Paljonko kannattaa maksaa
Paljonko kannattaa maksaa
Eli. Olen ostamassa tuommosta vm-98 saab 9-3se 2.3bensa ajettu 158tkm
saabbia.
Paljonko kannattaa maksaa?
Myyjällä ollut uudesta asti ja huollattanut aina merkkiliikkeessä!
saabbia.
Paljonko kannattaa maksaa?
Myyjällä ollut uudesta asti ja huollattanut aina merkkiliikkeessä!
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 57
- Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 15:49
- Paikkakunta: Helsinki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
http://www.autotalli.com
http://www.nettiauto.com
Satunnainen: 13 000 eur.. 2.0 vm. 2000, ilmastointi
Autoliikkeiltä saa monesti käteisalennuksen ja lakisääteisesti (KSL) 6 kk virhevastuun, joka tosin ei ole ihan yksiselitteinen.
Tuon ikäinen auto alkaa kuitenkin jo olla yksilö, joten hintaan vaikuttavat subjektiiviset preferenssit hyvin voimakkaasti: mieltymys ulkoväriin ja sisustukseen, hyödyllisiltä tuntuvat lisävarusteet, yleisilme jne. Nyrkkisääntönä käytetyn auton lisävarusteet (pitäisi) maksaa uutena auton aikanaan ostanut, mutta ei tätäkään ehdottomana ohjenuorana sovi pitää.
Huoltohistorialla on ratkaiseva merkitys: kuluvia osia on noilla kilometreillä kuitenkin jo vaihdettava / ollut vaihdettava autoon kuin autoon.
On mielestäni rohkeaa arvioida hintaa suuntaan tai toiseen annettujen verraten niukkojen tietojen perusteella.
http://www.nettiauto.com
Satunnainen: 13 000 eur.. 2.0 vm. 2000, ilmastointi
Autoliikkeiltä saa monesti käteisalennuksen ja lakisääteisesti (KSL) 6 kk virhevastuun, joka tosin ei ole ihan yksiselitteinen.
Tuon ikäinen auto alkaa kuitenkin jo olla yksilö, joten hintaan vaikuttavat subjektiiviset preferenssit hyvin voimakkaasti: mieltymys ulkoväriin ja sisustukseen, hyödyllisiltä tuntuvat lisävarusteet, yleisilme jne. Nyrkkisääntönä käytetyn auton lisävarusteet (pitäisi) maksaa uutena auton aikanaan ostanut, mutta ei tätäkään ehdottomana ohjenuorana sovi pitää.
Huoltohistorialla on ratkaiseva merkitys: kuluvia osia on noilla kilometreillä kuitenkin jo vaihdettava / ollut vaihdettava autoon kuin autoon.
On mielestäni rohkeaa arvioida hintaa suuntaan tai toiseen annettujen verraten niukkojen tietojen perusteella.
Mitä itse katselin uutta autoa tuossa 3 kk sitten, niin auton varusteet eivät vaikuttaneet merkittävästi hintaa. Vaan näytti olevan tärkeimpinä asioina vuosimalli, malli, kilometrit, tietenkin merkki ja moottori.
Paljon näyttää vaikuttavan hintaan se, jos vertaa esim. Saabin vaparia (2.0-bensa) turboon (2.0t/T-bensa). 2.0t:n ja 2.0T:n hintaero on käytännössä nolla. Pääasia on siis, että vain on turbo-bensa.
Kannattaa ottaa siis jopa mahdollisimman lisävarusteita täynnä oleva yksilö. Itse pidän tärkeimpinä cd-soitin, kohtuullinen ajotietokone, ABS-jarrut, vakionopeussäädin, varashälytin ja ehkä jopa myös herkkuna päälle automaatti-ilmastointi. Ja ehkä vielä päälle hyvä väri. Entisessä autossa nuo riittivät hyvin. Nykyisessä autossani ei ole ilmastointia, mutta ilmankin on näemmä pärjännyt.
Paljon näyttää vaikuttavan hintaan se, jos vertaa esim. Saabin vaparia (2.0-bensa) turboon (2.0t/T-bensa). 2.0t:n ja 2.0T:n hintaero on käytännössä nolla. Pääasia on siis, että vain on turbo-bensa.
Kannattaa ottaa siis jopa mahdollisimman lisävarusteita täynnä oleva yksilö. Itse pidän tärkeimpinä cd-soitin, kohtuullinen ajotietokone, ABS-jarrut, vakionopeussäädin, varashälytin ja ehkä jopa myös herkkuna päälle automaatti-ilmastointi. Ja ehkä vielä päälle hyvä väri. Entisessä autossa nuo riittivät hyvin. Nykyisessä autossani ei ole ilmastointia, mutta ilmankin on näemmä pärjännyt.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Paljonko kannattaa maksaa
No joo autoa ei tullut ostettua.Hintaa olisi ollut 10500euroa
-Kannentiivisteen kohdilta havaittavissa pientä öljyvuotoa
-merkillinen vinkuminen kuului vähänaikaa kun pisti kylmänä käyntiin.
Vinkuminen kuului jostain siitä ilmastoinnin kompuran luota(remmin ääni se ei ollut)
-Auton ollessa käynnissä sisällä kuului juuri se tuttuääni sieltä tuhkakupin luota(sellainen selvä hurina)
-Jäähdytinnestettä menee kuulemma noin 4desiä/10000km???
-Sitten kuskinpuolen takaoven kun aukaisi niin siitä kynnyslistasta oli jo aika pahasti RUOSTUNUT. Liekö koskaan pesty autoa kunnolla?
Ja kaiken huipuksi oli tietysti tuo automaatti-ilmastoinnin näyttö rikki
Tuossa autossa oli kyllä niin paljon huonoa ,ettei minusta tullut vielä saabin omistajaa
-Kannentiivisteen kohdilta havaittavissa pientä öljyvuotoa
-merkillinen vinkuminen kuului vähänaikaa kun pisti kylmänä käyntiin.
Vinkuminen kuului jostain siitä ilmastoinnin kompuran luota(remmin ääni se ei ollut)
-Auton ollessa käynnissä sisällä kuului juuri se tuttuääni sieltä tuhkakupin luota(sellainen selvä hurina)
-Jäähdytinnestettä menee kuulemma noin 4desiä/10000km???
-Sitten kuskinpuolen takaoven kun aukaisi niin siitä kynnyslistasta oli jo aika pahasti RUOSTUNUT. Liekö koskaan pesty autoa kunnolla?
Ja kaiken huipuksi oli tietysti tuo automaatti-ilmastoinnin näyttö rikki
Tuossa autossa oli kyllä niin paljon huonoa ,ettei minusta tullut vielä saabin omistajaa
yyps. Ei Saabit saa olla tuollaisella pidolla.
Vielä en ole saanut vaimoa vakuuttuneeksi auton vaihtamisesta, mutta kun sen aika tulee, niin täältä vapautuu liian hyvä auto myytäväksi.
Vielä en ole saanut vaimoa vakuuttuneeksi auton vaihtamisesta, mutta kun sen aika tulee, niin täältä vapautuu liian hyvä auto myytäväksi.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
saabbia ostamassa
Vaikka olenkin vasta tutustunut saabbiin niin tiedän sen ,että tuota 9-3 2.3i on tehty vain 98vuonna
Eikä ollut mikään tuonti-auto.
Lisäksi oli niin paljon lommoja ja listat repsotti irti.
Eikä ollut mikään tuonti-auto.
Lisäksi oli niin paljon lommoja ja listat repsotti irti.
Off topiciksi menee:NG900T kirjoitti:Onks toi joku importti? Ei suomessa myyty 9-3 2.3i vai?? Äkkiä sen ainakin korvasi 2.0 pikkutee.
Ei kai tuolla vikalistalla ja hinnalla viitti lähtee muuttamaan. Eikä trioniciksi muuttaminen ihan pelkällä moottorin viskaamisella onnistu
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mille tilalle
Ei,kun olin ostamassa tuota autoa (9-3 2.3 vm-98)mutta kun se oli niin huono.
Koska en ostanut kyseistä autoa ,niin omistaja laittoi sen vaihdossa liikkeeseen.
Minulla ei ole siis tällä hetkellä saabbia(Mersu vaan ),mutta olen kovasti kyllä katsellu ,jos innostuis vaihtamaan merkkiä!!!
Koska en ostanut kyseistä autoa ,niin omistaja laittoi sen vaihdossa liikkeeseen.
Minulla ei ole siis tällä hetkellä saabbia(Mersu vaan ),mutta olen kovasti kyllä katsellu ,jos innostuis vaihtamaan merkkiä!!!