Kuinka oikeaoppisesti muutetaan matalapaineiseksi?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Kuinka oikeaoppisesti muutetaan matalapaineiseksi?

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Minulta unohtui vesipumppuremontin yhteydessä yksi magneettiventtiilin letkuista irti, olisikohan ollut se c-letku.. auto tuntui jokseenkin miellyttävämmältä silloin, muuten pelasi kuin ennenkin mutta ei ollut sitä ärhäkästä potkua yläkierroksilla, jota en oikeastaan kaipaakaan.
Jokin aika sitten minulla oli 900s vm 1990, enkä sitäkään olisi lähtenyt virittämään, oli kiva ajettava sellaisenaan.
Minua miellyttää enemmän tasainen ja turbopotkuton vääntö läpi koko kierrosalueen, koska tuollainen about 150hv riittää aivan mainiosti ohittamiseen, ja jos jollakulla on kiiruumpi kuin minulla, päästän välittömästi ohitse :D
Ja koska meillä on 4 saabia pihassa ja niistä tämä ng900 on ainoa joka toimii (ja toimiikin upeasti), ajattelin päästää sen turbon vähäksi aikaa huilimaan.. eli mikä letku irti, ja tuleeko mitään ongelmia tuosta "antivirittämisestä"? Niin ja tottakai letku törkätään joskus paikoilleen sen vuoksi ettei hukkaporti vallan jumiudu :)
Viimeksi muokannut ng900aero, To Touko 12, 2005 08:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3723
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Eikös mankkuvenan johdon irrotuksella painet putoa peruspaineille :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mankkuvenan johto irti.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

93t sport kirjoitti:Mankkuvenan johto irti.
Tai sitten APC -sulake irti konepellin alla olevasta sulakeboksista.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No niin, nyt on apc:n sulake irti :D
Antaa olla tuollaisenaan nyt hetken, palaisi hiat jos tämä viimeinenkin kulkupeli poksahtaisi jostain päin konehuonetta :wink: Ja pitäähän vanhan saaada välillä huilata, eikä kortinlähtökään ole enää niin selvä asia.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Onkohan tuosta sulakkeen tai johdon irtiottamisesta mitään haittaa. Lähinnä ajattelin vetästä kytkimen sisätiloihin jolla saa kätevästi esim. mankkuvenan pois kuvioista. Olisi hyvä lisävarmiste esim. leimalle menoa ajatellen (kun se itseasennettu ahtopainemittari nousisi millään) ja tietysti sitä varten kun jos vaikka vaimo sattuisi ajella.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Juusokas kirjoitti:Onkohan tuosta sulakkeen tai johdon irtiottamisesta mitään haittaa. Lähinnä ajattelin vetästä kytkimen sisätiloihin jolla saa kätevästi esim. mankkuvenan pois kuvioista. Olisi hyvä lisävarmiste esim. leimalle menoa ajatellen (kun se itseasennettu ahtopainemittari nousisi millään) ja tietysti sitä varten kun jos vaikka vaimo sattuisi ajella.
Tietääkseni tuosta sulakkeen irtiottamisesta ei pitäisi olla haittaa. Olen itse ajellut omalla autollani talvella ilman tuota APC -sulaketta ja toistaiseksi ei ole tapahtunut mitään ikävää. Auton peruspaineet ovat jossain 0,8 barin tietämillä kireämmän aktuaattorin johdosta. Vakioaktuaattorilla peruspaineet ovat "vain" noin 0,45 barin luokkaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Turbo Sensonic kirjoitti: Tietääkseni tuosta sulakkeen irtiottamisesta ei pitäisi olla haittaa. Olen itse ajellut omalla autollani talvella ilman tuota APC -sulaketta ja toistaiseksi ei ole tapahtunut mitään ikävää. Auton peruspaineet ovat jossain 0,8 barin tietämillä kireämmän aktuaattorin johdosta. Vakioaktuaattorilla peruspaineet ovat "vain" noin 0,45 barin luokkaa.
Ja hyvin riittävät, olisi vieläkin varaa laskea :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ng900aero kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti: Tietääkseni tuosta sulakkeen irtiottamisesta ei pitäisi olla haittaa. Olen itse ajellut omalla autollani talvella ilman tuota APC -sulaketta ja toistaiseksi ei ole tapahtunut mitään ikävää. Auton peruspaineet ovat jossain 0,8 barin tietämillä kireämmän aktuaattorin johdosta. Vakioaktuaattorilla peruspaineet ovat "vain" noin 0,45 barin luokkaa.
Ja hyvin riittävät, olisi vieläkin varaa laskea :)
Joo, näin on :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

onkohan montakin topikkia ollut näin päin?
kuinka vähennän helpoiten tehoja :D
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

mikkoimp kirjoitti:onkohan montakin topikkia ollut näin päin?
kuinka vähennän helpoiten tehoja :D
Samalla kun tehoja tiputtaa vois vaikka tienata hieman rahaa ja vaihtaa 185hv boxin => 150hv boxiin. Halukkaita vaihtajia varmaan löytyy. Vieläkin enemmän välirahaa vois tienata jos vaihtaa auton päittäin vapariin. Tällekin varmaan riittäisi kysyntää.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

NG900SET -95 kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:onkohan montakin topikkia ollut näin päin?
kuinka vähennän helpoiten tehoja :D
Samalla kun tehoja tiputtaa vois vaikka tienata hieman rahaa ja vaihtaa 185hv boxin => 150hv boxiin. Halukkaita vaihtajia varmaan löytyy. Vieläkin enemmän välirahaa vois tienata jos vaihtaa auton päittäin vapariin. Tällekin varmaan riittäisi kysyntää.
Varmasti riittää, no ostakaa tuo aero pois, vaihdossa en ota kylläkään mitään muuta kuin riihikuivaa käteistä :D
Paitsi vapariin vaihto voisi olla mahdollinen jos on vähintään 3-litrainen, kaikilla varusteilla, samaa merkkiä ja uudempi sekä vähemmän ajettu :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

ng900aero kirjoitti:Varmasti riittää, no ostakaa tuo aero pois, vaihdossa en ota kylläkään mitään muuta kuin riihikuivaa käteistä :D
Pitkään on tainnut olla myynnissä. Vaikea näemmä on saada erikoismallia myytyä. Ihme ettei kukaan innokas Saabi harrastaja ole ostanut pois.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

NG900SET -95 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Varmasti riittää, no ostakaa tuo aero pois, vaihdossa en ota kylläkään mitään muuta kuin riihikuivaa käteistä :D
Pitkään on tainnut olla myynnissä. Vaikea näemmä on saada erikoismallia myytyä. Ihme ettei kukaan innokas Saabi harrastaja ole ostanut pois.
Olis se jo ostettu muutamaan otteeseen mutta piti laittaa myynti jäihin kun kaikki muut autot hajosivat :evil:
Ja on se todella ihme juttu ettei aero kiinnosta, niitähän palvotaan tämän tästä 8O
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

kyllä aeron osto kiinnostas, mut ei kynnet yllä :( rahoitusta kun ei saa yksityisiltä. Mulla on vastaava vapari ilman ilmastointia ja cruisee....
ILMAN MITÄÄN :!: :evil: :evil:
kunhan saa auton velattomaks, niin heti lähtee vaihtoon. katellaan sitte aeron ostoo
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Vastaa Viestiin