Klamppi asennettu
Klamppi asennettu
Urissa hakeminen ärsyttävä ominaisuus !!! Loppu urissa " vaeltelu " kun klamppi asennettu...
... Helppo homma....
... Helppo homma....
Re: Klamppi asennettu
Jep, olen aikaisemminkin sanonut, että klämppi on välttämätön varuste, jos og-kolkissa on yli 150hv tehua, mutta ei siitä haittaa ole kesymmässäkään
Eski
Eski
Viimeksi muokannut Eski, Ti Touko 14, 2024 09:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Klamppi asennettu
Pitäisi itsekin laittaa asap. Onkos noissa nyt sitten oikeasti jotain laatueroja kun hintahaitari on melkoinen, Maptunilta taisi saada vähän päälle 80 eurolla vs. Abbottin oliko päälle 200 euroa, ja tuolta väliltäkin löytyy useampia tarjokkaita.
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: Klamppi asennettu
Enpä ole ainakaan kuullut, että niissä olisi väitetty olevan mitään erityistä eroa.
Tukitanko kannattaa myös virittää heti paikalleen, koska pelkkä klämppi on revennyt rintapellistä irti.
Spedellä on myös noin satasen klämppi ->
https://shop.speedparts.se/en/prod/saab ... 41249.html
Eski
Tukitanko kannattaa myös virittää heti paikalleen, koska pelkkä klämppi on revennyt rintapellistä irti.
Spedellä on myös noin satasen klämppi ->
https://shop.speedparts.se/en/prod/saab ... 41249.html
Eski
Re: Klamppi asennettu
itsekki aikoinani laitoin
Re: Klamppi asennettu
OG 900 ei hae tuolleen kuten OG 9-3, tullut OG 900 ajettua paljon, kun omistukseesa ollut turbolla ja ilman turboo....
Onneksi loppu vaeltelu urissa klampin asennukseen.... Luulin ensin että tukivarren puslissa väliää ....
Onneksi loppu vaeltelu urissa klampin asennukseen.... Luulin ensin että tukivarren puslissa väliää ....
Re: Klamppi asennettu
Jep, OG9-3 ja etenkin sen edeltäjä GM900 oli aika surkea tekele ajo-ominaisuuksiltaan verrattuna aito-saappeihin, kuten OG900. Alustapäivityksellä näistäkin ooppeleista saa kuitenkin ihan soivan pelin
Re: Klamppi asennettu
Eihän se OG satku vetele joo kun siinä on moottori oikein päin ja muutenkin todella hienostunut alusta vs. kolkin opelismit. No kolkissa on sitten omat hyvät puolensa siinäkin kyllä.
Saab OG 9-3 Turbo Jubilee
Porsche 944
BMW E39 528iA
Porsche 944
BMW E39 528iA
Re: Klamppi asennettu
Jep, lähinnä kolkin vakioalusta on susi, mutta sen kun laittaa kuntoon, niin mielummin sillä mutkaista maantietä laskee menemään kuin ogsatkulla
Eski
Eski
Re: Klamppi asennettu
Toisaalta tässä on vähän hassuja piirteitä. Mulla on ollut OG900, on ollut runsaasti Ooppeleita, on ollut NG900 ja nyt on OG 9-3. Onko tuo alustan geometria tms jotenkin Saabbiin sopimaton, kun on kevyemmille autoille tehty? Kun mun viimeisestä F-Astrasta luovuin, ja toin sitä säilytyspaikalta kotiapäin, niin tuli mutkatiellä sellainen fiilis, että ai saatana että tää olikin kiva ajaa. Mulla oli Vectra B, jossa taasen sama taka-akseli kuin 9-5:ssä, enkä siitä tykännyt yhtään, se oli "mukava" mutta vailla minkäänlaista tuntumaa. Siksi mä Saabin taas halusinkin. NG900 ei kyllä vedellyt mihinkään, se oli muuten vaan ajettavuudeltaan vähän kuin Volvo 240. Käännetään rattia ja odotellaan että jotain tapahtuu, ja menee suunnilleen toivottuun suuntaan. 9-3:ssa on toki nyt Koni Sportit edessä, ja 215/45-17 Pirelli P7 rengastus. Ja noillahan se on jo aika kauhea. Joko nuo renkaat tai nuo iskarit tekee sen, että jos parkkiksella on vähänkin paksummin maalatut parkkiruutujen viivat, niin nekin tulee läpi. Ja tulee ihan kaikki mitä tiessä on, pienikin urantapainen tai sentin kokoinen kivi. Mutta jostakin syystä vaan, F-Astrassa tämä alusta toimi, Saabissa ei.
'01 9-3 2.0 turbo
Re: Klamppi asennettu
Tehua kun on yli 150hv, niin kannattaa pitää ratista kiinni lujasti uraisella tiellä, kun lyö lämän pohjaan vakioalustalla...
Meilläkin oli koni sportit ja eibachin vieterit aikanaan GM900ssa ja kyllähän se oli sileän pinnan ajopeli. Turhan pintakova, mutta Bilsteinin sportit eli B6 rykissä ei ole niin pahat h&r jousien kaverina. Myös B8 toimi paremmin Saabin sporttijousien kanssa.
Tärkeintä kuitenkin on saada se korin hillitön kallistelu asettumaan, kun liikenneympyrässä tuntuu, että vehje kaatuu jo rauhallisesti ajamalla
Saappihan muutti aikanaan sitä GM-alustaa aika paljon ja omat kokemukset ykköstyypin Vectrasta ei ole ainakaan myönteisemmät kuin tämän saapin toteutuksen...
Eski
Meilläkin oli koni sportit ja eibachin vieterit aikanaan GM900ssa ja kyllähän se oli sileän pinnan ajopeli. Turhan pintakova, mutta Bilsteinin sportit eli B6 rykissä ei ole niin pahat h&r jousien kaverina. Myös B8 toimi paremmin Saabin sporttijousien kanssa.
Tärkeintä kuitenkin on saada se korin hillitön kallistelu asettumaan, kun liikenneympyrässä tuntuu, että vehje kaatuu jo rauhallisesti ajamalla
Saappihan muutti aikanaan sitä GM-alustaa aika paljon ja omat kokemukset ykköstyypin Vectrasta ei ole ainakaan myönteisemmät kuin tämän saapin toteutuksen...
Eski
Re: Klamppi asennettu
Jep, tuosta A-Vectrasta on kanssa kokemusta, ja sen syyn kyllä ymmärsi jo kun sitä autoa katsoi Astraan tuo alusta oli riittävä, mutta jo Vectraan aivan alimitoitettu. Takapää tuntui olevan aivan eri paria keulan kanssa.Eski kirjoitti: ↑To Touko 16, 2024 17:15Tehua kun on yli 150hv, niin kannattaa pitää ratista kiinni lujasti uraisella tiellä, kun lyö lämän pohjaan vakioalustalla...
Meilläkin oli koni sportit ja eibachin vieterit aikanaan GM900ssa ja kyllähän se oli sileän pinnan ajopeli. Turhan pintakova, mutta Bilsteinin sportit eli B6 rykissä ei ole niin pahat h&r jousien kaverina. Myös B8 toimi paremmin Saabin sporttijousien kanssa.
Tärkeintä kuitenkin on saada se korin hillitön kallistelu asettumaan, kun liikenneympyrässä tuntuu, että vehje kaatuu jo rauhallisesti ajamalla
Saappihan muutti aikanaan sitä GM-alustaa aika paljon ja omat kokemukset ykköstyypin Vectrasta ei ole ainakaan myönteisemmät kuin tämän saapin toteutuksen...
Eski
'01 9-3 2.0 turbo
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: Pe Elo 15, 2014 16:42
- Paikkakunta: Siilinjärvi
Re: Klamppi asennettu
Seniorin cabbeen laitettiin -35 jouset orkkis iskarien kaveriks ja vakaajanyhdystankoon uretaanit ensin ja nyt vielä klamppi ja uretaanipusla kuskin puolelle. Auto muuttui kyllä täysin. Ohjaus toimii, ei vetelee eikä keinu mutta ei ole myöskään liian kova. Rengastuksena 225/45 -17 2.8barin paineella. Ei hirveät investoinnit mutta muutos on huikea. Helpotti tosin että Italiasta kotoisin ja ei yhtään suola tietä joten paikat aukeaa.
99 -82 2d, 9-3ss 2.0t biopower -my09, 5d og kolkki -02
EX: 3x tonnari, 3x 9-5og, 3x 9-3ng
Saabit perheessä x7 (9-3 og ja ng sekä 9-5 og ja ng)
EX: 3x tonnari, 3x 9-5og, 3x 9-3ng
Saabit perheessä x7 (9-3 og ja ng sekä 9-5 og ja ng)