Hälytin asennus 9-3 *projekti*

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Hälytin asennus 9-3 *projekti*

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Eli nyt on todellinen projektien äiti kyseessä. Omaan 9-3 on omaa asennusta vailla oleva hälytin.

Projektista tulee pitkä ja kivinen koska olen synnynnäin sähkömies.

1. päivä

Hälyttimen paikka on katsottuna

Kuva

valintana vaihtoehto 1 koska valmiit ruuvit lokasuojassa. Mutta kun mutterit katos joten uudet pitää ostaa. Ensimmäinen takaisku. Kattelin tota vahtoehtoa 2 mutta siinä olis toi läpivienti ollut tosi hankala näin ekalla tarkastelulla. JOs vaikka huomiseksi sais mutterit hommattua ja laitettua ton johtonipun kabiinin puolelle.

Ainut epäillys on johtojen pituus. Menee joko todella tiukille tai ovat liian lyhkäsiä. Veikkaan kaikkien asennuslakien mukaan liian lyhkäsiksi.

Päivä 2

Rakas askartelupäiväkirja. Hiki meinaa tulla tällä vauhdilla. Reippaana kävin hakemassa korimutterit jolla saan sireenin kiinni koriin. Vauhti on nyt niin huima että taitaa olla parempi levätä muutenhan tää projekti on valmis ennen ens kesää. Että tähän tahtiin tätä puuhataan.

Kuva

Päivä 3

No niin taas on yksi virstanpylväs saavutettu. Johdot on nyt kabiinin puolella ja kojelaudan alaosat purettu.

Perin hankala kun ovat laittaneet kovasti eristenauhaa ja sen repiminen paikasta jonne sormia ei meinaa saada on hankalaa. Ruuvarilla avitin ja laitoin paksulla nippusiteellä alotuksen läpi. Nippusiteen päähän teippasin sitten johtonipun kiinni. Läpi meni kun alkoi käyttämää tekniikkaa. Ekalla kerralla kun oli -5 pakkasta ei toivoakaan. Veri lenti vaan sormista.
Kuva

Tältä se näyttää kabiinin puolelta kun johdot tulee läpi (vasta nippusiteen pää näkyvissä, otan huomenna lisää kuvia). Toi ei sitten ole speedpartsin boksi tossa oikeella vaan auto on vakio 8O . Tuloksena yksi rikkoutunut muoviosa jolla ei ole niin suurta merkitystä. Sitä mä ihmettelen miksi ihmeessä ei autoon laiteta paikkaa jonne johdot menis näppärästi vaan kaikki on sullottu pienimpään rakoon mitä löytyy. NYt mä pähkäilen kuinka saan apukuskin puolelta johdot kuskinpuolelle kun tilaa on taas näille mun pikkusille sormille ihan liikaa NOOOT.
Kuva

Päivä 4

Lisäkuvia eilisestä suorituksesta

Eli kaapelit apukuskin puolelta sisään
Kuva

ja matka jatkuu keskikonsolin sisällä kuskin puolelle. Kätevästi saa tohon tukirautaan kiinni ihanilla nippusiteillä.
Kuva

Ledillekkin on oma paikka aurinko tunnistimen edessä
Kuva

ja pikku kätöset askarteli aukon.
Kuva

Päivä 5

Ja nyt on ultraäänisensorit laitettu B-tolppiin ja johdot laitetut tolpan sisälle. Kynnyskoteloita irrottamatta sain ujutettua johdot astinlaudan alle. Samalla sain vedettyä ledin johdon kytkemistä odottamaan. Nyt kun vaan pakkaset laskisi niin pääsis kytkemään
Kuva
Viimeksi muokannut potkuhousu, La Tammi 03, 2004 13:24. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Onks kyseessä Saabin oma hälytin?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Siunausta ja hyvää yritystä olen hengessä mukana :D :D
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

pade900 kirjoitti:Siunausta ja hyvää yritystä olen hengessä mukana :D :D
Jep, sama täällä :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Alfateckin häly on asennusohjeiden kera.

Maltamattomana odotan että pääsee purkamaan ekaa kertaa elämässä kojetaulua. Se on varmaan suurta herkkua.

Joku juudas heti epäili mun kykyjä :D :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

potkuhousu kirjoitti:Alfateckin häly on asennusohjeiden kera.

Maltamattomana odotan että pääsee purkamaan ekaa kertaa elämässä kojetaulua. Se on varmaan suurta herkkua.

Joku juudas heti epäili mun kykyjä :D :D
Me ei epäillä (ainakaan ääneen :wink: ) sun kykyjä tossa jutussa, varaat vaan extra-kolat ettei pääse loppumaan...jos asennus ottaa vaikka "hieman" aikaa :D

Ja jos menee asennus vähän vituralleen ni sut sitten tunnistaa siitä sirenin äänestä tuolla liikenteessä :lol: (jos lähee ollankaan liikenteeseen :wink: )
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Hauska tapaus:

Kun kytkin johdot sireeniin (toinen pää vielä kytkemättä) alkoi kauhee ulina. Meinasi valuu kultainen suihku housuun. Sen verta pelästyin. Nooh se olikin koulun yleishälytin kun kiekasi, onhan nyt ma ja klo 12:00. Asun ihan lähellä yhtä koulua ja sen katolla on kunnon ämyrit. :D kyllä asentaminen on sitten hauskaa.

Huomenna alkaa tapahtumaan isoooja. Sireeni kiinni ja johdot läpi kajuuttaan. Täytyy ottaa kuvia kuinka edistyy tai kusee tämä projekti. Pääsette ilkkumaan oikeen kunnolla ja pilaamaan mun reippaan joulumieleni. Mikäs sen mukavampaa kun kytkeä johtoja ja halkoo muoveja kunnon pakkasessa lumituiskussa. Sille ei vedä mikään vertoja, pohjoisenmies ei säästä ole milläänkään (jos katsotaan vaikka espanjalaisin silmin)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:Maltamattomana odotan että pääsee purkamaan ekaa kertaa elämässä kojetaulua. Se on varmaan suurta herkkua.
Mä taas oon purkanut tuon kojelaudan lukemattomia kertoja. Sinne on tullut laitettua AS3:n vahvistinta, HF:ää jne.

Jos tarttet infoa kojelaudan purkamisessa, niin kysy!
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

kysyn infoa 8O no kuis se lähteee irti :?:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:kysyn infoa 8O no kuis se lähteee irti :?:
Mikä osa siitä?

-hanskalokero
-keskikonsolin sivuverhoilut
-keskikonsoli
-ratin alapuolinen verhoilu

Kuinka paljon sun pitäisi purkaa tota kojelautaa, eli mihin noita hälyromppeita pitäisi sijoitella?

Mites ovien lukot ja oviverhoilun purkaminen? Tarviiko infoa, eli tartteeko hälylaitteita laittaa kiinni lukkoihin?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

no pelkääjän jalkatila , samoten kuljettajan jalkotila. Sivuverhoilu lähtee helposti, mutta kuinkas lähtee noi astinlaudat irti ja B-pilarin muovit.
Mimmi kirjoitti: Älä nyt potkis vielä masennu, ethän ole vielä edes pahasti mokaillutkaan.
Juu ei mitään hätää mutta meinasin eka laittaa sen akun taakse mutta se on niin ahdas paikka ja toisella puolella on valmiit kiinnikkeet sekä helppo sisään meno, melkein kuin ohjeissa.
Viimeksi muokannut potkuhousu, Ma Joulu 15, 2003 16:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mimmi kirjoitti:Oviverhoiluja eikä ovien lukkoja tarvitse purkaa hälyn asennuksessa.

Paljonkos muuten maksat, jos tulen asentamaan kuitenkin...
höpsö en mä mitään ovi olekkaan purkamassa vaan ne sivut jossa on mm moottorin ohjausboksi, siellä jalkotilassa. Ei kyll tää on ite tehtävä jotta taas oppis jotain uutta
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Onnee vaan olen täysillä henges mukana 8) . Kannattaa varata joku nyrkkeilysäkki tai joku muu vastaava, johon voi purata kymmenen minuutin välein kertyvän aggression :D . Ite tuppaa ainakin käymään niin kun Saabin kanssa pelleilee.
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:no pelkääjän jalkatila , samoten kuljettajan jalkotila. Sivuverhoilu lähtee helposti, mutta kuinkas lähtee noi astinlaudat irti ja B-pilarin muovit.
V*tt*! Kirjoitan tätä postausta nyt kolmannen kerran. Joka kerta kone on tiltannut, kun olen lähettämässä tätä postausta. Väittää ekaksi, että sivua ei löydy ja sen jälkeen Back -nappulaa painettua, että "the page has expired" :cry:

Astinlaudat saa irti ihan vetämällä. Niissä on muoviset klipsut, jotka pitää ne paikallaan. Asennus tapahtuu painamalla astinlaudat takaisin kiinni.

Kuskin puolen verhoilu on muistaakseni kiinni 4:llä torx -ruuvilla, joista yksi on kiinni keskikonsolin sivuverhoilussa. Irrota torx -ruuvit, vedä verhoilua varovasti itseesi päin ja samalla todella vähän alas. Nyt pääset kurkkaamaan jopa lattiaverhoilumaton alle :wink: Jos haluat irrottaa lattiamattoa oikein kunnolla, niin sitten sinun täytyy ottaa irti kojetaulun alalaidassa oleva 10 mm:n pultti (pätee myös pelkääjän paikkaan).

Pelkääjän paikka:

irrota ensimmäiseksi hanskalokero. Se on kiinni 5-6 torx -ruuvilla, joista yksi on kiinni keskikonsolin sivuverhoilussa ja kaksi torx -ruuvia löydät, kun avaat oikeanpuoleisen etuoven ja kurkkaat kahden kojetaulun verhoiluklipsin alle. Irrota kaikki torx -ruuvit, sen jälkeen vedä hanskalokeroa varovasti itseesi päin ja samalla hieman alaspäin. Kun olet vetänyt sen ulos niin paljon, että voit nähdä sen päälle, huomaat, että siihen menee kaksi ohutta piuhaa. Ne ovat hanskalokeron valon sähköpiuhat ja niiden päässä on liitin. Vedä liitin irti, ennen kuin poistat hanskalokeron kokonaan, jotteivat piuhat mene p :evil: sk :evil: ksi. Vedä hanskalokero pois ja laita jemmaan.

Huom! Kun asennat hanskalokeroa, niin tarkista, että apukuskin jalkatilassa oleva musta ilmanvaihtoputki on paikallaan. Jos vain survaiset hanskalokeron paikalleen, niin putki voi lähteä irti ja ACC voi tämän jälkeen antaa vikakoodin!

B -pilarien verhoilu:

1. Siirrä etuistuin mahdollisimman pitkälle eteen.
2. Irrota taka- ja etuoven kynnyssuojat.
3. Irrota ovitiivisteet B-pilarista.
4. Irrota turvavyön kiinnike etuistuimesta.
5. Irrota ilman tuloaukon ritilä.
6. Irrota yläosan sisäpuolinen verhoilu. Tartu verhoilun yläreunaan ja vedä sitä varovasti alaspäin. Taivuta kiinnittimiä samalla varovasti ruuvitaltalla.
7. Pujota turvavyö ulos verhoilun reiän kautta.
8. Irrota verhoilun alaosa.
9. Irrota vyönohjain.
10. Irrota pilarin yläosan ulkopuolinen verhoilu.

Asennus tapahtuu päinvastaisessa järjestyksessä.

Tartteeko vielä käytännön apua em. asioissa :?: :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mimmi kirjoitti:Kannattaa hankkia varuiksi perhepakkaus liimaa :lol: (bostik on hyvää... :roll: )
Ihan niin kuin todelliseen käyttöön vai haisteltavaksi :?: :wink:
Jälkimmäisessä vois olla se etu, että työ sujuisi miellyttävämmin. Tosin virheitä tulis varmaan niin paljon, että kannattais säästää sitä liimaa sitä todellista käyttötarkoitustakin varten :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin