9-3 50tkm huolto

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
heikki.rantalaiho
"Aero"
Viestit: 404
Liittynyt: Pe Heinä 18, 2003 17:28
Paikkakunta: Jyväskylän MLK

9-3 50tkm huolto

Viesti Kirjoittaja heikki.rantalaiho »

Paljonkohan olette maksaneet 9-3 huollosta, 50tkm...
-93 9000 Griffin
-98 Volvo V70
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

En muista mitä eroa on 70tkm huoltoon, mutta tuossa yksi keskustelu aiheesta:

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=1636
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

huollosta...

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Itselläni oli juuri tuo 50000km huolto. Maksoi Herttoniemen Länsi-Autossa 338e....Olipa aika suolanen hinta, mut kai se on pakko huoltaa valtuutetuissa korjaamoissa ainakin takuun loppumiseen asti :?


Jotain Motonetista kattelin, niin länsiautolla osat maksavat ainakin n. 3 kertaa sen mitä motonetissa 8O
Seuraavan kerran olen viisaampi enkä maksa ilmansuodattimesta melkein 100e, vaan vien oman suodattimen ja muutkin tarvittavat osat...tulee säästöä ja PALJON :!:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: huollosta...

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Rommitommi kirjoitti:
Jotain Motonetista kattelin, niin länsiautolla osat maksavat ainakin n. 3 kertaa sen mitä motonetissa 8O
Seuraavan kerran olen viisaampi enkä maksa ilmansuodattimesta melkein 100e, vaan vien oman suodattimen ja muutkin tarvittavat osat...tulee säästöä ja PALJON :!:
Näin mäkin teen osat joko Motonetistä tai Pro-Carservicestä.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Osa suodattimista kannattaa mielestäni vaihtaa itse. Raitisilmasuodattimen vaihtoonkin menee peräti vartti.

Ja silti saa leiman huoltokirjaan.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ei millään viittis edes alottaa sitä raitisilmasuodattimen asennusta. Katoin vierestä kun Frondeliuksen Pete ProcCarServicellä pisti haisemaan huoloon kanssa. Suu auki katoin kun kädet kävi. Jos Peteltä menee vajaa 2 minuuttia suodattimen vaihtoon niin se ei paljoa tuntitaksoissa tunnu. Ei niin paljoa, että tulessa ja tuiskussa alan edes suunittelemaan noista. Ite piäis vielä suodatinkin hankkia. Kaikki kävi tosiaan Petellä niin kätevästi, että kun siitä huolto-ohjelmasta alkaa irrottamaan jotain pikkujuttuja, mitä ite voisi tehdä niin ei paljoa pääsisi tämä poika tuntitaksoille. Puolitoista tuntia työn osuus -> jotain 60e. En ala säästämään väärästä päästä.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

peinu kirjoitti:Ei millään viittis edes alottaa sitä raitisilmasuodattimen asennusta. Katoin vierestä kun Frondeliuksen Pete ProcCarServicellä pisti haisemaan huoloon kanssa.
Peinu hyvä, kaikki saabistit eivät ole yhtä optimaalisessa asemassa kuin me, koska asuvat liian kaukana PCS:tä ;-) Kallein huolto 9-3:ssa on 110K ja sille on ns. listahinta PCS:llä noin 400-450EUR (rippuu tulpista, platinatuplat maksaa noin 100eur ja tavalliset NGK:t 20eur). Klubialennuksilla hinta tippuu vielä tuosta... Jos ei pääse PCS:lle, kannattaa tilata osat PCS:tä ja viedä ne mukanaan johonkin pajalle, joka osaa tehdä työn.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mä olen tehnyt aika pal ite, sylettää maksaa ihan "piis of keik" hommista Laakkoselle "maltaita".
Pitäs viedä nyt jarru- ja jäähdytysnesteen vaihtoon, niitä ei viitsi näin talvella itse tehdä vaikka noista ei kumpikaan ole kovin kummonen homma.

Ainoo harmi on että jää osa leimoista pois, mutta jääköön kun kuitenkin pidän tota "maailman tappiin", joko siitä tulee pojan auto 4v päästä tai sitten kun ostan joskus uuden niin jätän ton "tuunaus-leluksi". :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Eski kirjoitti:Peinu hyvä, kaikki saabistit eivät ole yhtä optimaalisessa asemassa kuin me, koska asuvat liian kaukana PCS:tä ;-) Kallein huolto 9-3:ssa on 110K ja sille on ns. listahinta PCS:llä noin 400-450EUR (rippuu tulpista, platinatuplat maksaa noin 100eur ja tavalliset NGK:t 20eur). Klubialennuksilla hinta tippuu vielä tuosta... Jos ei pääse PCS:lle, kannattaa tilata osat PCS:tä ja viedä ne mukanaan johonkin pajalle, joka osaa tehdä työn.
Ainii, kaikki ei ole niin onnekkaita huollon suhteen kuin me :)
Hitto onkse 110tkm huolto noinm kallis!?!? Pitää alkaa vissiin lottoamaan. 10tkm vielä ja lompakko laulaa! :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

....

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

peinu kirjoitti:
Eski kirjoitti:Peinu hyvä, kaikki saabistit eivät ole yhtä optimaalisessa asemassa kuin me, koska asuvat liian kaukana PCS:tä ;-) Kallein huolto 9-3:ssa on 110K ja sille on ns. listahinta PCS:llä noin 400-450EUR (rippuu tulpista, platinatuplat maksaa noin 100eur ja tavalliset NGK:t 20eur). Klubialennuksilla hinta tippuu vielä tuosta... Jos ei pääse PCS:lle, kannattaa tilata osat PCS:tä ja viedä ne mukanaan johonkin pajalle, joka osaa tehdä työn.
Ainii, kaikki ei ole niin onnekkaita huollon suhteen kuin me :)
Hitto onkse 110tkm huolto noinm kallis!?!? Pitää alkaa vissiin lottoamaan. 10tkm vielä ja lompakko laulaa! :)
Ja voin vaan kuvitella kuin paljon tuo huolto maksaa länsiautossa :(
Tai ehkä vähän turhan aikasin murehdin, onhan täs viel pari huoltoo välissä :D
Paljonkohan hinta tippuu klubialennuksella? Ja paljos klubiin liittyminen maksaa?
Mut jos siin paljon säästää, niin eihän sinne jyväskylään kauaa ajele :roll: , voi vaikka käydä samalla serkkua moikkaamassa :D
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ....

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Rommitommi kirjoitti:Ja voin vaan kuvitella kuin paljon tuo huolto maksaa länsiautossa :(
Tai ehkä vähän turhan aikasin murehdin, onhan täs viel pari huoltoo välissä :D
Paljonkohan hinta tippuu klubialennuksella? Ja paljos klubiin liittyminen maksaa?
Mut jos siin paljon säästää, niin eihän sinne jyväskylään kauaa ajele :roll: , voi vaikka käydä samalla serkkua moikkaamassa :D
NO se maksaa noin 560-600 Eur siellä.

Ite maksoin 300 Eur kun toin omat osat jotka maksoivat alle 100 Eur. Säästöä tuli toista sataa.

Klubiin liittyminen maksaa 10 Eur kertamaksu ja 22 Eur vuosimaksu. Pelkästään säästyneillä huoltohinnoilla maksaa klubi maksun monin kertaisesti + kaikki tapahtumat. Mun mielestä klubimaksu on maksanut itsensä takaisin jo moninkertaisesti :idea:
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

olikohan se 20e vuodessa + liittyminen, Eka vuos jotain 27e muistaakseni. Edellinen huolto 90tkm olis ollut 190e ilman alea ja 150e alen kanssa. :) Mun mielestä liittyminen kannatti :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

...huolto-ohjelmasta alkaa irrottamaan jotain pikkujuttuja, mitä ite voisi tehdä niin ei paljoa pääsisi tämä poika tuntitaksoille. Puolitoista tuntia työn osuus -> jotain 60e. En ala säästämään väärästä päästä.
Mielestäni säästin ihan kohtuullisesti:

Laakkosen huoltotarjous 265 eeroa ilman tulppia. (+tulpat 26 eeroa)

Ostin ja vaihdoin itse raitisilmasuodattimen n.20 eeroa ja sama huolto tulppien kanssa maksoi 214 eeroa.

15 minuutin työlle ihan kohtuulllinen hinta n.57 eeroa. Köyhälle mukava summa rahaa...
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joo, kun vertaa Laakkosen suodattimen hintaan ;)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2715
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

....

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Offtopic kysymys: Miten liitytään tuohon klubiin? :D
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Vastaa Viestiin