Elikkä b205e kone, jossa mitsun ahdin, välijäähy ja stage 1. Antoi Bilteman mittariin noin 1.25bar painetta ensimmäisellä vedolla. Toisella mittari ei toiminut ja lopussa yksittäinen luja tärähdys. Tallilla mikään liitos ei kuitenkaan ollut irti ja kone kävi normaalisti (myös turbo ahtaa yhä). Vetonivelet ja vaihteistokin juuri huollettu, eli niissä ei vikaa. Vikavaloja ei näy.
Oma epäilys on, että Bilteman halpis mittari meni vain rikki. Tärähdys saattoi olla liukas kohta tiessä (jäinen keli).
Onko teillä mielipidettä, mikä meni vikaan?
Tärähdys kiihdyttäessä (konevika?)
Re: Tärähdys kiihdyttäessä (konevika?)
^ Tuollainen tärähdys, mutta mitään ei löydy on kyllä vaikea edes arvata. Jos jotain hajosi, se kyllä löytyy sitten joskus.
Itsellä kävi kun kävin ostamassa aikanaan 99-turbon ja pitihän sitä kotimatkalla vähän moottoritiellä polkaista. Jossain 160:n vauhdissa kuului aivan järjetön pamaus. Kaikki mittarit ok, auto kulkee edelleenkin hyvin... Vasta kotona hokasin. Takasivuikkunat olivat takareunasta aukeavaa mallia. Ne olivat molemmat pamahtaneet kiinni.
Itsellä kävi kun kävin ostamassa aikanaan 99-turbon ja pitihän sitä kotimatkalla vähän moottoritiellä polkaista. Jossain 160:n vauhdissa kuului aivan järjetön pamaus. Kaikki mittarit ok, auto kulkee edelleenkin hyvin... Vasta kotona hokasin. Takasivuikkunat olivat takareunasta aukeavaa mallia. Ne olivat molemmat pamahtaneet kiinni.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7566
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Tärähdys kiihdyttäessä (konevika?)
Omassa ex tonnarissa kanssa tärähti Lahden motarilla, ja samassa vetarista hävisi boorit.
Vaihdelaatikon päästä.
Vaihdelaatikon päästä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1090
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: Tärähdys kiihdyttäessä (konevika?)
Jos ylittää 1bar nii voisko olla fuelcut?
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: Tärähdys kiihdyttäessä (konevika?)
Vika löytyi: imusarja-bypass hallinta venttiili -välinen letku pamahti. Kohta oli vain piilossa, joten kesti hetken löytää. Ohuet letkut on nyt korvattu Motonetin sisä 4mm/ ulko 9mm polttoaineletkulla, eli pitäisi kestää
Ihmettelen vain että vikavalo ei syttynyt tästä palamaan. Aiemmin kone on kyllä tunnistanut jos letkuista joku irti...
Ihmettelen vain että vikavalo ei syttynyt tästä palamaan. Aiemmin kone on kyllä tunnistanut jos letkuista joku irti...
Re: Tärähdys kiihdyttäessä (konevika?)
Sama oli mulla ostaessa, venttiilin yksi lähtö oli liimattu kiinni sen verran että näytti päällisin puolin ehjältä. Auto tuntui ihan toimivalta eikä vikavaloa tuosta.nniiranen kirjoitti: ↑Ti Joulu 19, 2023 10:08Vika löytyi: imusarja-bypass hallinta venttiili -välinen letku pamahti. Kohta oli vain piilossa, joten kesti hetken löytää. Ohuet letkut on nyt korvattu Motonetin sisä 4mm/ ulko 9mm polttoaineletkulla, eli pitäisi kestää
Ihmettelen vain että vikavalo ei syttynyt tästä palamaan. Aiemmin kone on kyllä tunnistanut jos letkuista joku irti...
'01 9-3 2.0 turbo