Ihmeellistä touhua, tosin huomasin SID:iä fiksatessani, että mankka on 'assembled in France', mikä selittää jo jotain.
Radio temppuilee
Radio temppuilee
9-3:n vakioäänilähde on alkanut viime aikoina käyttäytyä omituisesti. Ensiksikin, radio jäi jumiin tietylle kanavalle eikä reagoinut napinpainalluksiin. Ei edes auton sammuttaminen saanut mankkaa hiljenemään. Vasta akunkengän irroitus auttoi asiaan. Lisäksi satunnaisesti ohjauspyörän radiopainikkeet eivät toimi, tai SID:in näytöllä ei näy mitään radion/CD:n tietoja, tai näytölle jää kellonaika ja kanavatiedot, vaikkei kaiuttimista kuulu mitään. 
Ihmeellistä touhua, tosin huomasin SID:iä fiksatessani, että mankka on 'assembled in France', mikä selittää jo jotain.
Niin, oireet alkoivat jo ennen näytön korjausta. Miten piilevää vikaa kannattaisi alkaa etsiä?
Ihmeellistä touhua, tosin huomasin SID:iä fiksatessani, että mankka on 'assembled in France', mikä selittää jo jotain.
-
ysikolmonen
- "Turbo"
- Viestit: 262
- Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
- Paikkakunta: Vahto
http://www.saabnet.com/sites/audioguide/
väittää kuitenkin, että 900:ssa oli Clarionin peli ja että 9-3:ssa on Pioneerin tekemä. Tiedäpä noista koontimaista sitten.
Meikäläisen taidoilla ja ymmärryksellä ei taida kannattaa alkaa purkaa mankkaa osiin. Täytyy seurata ja jos laukeaa lopullisesti, hommata käytetty jostain tilalle. Tuossa tapauksessa vaaditaan kai, että vaihtosoitin ohjelmoidaan Techillä toimimaan autossani?
väittää kuitenkin, että 900:ssa oli Clarionin peli ja että 9-3:ssa on Pioneerin tekemä. Tiedäpä noista koontimaista sitten.
Meikäläisen taidoilla ja ymmärryksellä ei taida kannattaa alkaa purkaa mankkaa osiin. Täytyy seurata ja jos laukeaa lopullisesti, hommata käytetty jostain tilalle. Tuossa tapauksessa vaaditaan kai, että vaihtosoitin ohjelmoidaan Techillä toimimaan autossani?
-
Turbo Sensonic
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Radioita voi metsästää mm. seuraavista osoitteista:TMKS kirjoitti:Täytyy seurata ja jos laukeaa lopullisesti, hommata käytetty jostain tilalle. Tuossa tapauksessa vaaditaan kai, että vaihtosoitin ohjelmoidaan Techillä toimimaan autossani?
http://www.varaosahaku.fi
http://www.autovahinkokeskus.fi
ja Ruotsista:
http://www.bildelsbasen.se.
Tech 2:sta tarvitaan, jotta vaihtosoitin toimisi autossasi. Ennen uuden soittimen vaihtoa kannattaa tehdä Tech 2:lla "avioero" vanhan radiosi ja autosi välillä.
Uusi radio kannattaa ostaa avokaupalla, koska sitä ei välttämättä ole irroitettu edellisestä autosta Tech 2:lla, jolloin se ei toimi autossasi.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
clarion ompi, jos toimii ajoittain, vika viittaa katkokseen "juotos vika "TMKS kirjoitti:Varaosahausta löytyi heti pari, hinta oli vain mielestäni vähän liian suolainen: 200 - 300 €. Bildelsbasenissa onkin valinnanvaraa jo enemmän ja järjellisempään hintaan. Vaan olkoon nyt vielä vanha paikallaan.
yleinen autosoittimissa"tärinä aiheittaa" . esim juotos voi olla irti prosessorin kiteeltä tai regulaattorin piikeistä, josta prossa saa sähköt!!!
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Vähän OT: Mutta tuosta hinnasta.
Näin tässä päivänä eräänä Saabin 9-5 99 radion, oli johdot katkottu, kehikko mukana ja hyvin siisti ja päällä hinta 35€. Tuossa vaiheessa sanoin vain että "voi vit**". Ei kukaan ketä tietää revi edes romiksella radioita tuolla tavalla irti. Siinä samassa kasassa oli näitä "integroituja" malleja useammasta automerkistä. ETTÄ NÄIN.
Näin tässä päivänä eräänä Saabin 9-5 99 radion, oli johdot katkottu, kehikko mukana ja hyvin siisti ja päällä hinta 35€. Tuossa vaiheessa sanoin vain että "voi vit**". Ei kukaan ketä tietää revi edes romiksella radioita tuolla tavalla irti. Siinä samassa kasassa oli näitä "integroituja" malleja useammasta automerkistä. ETTÄ NÄIN.
9-3.1972
Radion dementia on pahentunut helteiden myötä: unohtaa vaihtaa näytön tiedot entistä useammin, ei reagoi napinpainalluksiin, taajuusalueiden (U1/U2) vaihtaminen ei onnistu etc. Viittaa todellakin juotosvikaan tuo lämpötilariippuvuus. Ilmastoinnin oltua päällä jonkin aikaa ja kabiinin viilennyttyä oireet helpottavat mutta eivät kokonaan poistu. Täytynee syssymmällä laittaa vaihtoon, täällä kerrottujen ohjeiden avulla. Kiitos kaikille tuskailuissani myötäeläneille! 
Ei ole enään siellä kirppiksellä yhtään radiota, kaikki 50 oli "hävinnyt" jonnekkinse93tbo kirjoitti:Vähän OT: Mutta tuosta hinnasta.
Näin tässä päivänä eräänä Saabin 9-5 99 radion, oli johdot katkottu, kehikko mukana ja hyvin siisti ja päällä hinta 35€. Tuossa vaiheessa sanoin vain että "voi vit**". Ei kukaan ketä tietää revi edes romiksella radioita tuolla tavalla irti. Siinä samassa kasassa oli näitä "integroituja" malleja useammasta automerkistä. ETTÄ NÄIN.
9-3.1972