Jakoketju remontti T7

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Saabalainen
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Touko 29, 2023 21:43
Paikkakunta: Raahe

Jakoketju remontti T7

Viesti Kirjoittaja Saabalainen »

Mistäpäin internettiä edullinen (jakoketju paketti T7) postiautomaatiin?
260tkm täynnä, alkaa olla aika kyseiselle toimenpiteelle?
2.0t

Maptunilla oli "alkuperäinen" 470€
Saab 9-3 2002 5D 2.0t
ex Saab 9-3 2001 coupé 3D SE 2.0t
Saab 9-5 2003 linear 2.3t
Saab 9-5 2005 vector 2.3T
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24610
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Jakoketju remontti T7

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Facebookis on hiukan vajaa sarja satasella tarjolla
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Saabalainen
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Touko 29, 2023 21:43
Paikkakunta: Raahe

Re: Jakoketju remontti T7

Viesti Kirjoittaja Saabalainen »

nalleolut kirjoitti:
Pe Elo 02, 2024 13:40
Facebookis on hiukan vajaa sarja satasella tarjolla
Kiitos! laitatko linkin?
Saab 9-3 2002 5D 2.0t
ex Saab 9-3 2001 coupé 3D SE 2.0t
Saab 9-5 2003 linear 2.3t
Saab 9-5 2005 vector 2.3T
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24610
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Jakoketju remontti T7

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Yritän etsiä
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jakoketju remontti T7

Viesti Kirjoittaja Eski »

Orkkissetti maksaa marmorilla 530€.
Motonetistä tulee halvemmat postikulut kuin maptunilta ->
https://www.motonet.fi/tuote/jakoketjus ... ct=25-6386

Eski
jani75
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: To Helmi 15, 2024 15:16

Re: Jakoketju remontti T7

Viesti Kirjoittaja jani75 »

ei tarvi ketjua vaihtaa ennen kuin alkaa kilkattamaan ajaa kuulemma yli 500 000km ketjulla ja liukumuoveilla. ei ole edes huolto ohjelmassa ,mut ei kai haittaa jos uuden laittaa
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Jakoketju remontti T7

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Minä vaihdoin tonnariin nokkaketjun, vetämällä uuden ketjun vanhan avulla paikalleen.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jakoketju remontti T7

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eipä ole jakopäällä virallista huoltoväliä. Ketjun kiristimestä voi kuitenkin tarkastaa tilanteen. Usein T7 tasapainoakselin ketju ja rattaat on finaalissa ennen jakoketjua. Eipä se metallisilppu koneessa mitään herkkua ole, kun huohotinvaiva vielä vetää karstaantuneet öljyt smetanaksi :twisted:

Eski
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Jakoketju remontti T7

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kaikille nyt vielä selvyydeksi, ei se ole huoltovapaa. Ketjusarja voi olla vaihtokunnossa jo 165tkm kohdilla. Näin oli entisessä 9-3:ssani. Aamulla töihin lähtiessä ääni oli sama, kuin vetäisi riimua peltiämpäristä. Tasapainoketju oli niin venynyt, että se oli jo syömässä uraa jakopään koteloon ja jakopään ketjusta oli kiristin ihan ulkona. Kaikista erikoisinta oli se, että autoa oli huollettu huolto-ohjelman mukaan ja öljytkin vaihdettu joka vuosi, jos kilometrit eivät tulleet longlife ohjelman mukaan täyteen (30tkm).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jakoketju remontti T7

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, meidän 9-5 AeroW automaattiin oli tehty jakopää jo alle. 100K ajettuna. Ketjunkiristin oli taas ylämerkissä 180K lukemalla. Huollot oli tehty aina ohjelman mukaan...

Eski
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2396
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Jakoketju remontti T7

Viesti Kirjoittaja anv »

Mertmi kirjoitti:
Ti Elo 27, 2024 21:57
Kaikille nyt vielä selvyydeksi, ei se ole huoltovapaa. Ketjusarja voi olla vaihtokunnossa jo 165tkm kohdilla. Näin oli entisessä 9-3:ssani. Aamulla töihin lähtiessä ääni oli sama, kuin vetäisi riimua peltiämpäristä. Tasapainoketju oli niin venynyt, että se oli jo syömässä uraa jakopään koteloon ja jakopään ketjusta oli kiristin ihan ulkona. Kaikista erikoisinta oli se, että autoa oli huollettu huolto-ohjelman mukaan ja öljytkin vaihdettu joka vuosi, jos kilometrit eivät tulleet longlife ohjelman mukaan täyteen (30tkm).
Nooh... sanoisin että ketjusarja on vaihtokunnossa, kun autoa on huollettu huolto-ohjelman mukaan :oops:
Minä en ikinä ajanut polttomoottorivehkeillä yli 10tkm öljyillä, missään olosuhteissa. Ei jakopäähuoltotarvetta yhdessäkään omistamissani autoissa, vaikka kaikki vehkeet mennyt vaihtoon yli 300tkm mittarissa.

Sellainen oma miete noista jakopään kestävyyksistä. Kuinkahan paljon vaikuttaa kun nykyään painotetaan alakierrosten käyttöä polttoainetalouden nimissä. Esimerkiksi tuo allekirjoituksen Hyundai halusi ajaa kylmänä/kuumana alle 1500RPM. Matalat kierroksethan aiheuttava nimenomaan jako- ja tasapainoketjua kuormittavaa, pyörimissuuntaista värinää. Samoin näissä 9-3:ssa on järjettömän isot vaihdevälitykset ainakin 5V malleissa. Jos haluaa pitää edes lähelle 2000RPM, nelosta voi käyttää vasta nippanappa 60kmh ja vitosta 80kmh
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
jani75
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: To Helmi 15, 2024 15:16

Re: Jakoketju remontti T7

Viesti Kirjoittaja jani75 »

itse vaihdoin suodattimen ja öljyt 2 kertaa vuodessa
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Jakoketju remontti T7

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ostit siis auton uutena? Mie en tuohon vielä ole pystynyt. Se esimerkin kolkki oli päälle 130tkm ajettu, kun ostin. Mie olen vaihdellut kanssa öljyt noin 10tkm välein tai kerran vuodessa. Se ei kuitenkaan auta aikaisempien omistajien aikana tapahtuneisiin. 9-5:ssä on 397700 mittarissa ja on alkanut pitämään ääntä. Tämä saattaisi ehkä mennä sen 500tkm, jos ei välitä äänestä. Ihan varmana 400tkm menee. On se jo niin lähellä. :lol:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Saabalainen
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Touko 29, 2023 21:43
Paikkakunta: Raahe

Re: Jakoketju remontti T7

Viesti Kirjoittaja Saabalainen »

9000CD23T kirjoitti:
Su Elo 25, 2024 06:50
Minä vaihdoin tonnariin nokkaketjun, vetämällä uuden ketjun vanhan avulla paikalleen.
Onko tästä kuvasarjaa/videota?
Saab 9-3 2002 5D 2.0t
ex Saab 9-3 2001 coupé 3D SE 2.0t
Saab 9-5 2003 linear 2.3t
Saab 9-5 2005 vector 2.3T
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2396
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Jakoketju remontti T7

Viesti Kirjoittaja anv »

Mertmi kirjoitti:
Ke Elo 28, 2024 16:07
Ostit siis auton uutena? Mie en tuohon vielä ole pystynyt. Se esimerkin kolkki oli päälle 130tkm ajettu, kun ostin. Mie olen vaihdellut kanssa öljyt noin 10tkm välein tai kerran vuodessa. Se ei kuitenkaan auta aikaisempien omistajien aikana tapahtuneisiin. 9-5:ssä on 397700 mittarissa ja on alkanut pitämään ääntä. Tämä saattaisi ehkä mennä sen 500tkm, jos ei välitä äänestä. Ihan varmana 400tkm menee. On se jo niin lähellä. :lol:
Oliko tämä kysymys mulle? Jos, niin en ostanut. OG900 ostin tutulta 160tkm ajettuna, huoltohistoria tunnettu, ei jakoketjuremppaa ennen eikä minun aikanani, 350tkm mittarissa pois.
NG900 liikkeestä 67tkm ajettuna, tuskin jakopääremppaan ennen minua eikä varmasti minun aikanani. Tämän kilometrejä myydessä en enää muista, mutta kyllähän 8 vuodessa ehtii.
NG9-3 ostin 112tkm ajettuna liikkeestä. Soitto edelliselle omistajalle ja ollut liisarina, vain koiranluita vaihdettu kerran. Ei muuta remppaa. Tämä lähti pojalleni 300tkm ajettuna ja myi pois paljon lisää ajettuna. Ei jakopääremppaa siihen mennessä.
Allekirjoituksen Kioihin ei ole tarvinnut jakopäähän kajota :lol:
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Vastaa Viestiin