NG900 kytkin

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Basset
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 18:34
Paikkakunta: Pori

NG900 kytkin

Viesti Kirjoittaja Basset »

Tervehdys!

Ihmettelin tuossa eilen kun vedin juhannusriennoista asuntovaunua kotiin -95 ng900:lla ja peruutin vaunua talliin (vaatii hieman kytkimen luistattamista) alkoi kytkin tuoksua...Peljästyin suuresti kun nyppäsin vaunun autosta irti ja laitoin ykkösen päälle niin kytkin luisti oikein huolella! noh, sitten auto oli parkissa muutaman tunnin ja lähdin liikenteeseen niin kytkin toimi taas normaalisti, ja toimii edelleen. Osaako joku neuvoa mistä moinen ilmiö/onko kytkin sökönä? Onko kokemuksia NG 900 2.0 kytkimen kestävyydestä yleensä? Tällä hetkellä mittarissa 195.000 km..

NG900, Pori
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

238tkm oli mittarissa kun vaihtoon meni, hajua antoi hieman aiemmin mutta ei luistanut huomattavasti. Painelaakeri sen sijaan oli aivan valmis.
BMW 320dA Coupe LCI
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Taitaa olla vaihto siinä n. 200 000 km kohdalla NG900:sissa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

itsellä alkoi luistamaan 210 kohdalla saksasta uitetussa ng900-94:ssa, vaikka pintaa oli vielä jäljellä ennen niittejä... Tietty steg 3:lla ja tasapainoakselien poistolla oma vaikutus.
Itse vaihdoin samalla kytkimen nestekäyttöiseksi, kun turbossa on muuten varsin jäykkä tuo kytkin. Vaparissa taitaa olla tuo kytkin vaijerilla vielä ihan siedettävä..? - ainakin puolison -97 Tallatega 2.3 vaparissa.
Procarista tilasin muutososat, kuten myös kytkin&paineasetelman.


Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
cc
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 19:53

Viesti Kirjoittaja cc »

Kolme viikkoa sitten nysväsin omaan uuden kytkimen (asetelma, levy,p-laakeri). Mittarissa oli 208tkm. Levy ja painelaakeri oli vielä kohtuulliset, mutta asetelma jo aika loppu. Ei nyt kuitenkaan vielä luistanut.
Ja auto siis on 2.3 ruisku, kytkin 215mm eli se pienempi.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Meidän ng900:ssa meni kytkin alle 150tkm:ssä, tosin oli ajossa puolikuurolla ukolla Bolognan ruuhkissa, eli kesti yllättävänkin pitkään. Ukko oli saanut asetelmankin palamaan, oli kiero ja sininen :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ruohonet80
"Hölösuu"
Viestit: 1032
Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä

Viesti Kirjoittaja ruohonet80 »

tuo hetkellinen luistaminen on voinut johtua kytkinvaijerin hetkellisestä jumista. Itsellä oli kytkin :evil: :nan jäykkä. pikkuveli tais sanoa, että jäi hetkellisesti pohjaan. annoin öljyä vaijerin molempiin päihin ja "kytkin vipuun" moottorin päässä. Ei oo temppuillu sen jälkeen.
kannattaa kokeilla tuota, ennen kun purkaa (mahdollisesti ehjän) kytkimen
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Vastaa Viestiin