdetangon nuppi pitää Saab -korjaamon mukaan rikkoa, jos sen aikoo poistaa vaihdekepin päästä. Se ei kuulemma lähde irti ehjänä.

Näin minulle sanottiin Helsingin Konalan Laakkosella, kun autoni konvertoitiin Sensonicista manuaaliksi. Kyselin mahdollisuutta vaihtaa vaihdekepin päässä oleva nahkainen "Sensonic" -nuppi "tavalliseen puiseen" vaihdekepin nuppiin, jolloin minulta kerrottiin, että tuo "Sensonic" -nuppi pitäisi rikkoa, ennenkuin tilalle saisi laitettua uuden nupin. Tämän jälkeen ajattelin, että olkoon vanha vaihdekepin nuppi sitten paikallaan muistuttamassa menneistä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Entiseen autooni vaihdoin nupin ja paljeen. Ohjeiden mukaan kait se pitäisi rikkoa, mutta sain nykästyä ihan kohtuu helposti kuitenkin vanhan nupin vaihdetangosta irti. Palje vaan kiinni metallilangalla nupissa olevaan varteen kiinni ja uusi nuppi painetaan kiinni oikeaan ja sopivaan kohtaan.

Jospa meni oikein :roll:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

"sain nykästyä ihan kohtuu helposti"


siis nykäistään, ei kierretä??
itsellä ko nuppi kans rikki
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
OrgTS
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: To Heinä 24, 2003 20:44

Kyllä nuppi irtoaa ihan kotikonstein ehjänä

Viesti Kirjoittaja OrgTS »

Nupin irroittaminen NG900 onnistuu ainakin vain vetämällä sitä ylöspäin suoraan vaihdetangon suuntaisesti. On tullut omassa irroitettua useita kertoja. Tosin nykyinen nuppi ja palje on OG9-3:n vastaavat nahkaversiot, jotka tulivat Sensonicin muutossarjan mukana.
Orginaali Turbo Sensonic = hyvä lähtökohta auton paranteluun ja henkilökohtaiseen konkurssiin
T.K.
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 23:12
Paikkakunta: Espoo

Re: Kyllä nuppi irtoaa ihan kotikonstein ehjänä

Viesti Kirjoittaja T.K. »

OrgTS kirjoitti:Nupin irroittaminen NG900 onnistuu ainakin vain vetämällä sitä ylöspäin suoraan vaihdetangon suuntaisesti.
Ei kyllä lähde "vain vetämällä", tuli senverta kiskottua tota nuppia, eikä hievahtanutkaan. Olisin ottanut irti (jos vain olisi lähtenyt) koska nuppi pyörii ympäri ja olisin tutkinut että miten tuon nupin saisi kiinnitettyä liikkumattomaksi.
Saab 900SE 2.3i -95 8)
Nissan Primera farkku -05
Opel Astra GLS 1.8i -95
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itse otin sen papukaijja pihdeillä irti! Eli hieman teippiä nupin suojaksi ja sitten toisilla pihdeilla varresta kiin ja toisilla nupista :arrow: boorit saa helposta vääntämällä paskaksi,jonka jälkeen nuppi lähtee helposti vetämällä irti :wink:

Tarvittaessa saa vanhan nupin liimalla takaisin :D
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin