Reinhoch tukivarret

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
9-3..OG
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2022 10:46

Reinhoch tukivarret

Viesti Kirjoittaja 9-3..OG »

Tekeekö mitään ??

https://www.varaosa24.fi/saab-varaosat/ ... a-reinhoch


Taitaa olla kiinan roskaa kumminkin autodocilla 110e kpl
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Reinhoch tukivarret

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Eipä ole noista kokemusta ... itse tilasin Aeromotorsilta Teknorotin tukivarret, joka sattuu olemaan yksi Euroopan suurimpia valmistajia. Maksoi 42,85 per puoli. Toki sama noiden kanssa kuin kaikken muidenkin, ennen asennusta alapallon kumi pois ja kunnolla rasvaa sinne. Taitaa olla ihan sama laittaako sinne 50, 100 tai 150 euron osan, kuivua nuo kaikki on tehtaalta tullessaan eikä tule kestämään.

Samalla kun nuo vaihdoin, meni myös koiranluut vaihtoon, ja kun saatavuutta oli heikosti niin toisen hain Biltemasta ja toisen Motonetista. Yllättävää kyllä, näistä kaikista ainoastaan tuo Bilteman koiranluu oli edes välttävästi rasvattu tehtaalla.
'01 9-3 2.0 turbo
9-3..OG
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2022 10:46

Re: Reinhoch tukivarret

Viesti Kirjoittaja 9-3..OG »

Mitä rasvaa laitat palloniveliin ???
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Reinhoch tukivarret

Viesti Kirjoittaja shamrock »

9-3..OG kirjoitti:
La Helmi 24, 2024 08:50
Mitä rasvaa laitat palloniveliin ???
Nyt juuri en muista mitä silloin oli käsillä, pääasiahan on se että siellä on edes JOTAIN vaseliinia :D Eipä noita itse rasvattuja ole mun aikana täytynyt koskaan vaihtaa, joten sillä ei liene järin suurta merkitystä. Alunperin noissa näyttää olevan keltaista tavaraa, eli lienee ihan perusvaseliinia. Useimmiten vetarihommista on tuota MOS2-vaseliinia käsillä niin sitä oon muistaakseni laittanut, ja pitäis olla palloniveliinkin aika hyvää tavaraa. Ja nuo nivelethän tekee loppupeleissä todella pientä liikettä, niin mä myös pyörittelen ne rasvauksen jälkeen jotta varmasti leviää kaikkialle. Ja tämä saattaa sitten olla jo ihan turhaa, mutta just tämän takia, jos mä esim alapallon jostakin syystä avaan, niin merkkaan sen asennon ja kasatessa käännän 90 tai 180 astetta. Josko sinne käytössä se kuorma osuu enemmän tietystä suunnasta, niin eipähän tule samaan kohtaan ja kuluu tasaisemmin.
'01 9-3 2.0 turbo
9-3..OG
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2022 10:46

Re: Reinhoch tukivarret

Viesti Kirjoittaja 9-3..OG »

shamrock kirjoitti:
La Helmi 24, 2024 08:28
Eipä ole noista kokemusta ... itse tilasin Aeromotorsilta Teknorotin tukivarret, joka sattuu olemaan yksi Euroopan suurimpia valmistajia. Maksoi 42,85 per puoli. Toki sama noiden kanssa kuin kaikken muidenkin, ennen asennusta alapallon kumi pois ja kunnolla rasvaa sinne. Taitaa olla ihan sama laittaako sinne 50, 100 tai 150 euron osan, kuivua nuo kaikki on tehtaalta tullessaan eikä tule kestämään.

Samalla kun nuo vaihdoin, meni myös koiranluut vaihtoon, ja kun saatavuutta oli heikosti niin toisen hain Biltemasta ja toisen Motonetista. Yllättävää kyllä, näistä kaikista ainoastaan tuo Bilteman koiranluu oli edes välttävästi rasvattu tehtaalla.
Tekeekö Bilteman tukivarrella mitään, kun ei tiedä valmistajaa ?? Hinta ei olisi paha ja löytyy myymälästä kumpaakin puolta.
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Reinhoch tukivarret

Viesti Kirjoittaja shamrock »

Kun itsellä tuo vaihto oli ajankohtainen, ja tästä silloin keskusteltiin, niin porukan kokemuksista tuli se fiilis, että ihan sama mitä sinne laittaa kunhan tarkistaa tuon vaseliinitilanteen ennen asennusta. Ilmeisesti merkittäviä eroja kestävyydessä ei kalliilla osilla ole näkynyt. Joten miksei.
'01 9-3 2.0 turbo
9-3..OG
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2022 10:46

Re: Reinhoch tukivarret

Viesti Kirjoittaja 9-3..OG »

Mielenkiinnosta katoin itselle jääneen Febin raidetangonpään nivelen rasvatilanteen..
Kyllä oli säästelty punaista rasvaa, kun ei meinannut millään nähdä minne sitä oli laiteltu.
Kumi näytti olevan 11/33mm eli käy kolmosen palloniveleen...
Avatar
shamrock
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: La Elo 10, 2019 04:05
Paikkakunta: Härmä

Re: Reinhoch tukivarret

Viesti Kirjoittaja shamrock »

9-3..OG kirjoitti:
Su Maalis 17, 2024 15:28
Mielenkiinnosta katoin itselle jääneen Febin raidetangonpään nivelen rasvatilanteen..
Kyllä oli säästelty punaista rasvaa, kun ei meinannut millään nähdä minne sitä oli laiteltu.
Kumi näytti olevan 11/33mm eli käy kolmosen palloniveleen...
Nämä pallonivelet ja raidetangon pääthän todellisuudessa tekee todella pientä liikettä, hyvä jos 90 astetta pääsevät ikinä kääntymään. Toki se siihen päällä turautettu sormenpään kokoinen pallo saattaa aikanaan painovoiman, tärinän ja liikkeen vaikutuksesta päätyä jopa itse niveleen, mutta kyllä mä mieluummin laitan noihin itse rasvat ja pyörittelen ennen asennusta, jotta sitä ihan oikeasti on kaikkialla. Motonetissä aikanaan kehuivat että Moog on kehittänyt ihan OEM-laatuisen nivelen joka ei tartte rasvaa ollenkaan. Kummasti se ei kuitenkaan kestänyt kuin 1500km, sai sentään takuuna vaihtaa toisen merkkiseen.
'01 9-3 2.0 turbo
9-3..OG
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2022 10:46

Re: Reinhoch tukivarret

Viesti Kirjoittaja 9-3..OG »

Oli tulitikunpään kokoinen vain .
9-3..OG
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ma Kesä 27, 2022 10:46

Re: Reinhoch tukivarret

Viesti Kirjoittaja 9-3..OG »

9-3..OG kirjoitti:
Su Maalis 17, 2024 16:22
Oli tulitikunpään kokoinen vaseliini klöntti...
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7555
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Reinhoch tukivarret

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Vaihdoin molemmat alatukivarret kun kuskin puolella oli väljää.
**tämä kuskinpuoleinen alatukivarsi oli ns..tarvike varsi, taisi pari vuotta kestää**
Apukuskinpuolelta löytyi aivan priima tukivarsi,ei yhtään väljää, tukivarressa luki
Meyle-Germany
8160509005/HD L
Tiedä sitten oliko alkuperäinen tehtaalla asennettu tuote.
https://www.germanautoparts.com/MEYLEHD/1155/45-43-450
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin