Tervehdys!
Ihmettelin tuossa eilen kun vedin juhannusriennoista asuntovaunua kotiin -95 ng900:lla ja peruutin vaunua talliin (vaatii hieman kytkimen luistattamista) alkoi kytkin tuoksua...Peljästyin suuresti kun nyppäsin vaunun autosta irti ja laitoin ykkösen päälle niin kytkin luisti oikein huolella! noh, sitten auto oli parkissa muutaman tunnin ja lähdin liikenteeseen niin kytkin toimi taas normaalisti, ja toimii edelleen. Osaako joku neuvoa mistä moinen ilmiö/onko kytkin sökönä? Onko kokemuksia NG 900 2.0 kytkimen kestävyydestä yleensä? Tällä hetkellä mittarissa 195.000 km..
NG900, Pori
NG900 kytkin
itsellä alkoi luistamaan 210 kohdalla saksasta uitetussa ng900-94:ssa, vaikka pintaa oli vielä jäljellä ennen niittejä... Tietty steg 3:lla ja tasapainoakselien poistolla oma vaikutus.
Itse vaihdoin samalla kytkimen nestekäyttöiseksi, kun turbossa on muuten varsin jäykkä tuo kytkin. Vaparissa taitaa olla tuo kytkin vaijerilla vielä ihan siedettävä..? - ainakin puolison -97 Tallatega 2.3 vaparissa.
Procarista tilasin muutososat, kuten myös kytkin&paineasetelman.
Hook
Itse vaihdoin samalla kytkimen nestekäyttöiseksi, kun turbossa on muuten varsin jäykkä tuo kytkin. Vaparissa taitaa olla tuo kytkin vaijerilla vielä ihan siedettävä..? - ainakin puolison -97 Tallatega 2.3 vaparissa.
Procarista tilasin muutososat, kuten myös kytkin&paineasetelman.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Kolme viikkoa sitten nysväsin omaan uuden kytkimen (asetelma, levy,p-laakeri). Mittarissa oli 208tkm. Levy ja painelaakeri oli vielä kohtuulliset, mutta asetelma jo aika loppu. Ei nyt kuitenkaan vielä luistanut.
Ja auto siis on 2.3 ruisku, kytkin 215mm eli se pienempi.
Ja auto siis on 2.3 ruisku, kytkin 215mm eli se pienempi.
#1894 : 9000 CS 2.0t -96 , 9-3 SC TiDS -09 , 9-3 Cab 1.8t+Hirsch -05 . . . . Entiset : 90 -85 , 900c -88 , 900s 2,3i -96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
tuo hetkellinen luistaminen on voinut johtua kytkinvaijerin hetkellisestä jumista. Itsellä oli kytkin
:nan jäykkä. pikkuveli tais sanoa, että jäi hetkellisesti pohjaan. annoin öljyä vaijerin molempiin päihin ja "kytkin vipuun" moottorin päässä. Ei oo temppuillu sen jälkeen.
kannattaa kokeilla tuota, ennen kun purkaa (mahdollisesti ehjän) kytkimen

kannattaa kokeilla tuota, ennen kun purkaa (mahdollisesti ehjän) kytkimen
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377