Juttua Garretin ahtimesta ja GM:n vastaantulosta
Juttua Garretin ahtimesta ja GM:n vastaantulosta
Nyt sain niin hyvää palvelua että on pakko kertoa vähän positiivisia asioita Saabista, GM:stä, eräästä PKS merkkihuollosta ja siitä että paistaa se aurinko risukasaankin.
Olen foorumilla aikaisemmin kirjoittanut ongelmista tuon mainion Garretin kanssa. Garretti päästi ahtoilmaputkeen jostain syystä läpi öljyä. Käynnistäessä oireili sinisellä savulla. Auto oli tutkittavana ja merkkihuolto x totesi että ahdin on menossa kaput. Pyysin että laittavat asiaa eteenpäin ja halusin että Saabi ottaa hommata vastuun. Niin... auto siis vm2001 HPT (185hv.) ja mittarissa about 106tkm. Enivei... Saabin tekniikkakeskus vastasi huutoon ja halusivat tsekata öljypohjan jos siellä olisi lietettä (= eli kampikammion tuuletus ongelma). Auto meni merkkihuoltoon x eilen ja otin päiväksi koeajoon auton. Iltapäivällä sain kuulla että puhdas oli, mutta lupasivat lähettää kuvat öljypohjasta Saabille / GM:lle (en tiedä kumpi). Auto jäisi pajalle yön yli, koska lupasivat laittaa uuden tuuletus-setin kampikammiolle. Sain vielä veloituksetta Boraboran sijaisautoksi. Tänään sain huoltopäälliköltä soiton jossa hän kertoi hyvät uutiset - GM ottaa vastuun ahtimesta! Vaihtoivat ahtimen tänään vielä paikalle ja nyt oma silmäterä on palannut ajoon. H**VETIN hyvää palvelua, joustavuutta ja hyvä vastaantulo. Kaikki tämä vielä asiantuntevasti ja erittäin hyvällä asenteella homman hoitaneella merkkikorjaamo x:n huoltopäällikön asiantuntemuksella.
Voi vain spekuloida ja arvailla miten ongelma olisi hoidettu toisella valmistajalla... :?:
Kiitos Saab / GM!!!! :D :D :D :D :D :D
Ps. nousi taas arvostus Saabiin kun ajoi "väärän" merkkisellä (Impre** Wagon 2.0 ja Borabora SDI)!
Olen foorumilla aikaisemmin kirjoittanut ongelmista tuon mainion Garretin kanssa. Garretti päästi ahtoilmaputkeen jostain syystä läpi öljyä. Käynnistäessä oireili sinisellä savulla. Auto oli tutkittavana ja merkkihuolto x totesi että ahdin on menossa kaput. Pyysin että laittavat asiaa eteenpäin ja halusin että Saabi ottaa hommata vastuun. Niin... auto siis vm2001 HPT (185hv.) ja mittarissa about 106tkm. Enivei... Saabin tekniikkakeskus vastasi huutoon ja halusivat tsekata öljypohjan jos siellä olisi lietettä (= eli kampikammion tuuletus ongelma). Auto meni merkkihuoltoon x eilen ja otin päiväksi koeajoon auton. Iltapäivällä sain kuulla että puhdas oli, mutta lupasivat lähettää kuvat öljypohjasta Saabille / GM:lle (en tiedä kumpi). Auto jäisi pajalle yön yli, koska lupasivat laittaa uuden tuuletus-setin kampikammiolle. Sain vielä veloituksetta Boraboran sijaisautoksi. Tänään sain huoltopäälliköltä soiton jossa hän kertoi hyvät uutiset - GM ottaa vastuun ahtimesta! Vaihtoivat ahtimen tänään vielä paikalle ja nyt oma silmäterä on palannut ajoon. H**VETIN hyvää palvelua, joustavuutta ja hyvä vastaantulo. Kaikki tämä vielä asiantuntevasti ja erittäin hyvällä asenteella homman hoitaneella merkkikorjaamo x:n huoltopäällikön asiantuntemuksella.
Voi vain spekuloida ja arvailla miten ongelma olisi hoidettu toisella valmistajalla... :?:
Kiitos Saab / GM!!!! :D :D :D :D :D :D
Ps. nousi taas arvostus Saabiin kun ajoi "väärän" merkkisellä (Impre** Wagon 2.0 ja Borabora SDI)!
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty
oli se vaan niiiin kiva!) Tilalla 9-3 SS 1.8t '04

Tuo on kieltämättä mukavaa kuultavaa.
Luultavammin itselläni kait ei tule tuollaisia onkkelmia, kun on T5.
Vaativatko sitä, että olisi autoa käytetty vain ja ainoastaan merkkihuollossa? Ainakin tällaisen kuvan sain tältä foorumilta, että vaatisivat... Itse en ole vuosiin käyttänyt merkkihuollossa, ja luultavammin en käytäkkään.
Mutta eikös nykylain mukaan voi merkkihuolloksi myös lukea ihan tavallisen pätevän korjaamon huollot?

Vaativatko sitä, että olisi autoa käytetty vain ja ainoastaan merkkihuollossa? Ainakin tällaisen kuvan sain tältä foorumilta, että vaatisivat... Itse en ole vuosiin käyttänyt merkkihuollossa, ja luultavammin en käytäkkään.

Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Oma auto on käynyt aina merkkihuollossa. Öljyt on myös 70tkm jälkeen vaihdettu 10tkm välein. Olen myös lukenut että merkkihuolloksi kävisi tavalliset pätevät huoltamot, mutta ongelmana voi olla se ettei heille välttämättä tule Saabin teknisiä tiedotteita.
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty

-
- "Turbo"
Garret
Onneksi jossain päin suomea huolto toimii... Mulla oli sama ongelma 56tkm kohdalla 93 se 2.0T -01 ja meinasin joutua itse pulittamaan koko rempan. Kovalla rutinalla sain turbon takuuseen, mutta työstä jouduin pulittamaan yli 400e! Kaikki huollot teetetty saabilla... nyt on kyllä reklamaation paikka!!! Löytyykö kellään yhteystietoja Saabin / GM:n ko. asioita käsitteleviin henkilöihin, tai vaikka toimitusjohtajalle 

93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
900i 16 -89 (1994-2000)
Luulen että edustajissa on myös isoja eroja. Joissain paikoissa halutaan vain rahastaa ja perusvastaus jokaiseen kysymykseen on EI. Olen tietoisesti suosinut ko. putiikkia koska sieltä saa aina hyvää palvelua. Huoltopäällikkö tajuaa ettei tällaiset ole omasta pussista pois, päinvastoin. Tämä palvelu vahvisti vielä sidettä ko. edustajaan ja jos jossain vaiheessa hankin uuden auton, tiedän minne kääntyä!
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty

Kerro jo lopultakin tuon mainion edustajan ja huoltopäällikön nimi.mordai kirjoitti:Luulen että edustajissa on myös isoja eroja. Joissain paikoissa halutaan vain rahastaa ja perusvastaus jokaiseen kysymykseen on EI. Olen tietoisesti suosinut ko. putiikkia koska sieltä saa aina hyvää palvelua. Huoltopäällikkö tajuaa ettei tällaiset ole omasta pussista pois, päinvastoin. Tämä palvelu vahvisti vielä sidettä ko. edustajaan ja jos jossain vaiheessa hankin uuden auton, tiedän minne kääntyä!
Edit:
Hyvä arvaus ja sopisi hyvin tapaukseen.... mutta ei ollut oikein.
Hyvä arvaus ja sopisi hyvin tapaukseen.... mutta ei ollut oikein.
Viimeksi muokannut mordai, Ma Kesä 06, 2005 09:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty

Tässähän nyt kukaan ei ole tehnyt mitään ylimääräistä. Saab/GM otti vastuun niinkuin takuutapauksessa pitääkin. Mielestäni tätä kannattaa käyttää esimerkkinä muidenkin kohdalla, että JOKAINEN tapaus tulisi hoidettua samalla tavalla loppuun asti.
Loistava homma, että sait mordai autosi kuntoon!
Loistava homma, että sait mordai autosi kuntoon!
Saab 9³
Onneksi joillain toimii. Mulle eivät saa ***tana yhtä virta-avainta ja vielä, että olisi oikea. Ensimmäinen avain oli hiomaton eli pelkkä aihio ja toinen oli väärällä koodilla, puuttui nolla perästä.
Palaa kohta hihat yhden avaimen takia. Meen kohta ostaan siltä sen aihion ja käyn suutarilla teetämässä siihen urat
Palaa kohta hihat yhden avaimen takia. Meen kohta ostaan siltä sen aihion ja käyn suutarilla teetämässä siihen urat

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
-
- "Hölösuu"
Re: Garret
Löytyy. Löytyisi piiripäällikön, markkinointipäällikön ja toimitusjohtajan sähköpostiosoitteet. Mitä itse olen kokenut General Motors Finlandin organisaatiosta, niin piiripäällikölle ei kannata vaivautua kirjoittamaan. Kannattaa ennemmin kirjoittaa suoraan toimitusjohtajalle.ysikolmonen kirjoitti:Löytyykö kellään yhteystietoja Saabin / GM:n ko. asioita käsitteleviin henkilöihin, tai vaikka toimitusjohtajalle
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
[quote="Happo"]Tässähän nyt kukaan ei ole tehnyt mitään ylimääräistä. Saab/GM otti vastuun niinkuin takuutapauksessa pitääkin. Mielestäni tätä kannattaa käyttää esimerkkinä muidenkin kohdalla, että JOKAINEN tapaus tulisi hoidettua samalla tavalla loppuun asti.
Loistava homma, että sait mordai autosi kuntoon![/quote]
Kiitos!
Tietenkin toivon että kaikkialla hommat hoidettaisi yhtä hyvin ja asiallisesti. Toivottavasti kaikki kuitenkin ymmärtää etten voi kertoa paikan tai huoltopäällikön nimeä koska minulla ei ole heidän suostumusta siihen. Tämä voisi hankaloittaa asiointiani ko. paikassa tulevaisuudessa.
Uskon kuitenkin että kun asioita vie asiallisesti eteenpäin ja keskustelee oikeiden henkilöiden kanssa, hommat hoituvat.
-P-
Loistava homma, että sait mordai autosi kuntoon![/quote]
Kiitos!
Tietenkin toivon että kaikkialla hommat hoidettaisi yhtä hyvin ja asiallisesti. Toivottavasti kaikki kuitenkin ymmärtää etten voi kertoa paikan tai huoltopäällikön nimeä koska minulla ei ole heidän suostumusta siihen. Tämä voisi hankaloittaa asiointiani ko. paikassa tulevaisuudessa.
Uskon kuitenkin että kun asioita vie asiallisesti eteenpäin ja keskustelee oikeiden henkilöiden kanssa, hommat hoituvat.
-P-
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty

Re: Garret
Moi,Turbo Sensonic kirjoitti:Löytyy. Löytyisi piiripäällikön, markkinointipäällikön ja toimitusjohtajan sähköpostiosoitteet. Mitä itse olen kokenut General Motors Finlandin organisaatiosta, niin piiripäällikölle ei kannata vaivautua kirjoittamaan. Kannattaa ennemmin kirjoittaa suoraan toimitusjohtajalle.ysikolmonen kirjoitti:Löytyykö kellään yhteystietoja Saabin / GM:n ko. asioita käsitteleviin henkilöihin, tai vaikka toimitusjohtajalle
Voisitko yst. kertoa ko. henkilöiden nykyiset yhteystiedot. 9-3sen turbo ongelmasta pikaista asiaa GM:lle...
Samoja ongelmia minulla. Garretin gt17 turbo päästi ahtoilmaputkeen öljyä. Auto on siis 9-3 vm. 2001, ajettu 95 000 km.
Tein asiasta reklamaation myyjäliikkeeseen. Sieltä neuvottiin kääntymään GM:n suuntaan. GM ilmoitti, ettei asia kuulu heille. Korvauksia ei siis ole tulossa. Auto huollettu ohjelman mukaan ja mielestäni ei aivan normaalia ole tällainen turbon rikkoutuminen näinkin pienillä kilometreillä.
Onko kenelläkään tietoa, että kuinka laaja ongelma tämä turbojen hajoaminen on ja mistä johtuu?
Olen ymmärtänyt, että jotkut ovat saaneet korvauksia. Saisinko vinkkejä, että miten ja kehen kannattaa olla yhteydessä tässä mahdollisessa korvausasiassa.
Tein asiasta reklamaation myyjäliikkeeseen. Sieltä neuvottiin kääntymään GM:n suuntaan. GM ilmoitti, ettei asia kuulu heille. Korvauksia ei siis ole tulossa. Auto huollettu ohjelman mukaan ja mielestäni ei aivan normaalia ole tällainen turbon rikkoutuminen näinkin pienillä kilometreillä.
Onko kenelläkään tietoa, että kuinka laaja ongelma tämä turbojen hajoaminen on ja mistä johtuu?
Olen ymmärtänyt, että jotkut ovat saaneet korvauksia. Saisinko vinkkejä, että miten ja kehen kannattaa olla yhteydessä tässä mahdollisessa korvausasiassa.
Ongelma näyttäisi olevan kohtalaisen laaja ja käsittääkseni perustuu konstruktio-ongelmaan. Jossain on ollut puhe valuvikaisista ahtimen rungoista. Ei tämän ikäisissä autoissa saisi olla tällaisia ongelmia.
Itse ko. tilanteessa kääntyisin merkkihuollon pariin. Foorumilta kannattaa etsiä missä paikoissa on saanut hyvää palvelua... :wink:
Kannattaa myös seurata öljynkulutusta ja pitää 10tkm vaihtoväliä.
Onnea yritykselle!
Itse ko. tilanteessa kääntyisin merkkihuollon pariin. Foorumilta kannattaa etsiä missä paikoissa on saanut hyvää palvelua... :wink:
Kannattaa myös seurata öljynkulutusta ja pitää 10tkm vaihtoväliä.
Onnea yritykselle!
9-3 SE 2.0T '01 (Myyty