Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
nniiranen
"Tuplakaasari"
Viestit: 57 Liittynyt: Ti Syys 05, 2023 11:39
Viesti
Kirjoittaja nniiranen » Ma Joulu 11, 2023 10:28
B205E on alunperin sen 0.4bar ahtopainetta. Vaihdoin ahtimen (Garrett->Mitsu) ja softan, eli nyt pitäisi olla 1bar.
Kestääkö kone tuota? Aeron koneessa on sama 1bar eli uskalsin laittaa sen, mutta pitää varmistaa foorumin viisailta
Saab 9-3 2002
shamrock
"Hirsch"
Viestit: 710 Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä
Viesti
Kirjoittaja shamrock » Ma Joulu 11, 2023 16:17
Mun auton softasta en tiedä, sama kone ja sama Mitsu muttaa tuollaisena ostin. En nyt oo edes rääkätä sitä yrittänyt, mutta 0.8 nostaa ahdot ainakin ja on se nyt kolme vuotta mulla kestänyt.
'01 9-3 2.0 turbo
'05 9-3 1.8i Arc
nniiranen
"Tuplakaasari"
Viestit: 57 Liittynyt: Ti Syys 05, 2023 11:39
Viesti
Kirjoittaja nniiranen » Ma Joulu 11, 2023 19:59
Niin mietinkin. B205 ja B235 noudattaa kai samoja paineita kuin seuraavat:
Specifications
Engine Power Torque CR. Bore × Stroke Rod Length Boost pressure
B204i 130 hp (97 kW) @ 5500 rpm 177 N⋅m (131 lb⋅ft) @ 4300 rpm 10.1:1 90 mm × 78 mm
(3.54 in × 3.07 in) 153 mm (6.0 in) —
B204E 154 hp (115 kW) @ 5500 rpm 219 N⋅m (162 lb⋅ft) @ 3600 rpm 9.2:1 0.4 bar (5.8 psi)
B204L 185 hp (138 kW) @ 5500 rpm 263 N⋅m (194 lb⋅ft) @ 2100 rpm 0.73 bar (10.6 psi)
B204R 205 hp (153 kW) @ 5500 rpm 283 N⋅m (209 lb⋅ft) @ 2200 rpm 1 bar (15 psi)
B234i (1990–1993) 150 hp (112 kW) @ 5500 rpm 212 N⋅m (156 lb⋅ft) @ 3800 rpm 10.1:1 90 mm × 90 mm
(3.54 in × 3.54 in) 147 mm (5.8 in) —
B234i (1994–) 150 hp (112 kW) @ 5600 rpm 210 N⋅m (155 lb⋅ft) @ 4300 rpm 10.5:1 153 mm (6.0 in)
B234E 170 hp (127 kW) @ 5700 rpm 260 N⋅m (192 lb⋅ft) @ 2100 rpm 9.25:1 147 mm (5.8 in) 0.55 bar (8.0 psi)
B234L (1990–1993) 194 hp (145 kW) @ 5500 rpm 329 N⋅m (243 lb⋅ft) @ 1900 rpm (5MT) 8.5:1 0.8 bar (12 psi)
B234L (1994–1998) 200 hp (149 kW) @ 5500 rpm 323 N⋅m (238 lb⋅ft) @ 1800 rpm (5MT) 9.25:1
B234R 225 hp (168 kW) @ 5500 rpm 342 N⋅m (252 lb⋅ft) @ 1950 rpm 1.08 bar (15.7 psi)
Saab 9-3 2002
Bäri01
Matalapaineturbo
Viestit: 166 Liittynyt: Pe Touko 27, 2022 17:28
Viesti
Kirjoittaja Bäri01 » Ti Joulu 12, 2023 14:52
nniiranen kirjoitti: ↑ Ma Joulu 11, 2023 10:28
B205E on alunperin sen 0.4bar ahtopainetta. Vaihdoin ahtimen (Garrett->Mitsu) ja softan, eli nyt pitäisi olla 1bar.
Kestääkö kone tuota? Aeron koneessa on sama 1bar eli uskalsin laittaa sen, mutta pitää varmistaa foorumin viisailta
B205E Mitsulla n.1.2bar ja Gt17 about saman antaa.
Stage 1 bensalla.
Saab 9-3 Turbo -02
Saab 9-3 Turbo Jubilee SE -02
Saab 9-5 Aero Wagon A -07
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3504 Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala
Viesti
Kirjoittaja SS » Su Joulu 31, 2023 11:44
Kestää, noin 1.2bar ahdoilla tuli ajettua monta vuotta ja sisässä haukuttu BSR:n softa. Kesällä välijäähy vaan on turhan tehoton, imulämmöt nousee aika korkeiksi pidemmissä kiihdytyksssä. Noissa tilanteissa alkoi kesähelteillä veto aaltoilemaan, hukkaportin kellon vaihto paransi tilannetta hieman. Jäi selvittämättä oliko toi kellon jousi oikea syy, korjasin nuo harvat tilanteet hölläämällä kaasujalkaa
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TT iD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2