NG 900 avo ?
NG 900 avo ?
"Oletetaan" että minulle iskee avokuume ja harkitsen moista ? Itselleni NG900 lastentauteineen on käytännössä vieras laite ja vieläpä avon erikoisniksit hukassa. Mitäs erikoista tuollaisessa voi tulla vastaan ?
Kävin katsomassa tätä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=311069
Ajoltaan ihan jees ja pelleiltään kunnossa. Koneen etupuolella oli kyllä todella paha jäähdytinneste vuoto ( kansipahvin välistä ) ja kyktin oli loppu
Kävin katsomassa tätä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=311069
Ajoltaan ihan jees ja pelleiltään kunnossa. Koneen etupuolella oli kyllä todella paha jäähdytinneste vuoto ( kansipahvin välistä ) ja kyktin oli loppu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Turpaan tuollaista "Jack The Ripperiä" pitäisi laittaa turpaan ja huolella
Omasta mielestäni jokaisella on oikeus suojata oman omaisuutensa koskemattomuutta, vaikka sitten joutuisikin käyttämään voimakeinoja
Viimeksi muokannut Turbo Sensonic, Ti Touko 24, 2005 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Katselin et avossa verot olis siinä reilu kuuden tonnin luokkaa(tai ehkä kuitenkin lähempänä seitsemää). Kuitenkin tosta saattais saada "suht" hyvät veroalennukset ku auto on tossa kunnossa.....kuinkahan paljon?av kirjoitti:Saunan takana on tilaa...
Eipä toi tosissaan hirveen kallis ole - jos on noin muuten kaikinpuolin kunnossa... sdcc:ltä vaan viggenin nahat kyytiin ja kyljet maalaukseen
1994 Scarabe´-green 5d Saab ng900 16v IC Turbo Maptun stage1.
Tulli arvioi auton kunnon nykyisen lainsäädännön mukaan kokonaisharkinnan perusteella (tai näin ainakin teoriassa). Kokonais arviossa otetaan huomioon erikseen: maalipinnan kunto, lasipintojen kunto, sisustuksen ja verhoilun kunto, hallintalaitteiden kunto,irrotettavissa olevien / muiden osien kunto, moottorin ja voimansiirron sekä pyöräntuennan ja muiden alustarakenteiden kunto - ja nämä asteikolla normaali/hyvä/huono...
perään vielä muutama lainaus: "Jos asiakas on ilmoittanut ajoneuvon huonokuntoiseksi, asiakkaan on esitettävä selvitystä niistä seikoista, joihin hän haluaa vedota"
"Asiakkaalla on halutessaan mahdollisuus esittää selvitystä ajoneuvon arvoon vaikuttavista seikoista, kuten esimerkiksi ajoneuvon huonokuntoisuudesta."
Käytännössä kannattaisi varmaankin hakea jonkinsortin arviota ton kiesin korjauskuluille ja esittää niitä tietenkin arvonalennuksena ja normaalista(paljon) poikkeavana kulumisena. Tätä kautta voisi saada siis auton "arvoa" tiputettua tullin silmissä, mutta esim uuden verhoilun teettäminen mitä nyt maksaakaan(esim. 1000euroa) tuskin näkyy sellaisenaan veron tiputuksena...
Sinänsä mielenkiintoinen asia tommonen ilkivalta tapaus, koska yleensä auton kuntoa mietitään ns. normaalin käytössä kulumisen kannalta... Ennen lakiuudistusta tais olla niin, että jos jokin osa oli autosta hajalla se oikeutti johonkin(esim. 3%) alennukseen veroissa (viisaammat korjatkoon jos meni väärin).
perään vielä muutama lainaus: "Jos asiakas on ilmoittanut ajoneuvon huonokuntoiseksi, asiakkaan on esitettävä selvitystä niistä seikoista, joihin hän haluaa vedota"
"Asiakkaalla on halutessaan mahdollisuus esittää selvitystä ajoneuvon arvoon vaikuttavista seikoista, kuten esimerkiksi ajoneuvon huonokuntoisuudesta."
Käytännössä kannattaisi varmaankin hakea jonkinsortin arviota ton kiesin korjauskuluille ja esittää niitä tietenkin arvonalennuksena ja normaalista(paljon) poikkeavana kulumisena. Tätä kautta voisi saada siis auton "arvoa" tiputettua tullin silmissä, mutta esim uuden verhoilun teettäminen mitä nyt maksaakaan(esim. 1000euroa) tuskin näkyy sellaisenaan veron tiputuksena...
Sinänsä mielenkiintoinen asia tommonen ilkivalta tapaus, koska yleensä auton kuntoa mietitään ns. normaalin käytössä kulumisen kannalta... Ennen lakiuudistusta tais olla niin, että jos jokin osa oli autosta hajalla se oikeutti johonkin(esim. 3%) alennukseen veroissa (viisaammat korjatkoon jos meni väärin).
9000CS 2.3T S
Jos minulta kysytään, niin ostaisin ennemmin minkä tahansa näistä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=293023
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=252372
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=260045
Kyllä oG900 Turbo hakkaa GM900 vaparin mennen tullen, kai sinä Kaide nyt sen tiedät
Eski
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=293023
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=252372
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=260045
Kyllä oG900 Turbo hakkaa GM900 vaparin mennen tullen, kai sinä Kaide nyt sen tiedät
Eski
Koska laki uudistus oli? sillä 1-2 vuoden aikana toi 3% oli maksimi alennus sillä autonhan saa ostaa verovapaan tietenkin normaalihinta miinus korjauskustannukset joten mitä sitä enään toista kertaa hyvittämään.[/quote]
Viittasin siis autoverouudistukseen ja oletin, että 3% käytäntö on poistunut sen myötä, kun tuontiautojen verot alettiin määräämään vastaavien käytettyjen mukaan(näin ei siis ilmeisesti ole ja 3% rabattia voidaan laskea vielä lisäksi vaikka auto todettaisiinkin huonossa kunnossa olevaksi?). Asiani ilmaisu oli ehkä jonkin verran harhaanjohtava , koska tottahan tuo on, että jokainen saa jo kaupantekovaiheessa tinkiä hinnasta. Sen takia ilmaisuni "sinänsä mielenkiintoinen", koska ovathan nuo vauriot autossa veropäätöstä hahmoteltaessa ja mihin se asettaa nyt sitten sen rajan, että minkäkuntoinen auto on ns. "normaalilla" hyvä/normaali/huono -skaalalla.
jaaha tulipahan taas ajateltua...
Viittasin siis autoverouudistukseen ja oletin, että 3% käytäntö on poistunut sen myötä, kun tuontiautojen verot alettiin määräämään vastaavien käytettyjen mukaan(näin ei siis ilmeisesti ole ja 3% rabattia voidaan laskea vielä lisäksi vaikka auto todettaisiinkin huonossa kunnossa olevaksi?). Asiani ilmaisu oli ehkä jonkin verran harhaanjohtava , koska tottahan tuo on, että jokainen saa jo kaupantekovaiheessa tinkiä hinnasta. Sen takia ilmaisuni "sinänsä mielenkiintoinen", koska ovathan nuo vauriot autossa veropäätöstä hahmoteltaessa ja mihin se asettaa nyt sitten sen rajan, että minkäkuntoinen auto on ns. "normaalilla" hyvä/normaali/huono -skaalalla.
jaaha tulipahan taas ajateltua...
9000CS 2.3T S
Yep, sekin on käynyt mielessä ja kyllä olen siinä samaa mieltä että OG900 on tyyliltään täysin eri planeetalta kuin NG . Niillä OG vehkeillä vaan on ikää jo niin paljon (yli 15v ) että menee kojaamiseen ja parsimiseen 95% siitä ajasta jonka voisi viettää nautiskellen Noista nettiautossa myynnissä olevista ajattelin tsekata ton valkosen avon. Siinä ois hinta ihan siedettävä, en toisaalta viitsisi maksaa 20teur liki 20v vanhasta autosta, vaikka se olisikin avosaappi.Eski kirjoitti:Jos minulta kysytään, niin ostaisin ennemmin minkä tahansa näistä:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=293023
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=252372
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=260045
Kyllä oG900 Turbo hakkaa GM900 vaparin mennen tullen, kai sinä Kaide nyt sen tiedät
Eski