Vaihdoin Saab 1.9 Tid:n DFP suodattimen. Alkujaan 340 000 km ajettu meni tukkoon, koska egr putki alkoi vuotaa ja paine häviö ei pystynyt pitämään järjestelmää auki. Ensin ongelma ratkaistiin tyhjentämällä DFP pönttö ja ajeltiin sitten tyhjällä säiliöllä. Tästä tuli sitten ilmoitus, että tehot laski ja vikäilmoitus, että suodatin on täynnä. Suomessa on alotettu syynätä nyt vanhojen autojen päästöjä ja laitteiden toimivuutta katsastuksessa ja suosituksista päätin palauttaa osan paikalle. Ei varmaan ole vaikea todeta pönttöä tyhjäksi pienellä koputtelulla.
Nyt tuli uusittua hankittua tilalle uusi DFP pöntö ja uusittiin samalla myös peräpönttö, melkoisen hapera sekin.
Auto ilmoittaa vielä tilanteen samaksi, tehot pudotettu ja mukamas DFP täynnä. Olen ajanut nyt uudella pöntöllä parisataa km, eikä pölttoa ole vielä tapahtunut. Lienee liian puhdas, ehkä. Voisiko eSid3 auttaa pakottamalla regenerointi päälle vai pitääkö se kuitata tehchillä. Olen päättänyt hankkia eSid3:n, jotta saisin lisätietoja mitä autossa tapahtuu. Tampereen seudulla asustan ja mietin mikä nyt neuvoksi.
Niin ja katsastus pitäisi tehdä, onko tuo este päästä läpi jos auton näytössä tekstit, mutta vika valo ei pala, toki päästöarvot sen sitten kertoo.
DFP:n vaihto
Re: DFP:n vaihto
Käys vaikka suolingolla tai ET-autotechillä näyttämässä autoa niin voivat katsoa koodit Techillä. Esidin toimivuuteen en osaa sanoa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: DFP:n vaihto
Pitäähän se autolle tech2:lla kertoa että DPF on uusittu. Nyt vaan aika on kortilla, huomenna viimeistä päivää töissä ennen lomaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko