Juttua Garretin ahtimesta ja GM:n vastaantulosta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Juttua Garretin ahtimesta ja GM:n vastaantulosta

Viesti Kirjoittaja mordai »

Nyt sain niin hyvää palvelua että on pakko kertoa vähän positiivisia asioita Saabista, GM:stä, eräästä PKS merkkihuollosta ja siitä että paistaa se aurinko risukasaankin.

Olen foorumilla aikaisemmin kirjoittanut ongelmista tuon mainion Garretin kanssa. Garretti päästi ahtoilmaputkeen jostain syystä läpi öljyä. Käynnistäessä oireili sinisellä savulla. Auto oli tutkittavana ja merkkihuolto x totesi että ahdin on menossa kaput. Pyysin että laittavat asiaa eteenpäin ja halusin että Saabi ottaa hommata vastuun. Niin... auto siis vm2001 HPT (185hv.) ja mittarissa about 106tkm. Enivei... Saabin tekniikkakeskus vastasi huutoon ja halusivat tsekata öljypohjan jos siellä olisi lietettä (= eli kampikammion tuuletus ongelma). Auto meni merkkihuoltoon x eilen ja otin päiväksi koeajoon auton. Iltapäivällä sain kuulla että puhdas oli, mutta lupasivat lähettää kuvat öljypohjasta Saabille / GM:lle (en tiedä kumpi). Auto jäisi pajalle yön yli, koska lupasivat laittaa uuden tuuletus-setin kampikammiolle. Sain vielä veloituksetta Boraboran sijaisautoksi. Tänään sain huoltopäälliköltä soiton jossa hän kertoi hyvät uutiset - GM ottaa vastuun ahtimesta! Vaihtoivat ahtimen tänään vielä paikalle ja nyt oma silmäterä on palannut ajoon. H**VETIN hyvää palvelua, joustavuutta ja hyvä vastaantulo. Kaikki tämä vielä asiantuntevasti ja erittäin hyvällä asenteella homman hoitaneella merkkikorjaamo x:n huoltopäällikön asiantuntemuksella.

Voi vain spekuloida ja arvailla miten ongelma olisi hoidettu toisella valmistajalla... :?:

Kiitos Saab / GM!!!! :D :D :D :D :D :D

Ps. nousi taas arvostus Saabiin kun ajoi "väärän" merkkisellä (Impre** Wagon 2.0 ja Borabora SDI)!
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Tuo on kieltämättä mukavaa kuultavaa. :D Luultavammin itselläni kait ei tule tuollaisia onkkelmia, kun on T5.

Vaativatko sitä, että olisi autoa käytetty vain ja ainoastaan merkkihuollossa? Ainakin tällaisen kuvan sain tältä foorumilta, että vaatisivat... Itse en ole vuosiin käyttänyt merkkihuollossa, ja luultavammin en käytäkkään. :D Mutta eikös nykylain mukaan voi merkkihuolloksi myös lukea ihan tavallisen pätevän korjaamon huollot?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mordai »

Oma auto on käynyt aina merkkihuollossa. Öljyt on myös 70tkm jälkeen vaihdettu 10tkm välein. Olen myös lukenut että merkkihuolloksi kävisi tavalliset pätevät huoltamot, mutta ongelmana voi olla se ettei heille välttämättä tule Saabin teknisiä tiedotteita.
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
ysikolmonen
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
Paikkakunta: Vahto

Garret

Viesti Kirjoittaja ysikolmonen »

Onneksi jossain päin suomea huolto toimii... Mulla oli sama ongelma 56tkm kohdalla 93 se 2.0T -01 ja meinasin joutua itse pulittamaan koko rempan. Kovalla rutinalla sain turbon takuuseen, mutta työstä jouduin pulittamaan yli 400e! Kaikki huollot teetetty saabilla... nyt on kyllä reklamaation paikka!!! Löytyykö kellään yhteystietoja Saabin / GM:n ko. asioita käsitteleviin henkilöihin, tai vaikka toimitusjohtajalle :evil:
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mordai »

Luulen että edustajissa on myös isoja eroja. Joissain paikoissa halutaan vain rahastaa ja perusvastaus jokaiseen kysymykseen on EI. Olen tietoisesti suosinut ko. putiikkia koska sieltä saa aina hyvää palvelua. Huoltopäällikkö tajuaa ettei tällaiset ole omasta pussista pois, päinvastoin. Tämä palvelu vahvisti vielä sidettä ko. edustajaan ja jos jossain vaiheessa hankin uuden auton, tiedän minne kääntyä!
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
S32
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: To Syys 02, 2004 10:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S32 »

mordai kirjoitti:Luulen että edustajissa on myös isoja eroja. Joissain paikoissa halutaan vain rahastaa ja perusvastaus jokaiseen kysymykseen on EI. Olen tietoisesti suosinut ko. putiikkia koska sieltä saa aina hyvää palvelua. Huoltopäällikkö tajuaa ettei tällaiset ole omasta pussista pois, päinvastoin. Tämä palvelu vahvisti vielä sidettä ko. edustajaan ja jos jossain vaiheessa hankin uuden auton, tiedän minne kääntyä!
Kerro jo lopultakin tuon mainion edustajan ja huoltopäällikön nimi.
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mordai »

Edit:
Hyvä arvaus ja sopisi hyvin tapaukseen.... mutta ei ollut oikein.
Viimeksi muokannut mordai, Ma Kesä 06, 2005 09:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
Happo
"Turbo"
Viestit: 293
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 23:13
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Tässähän nyt kukaan ei ole tehnyt mitään ylimääräistä. Saab/GM otti vastuun niinkuin takuutapauksessa pitääkin. Mielestäni tätä kannattaa käyttää esimerkkinä muidenkin kohdalla, että JOKAINEN tapaus tulisi hoidettua samalla tavalla loppuun asti.

Loistava homma, että sait mordai autosi kuntoon!
Saab 9³
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Onneksi joillain toimii. Mulle eivät saa ***tana yhtä virta-avainta ja vielä, että olisi oikea. Ensimmäinen avain oli hiomaton eli pelkkä aihio ja toinen oli väärällä koodilla, puuttui nolla perästä.

Palaa kohta hihat yhden avaimen takia. Meen kohta ostaan siltä sen aihion ja käyn suutarilla teetämässä siihen urat :evil:
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

mordai kirjoitti:Edit:
Hyvä arvaus ja sopisi hyvin tapaukseen.... mutta ei ollut oikein.
Aha, no sitten se on se toinen hemmo, mutta jääköön nimi sanomatta :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Garret

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

ysikolmonen kirjoitti:Löytyykö kellään yhteystietoja Saabin / GM:n ko. asioita käsitteleviin henkilöihin, tai vaikka toimitusjohtajalle :evil:
Löytyy. Löytyisi piiripäällikön, markkinointipäällikön ja toimitusjohtajan sähköpostiosoitteet. Mitä itse olen kokenut General Motors Finlandin organisaatiosta, niin piiripäällikölle ei kannata vaivautua kirjoittamaan. Kannattaa ennemmin kirjoittaa suoraan toimitusjohtajalle.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mordai »

[quote="Happo"]Tässähän nyt kukaan ei ole tehnyt mitään ylimääräistä. Saab/GM otti vastuun niinkuin takuutapauksessa pitääkin. Mielestäni tätä kannattaa käyttää esimerkkinä muidenkin kohdalla, että JOKAINEN tapaus tulisi hoidettua samalla tavalla loppuun asti.

Loistava homma, että sait mordai autosi kuntoon![/quote]

Kiitos!

Tietenkin toivon että kaikkialla hommat hoidettaisi yhtä hyvin ja asiallisesti. Toivottavasti kaikki kuitenkin ymmärtää etten voi kertoa paikan tai huoltopäällikön nimeä koska minulla ei ole heidän suostumusta siihen. Tämä voisi hankaloittaa asiointiani ko. paikassa tulevaisuudessa.

Uskon kuitenkin että kun asioita vie asiallisesti eteenpäin ja keskustelee oikeiden henkilöiden kanssa, hommat hoituvat.

-P-
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
caramba1
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Ke Elo 11, 2004 14:49
Paikkakunta: Helsinki-Helsingfors

Re: Garret

Viesti Kirjoittaja caramba1 »

Turbo Sensonic kirjoitti:
ysikolmonen kirjoitti:Löytyykö kellään yhteystietoja Saabin / GM:n ko. asioita käsitteleviin henkilöihin, tai vaikka toimitusjohtajalle :evil:
Löytyy. Löytyisi piiripäällikön, markkinointipäällikön ja toimitusjohtajan sähköpostiosoitteet. Mitä itse olen kokenut General Motors Finlandin organisaatiosta, niin piiripäällikölle ei kannata vaivautua kirjoittamaan. Kannattaa ennemmin kirjoittaa suoraan toimitusjohtajalle.
Moi,
Voisitko yst. kertoa ko. henkilöiden nykyiset yhteystiedot. 9-3sen turbo ongelmasta pikaista asiaa GM:lle...
koopää
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Kesä 08, 2005 09:58
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja koopää »

Samoja ongelmia minulla. Garretin gt17 turbo päästi ahtoilmaputkeen öljyä. Auto on siis 9-3 vm. 2001, ajettu 95 000 km.

Tein asiasta reklamaation myyjäliikkeeseen. Sieltä neuvottiin kääntymään GM:n suuntaan. GM ilmoitti, ettei asia kuulu heille. Korvauksia ei siis ole tulossa. Auto huollettu ohjelman mukaan ja mielestäni ei aivan normaalia ole tällainen turbon rikkoutuminen näinkin pienillä kilometreillä.

Onko kenelläkään tietoa, että kuinka laaja ongelma tämä turbojen hajoaminen on ja mistä johtuu?

Olen ymmärtänyt, että jotkut ovat saaneet korvauksia. Saisinko vinkkejä, että miten ja kehen kannattaa olla yhteydessä tässä mahdollisessa korvausasiassa.
mordai
"Turbo"
Viestit: 254
Liittynyt: La Huhti 17, 2004 20:02
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mordai »

Ongelma näyttäisi olevan kohtalaisen laaja ja käsittääkseni perustuu konstruktio-ongelmaan. Jossain on ollut puhe valuvikaisista ahtimen rungoista. Ei tämän ikäisissä autoissa saisi olla tällaisia ongelmia.

Itse ko. tilanteessa kääntyisin merkkihuollon pariin. Foorumilta kannattaa etsiä missä paikoissa on saanut hyvää palvelua... :wink:

Kannattaa myös seurata öljynkulutusta ja pitää 10tkm vaihtoväliä.

Onnea yritykselle!
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty :( oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04
Vastaa Viestiin