Jakoketju remontti T7
-
- "Kaasari"
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma Touko 29, 2023 21:43
- Paikkakunta: Raahe
Jakoketju remontti T7
Mistäpäin internettiä edullinen (jakoketju paketti T7) postiautomaatiin?
260tkm täynnä, alkaa olla aika kyseiselle toimenpiteelle?
2.0t
Maptunilla oli "alkuperäinen" 470€
260tkm täynnä, alkaa olla aika kyseiselle toimenpiteelle?
2.0t
Maptunilla oli "alkuperäinen" 470€
Saab 9-3 2002 5D 2.0t
ex Saab 9-3 2001 coupé 3D SE 2.0t
Saab 9-5 2003 linear 2.3t
Saab 9-5 2005 vector 2.3T
ex Saab 9-3 2001 coupé 3D SE 2.0t
Saab 9-5 2003 linear 2.3t
Saab 9-5 2005 vector 2.3T
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24610
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Jakoketju remontti T7
Facebookis on hiukan vajaa sarja satasella tarjolla
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Kaasari"
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma Touko 29, 2023 21:43
- Paikkakunta: Raahe
Re: Jakoketju remontti T7
Kiitos! laitatko linkin?
Saab 9-3 2002 5D 2.0t
ex Saab 9-3 2001 coupé 3D SE 2.0t
Saab 9-5 2003 linear 2.3t
Saab 9-5 2005 vector 2.3T
ex Saab 9-3 2001 coupé 3D SE 2.0t
Saab 9-5 2003 linear 2.3t
Saab 9-5 2005 vector 2.3T
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24610
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Jakoketju remontti T7
Yritän etsiä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Jakoketju remontti T7
Orkkissetti maksaa marmorilla 530€.
Motonetistä tulee halvemmat postikulut kuin maptunilta ->
https://www.motonet.fi/tuote/jakoketjus ... ct=25-6386
Eski
Motonetistä tulee halvemmat postikulut kuin maptunilta ->
https://www.motonet.fi/tuote/jakoketjus ... ct=25-6386
Eski
Re: Jakoketju remontti T7
ei tarvi ketjua vaihtaa ennen kuin alkaa kilkattamaan ajaa kuulemma yli 500 000km ketjulla ja liukumuoveilla. ei ole edes huolto ohjelmassa ,mut ei kai haittaa jos uuden laittaa
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Jakoketju remontti T7
Minä vaihdoin tonnariin nokkaketjun, vetämällä uuden ketjun vanhan avulla paikalleen.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Jakoketju remontti T7
Eipä ole jakopäällä virallista huoltoväliä. Ketjun kiristimestä voi kuitenkin tarkastaa tilanteen. Usein T7 tasapainoakselin ketju ja rattaat on finaalissa ennen jakoketjua. Eipä se metallisilppu koneessa mitään herkkua ole, kun huohotinvaiva vielä vetää karstaantuneet öljyt smetanaksi
Eski

Eski
Re: Jakoketju remontti T7
Kaikille nyt vielä selvyydeksi, ei se ole huoltovapaa. Ketjusarja voi olla vaihtokunnossa jo 165tkm kohdilla. Näin oli entisessä 9-3:ssani. Aamulla töihin lähtiessä ääni oli sama, kuin vetäisi riimua peltiämpäristä. Tasapainoketju oli niin venynyt, että se oli jo syömässä uraa jakopään koteloon ja jakopään ketjusta oli kiristin ihan ulkona. Kaikista erikoisinta oli se, että autoa oli huollettu huolto-ohjelman mukaan ja öljytkin vaihdettu joka vuosi, jos kilometrit eivät tulleet longlife ohjelman mukaan täyteen (30tkm).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Jakoketju remontti T7
Jep, meidän 9-5 AeroW automaattiin oli tehty jakopää jo alle. 100K ajettuna. Ketjunkiristin oli taas ylämerkissä 180K lukemalla. Huollot oli tehty aina ohjelman mukaan...
Eski
Eski
Re: Jakoketju remontti T7
Nooh... sanoisin että ketjusarja on vaihtokunnossa, kun autoa on huollettu huolto-ohjelman mukaanMertmi kirjoitti: ↑Ti Elo 27, 2024 21:57Kaikille nyt vielä selvyydeksi, ei se ole huoltovapaa. Ketjusarja voi olla vaihtokunnossa jo 165tkm kohdilla. Näin oli entisessä 9-3:ssani. Aamulla töihin lähtiessä ääni oli sama, kuin vetäisi riimua peltiämpäristä. Tasapainoketju oli niin venynyt, että se oli jo syömässä uraa jakopään koteloon ja jakopään ketjusta oli kiristin ihan ulkona. Kaikista erikoisinta oli se, että autoa oli huollettu huolto-ohjelman mukaan ja öljytkin vaihdettu joka vuosi, jos kilometrit eivät tulleet longlife ohjelman mukaan täyteen (30tkm).

Minä en ikinä ajanut polttomoottorivehkeillä yli 10tkm öljyillä, missään olosuhteissa. Ei jakopäähuoltotarvetta yhdessäkään omistamissani autoissa, vaikka kaikki vehkeet mennyt vaihtoon yli 300tkm mittarissa.
Sellainen oma miete noista jakopään kestävyyksistä. Kuinkahan paljon vaikuttaa kun nykyään painotetaan alakierrosten käyttöä polttoainetalouden nimissä. Esimerkiksi tuo allekirjoituksen Hyundai halusi ajaa kylmänä/kuumana alle 1500RPM. Matalat kierroksethan aiheuttava nimenomaan jako- ja tasapainoketjua kuormittavaa, pyörimissuuntaista värinää. Samoin näissä 9-3:ssa on järjettömän isot vaihdevälitykset ainakin 5V malleissa. Jos haluaa pitää edes lähelle 2000RPM, nelosta voi käyttää vasta nippanappa 60kmh ja vitosta 80kmh
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Jakoketju remontti T7
itse vaihdoin suodattimen ja öljyt 2 kertaa vuodessa
Re: Jakoketju remontti T7
Ostit siis auton uutena? Mie en tuohon vielä ole pystynyt. Se esimerkin kolkki oli päälle 130tkm ajettu, kun ostin. Mie olen vaihdellut kanssa öljyt noin 10tkm välein tai kerran vuodessa. Se ei kuitenkaan auta aikaisempien omistajien aikana tapahtuneisiin. 9-5:ssä on 397700 mittarissa ja on alkanut pitämään ääntä. Tämä saattaisi ehkä mennä sen 500tkm, jos ei välitä äänestä. Ihan varmana 400tkm menee. On se jo niin lähellä. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Kaasari"
- Viestit: 38
- Liittynyt: Ma Touko 29, 2023 21:43
- Paikkakunta: Raahe
Re: Jakoketju remontti T7
Onko tästä kuvasarjaa/videota?
Saab 9-3 2002 5D 2.0t
ex Saab 9-3 2001 coupé 3D SE 2.0t
Saab 9-5 2003 linear 2.3t
Saab 9-5 2005 vector 2.3T
ex Saab 9-3 2001 coupé 3D SE 2.0t
Saab 9-5 2003 linear 2.3t
Saab 9-5 2005 vector 2.3T
Re: Jakoketju remontti T7
Oliko tämä kysymys mulle? Jos, niin en ostanut. OG900 ostin tutulta 160tkm ajettuna, huoltohistoria tunnettu, ei jakoketjuremppaa ennen eikä minun aikanani, 350tkm mittarissa pois.Mertmi kirjoitti: ↑Ke Elo 28, 2024 16:07Ostit siis auton uutena? Mie en tuohon vielä ole pystynyt. Se esimerkin kolkki oli päälle 130tkm ajettu, kun ostin. Mie olen vaihdellut kanssa öljyt noin 10tkm välein tai kerran vuodessa. Se ei kuitenkaan auta aikaisempien omistajien aikana tapahtuneisiin. 9-5:ssä on 397700 mittarissa ja on alkanut pitämään ääntä. Tämä saattaisi ehkä mennä sen 500tkm, jos ei välitä äänestä. Ihan varmana 400tkm menee. On se jo niin lähellä.![]()
NG900 liikkeestä 67tkm ajettuna, tuskin jakopääremppaan ennen minua eikä varmasti minun aikanani. Tämän kilometrejä myydessä en enää muista, mutta kyllähän 8 vuodessa ehtii.
NG9-3 ostin 112tkm ajettuna liikkeestä. Soitto edelliselle omistajalle ja ollut liisarina, vain koiranluita vaihdettu kerran. Ei muuta remppaa. Tämä lähti pojalleni 300tkm ajettuna ja myi pois paljon lisää ajettuna. Ei jakopääremppaa siihen mennessä.
Allekirjoituksen Kioihin ei ole tarvinnut jakopäähän kajota

Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S