93:sen By pass venttiili

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Stargher King
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Huhti 26, 2004 18:48
Paikkakunta: Liminka

93:sen By pass venttiili

Viesti Kirjoittaja Stargher King »

Moottorivian varoitusvalo syttyi, purettiin vikakoodit: by pass venttiilin viallinen toiminta. Valo kuittautui, mutta syttyi uudelleen 20 km ajon jälkeen. Onko kellään kokemuksia samasta asiasta, pannakko venttiili vaihtoon?
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Bypass-vena on ainakin helppo testata; ota irti ja koita puhaltaa siihen. Jos puhaltaminen venttiilin läpi onnistuu venttiili on rikki ja uusi maksaa muistaakseni noin 30 euroa.

Eski
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tarkista samalla BPV ohjeusletku, ettei ole halki. Jos kyseessä T7 auto niin BPV lisäksi samassa linjassa on mankkuvena rintapellissä. Ko. vena anttaa ohauksen BPV:lle joko läpän edesta tai takaa ECUn toiveiden mukaisesti. Katso myös että nämä letkut on kunnossa.
#1730
500whp.net member
Stargher King
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Huhti 26, 2004 18:48
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Stargher King »

Sammuuko varoitusvalo itsestään jos vian saa korjattua?
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Itse jouduin vaihtamaan BPV ohjausletkun reilussa sadassa tonnissa, oli venttiilin pää ihan haperoa. Taitaa mennä kaikissa ensimmäisinä juuri tuo BPV alipaineletku murusiksi..

Tällä hetkellä yhtä huonossa kunnossa on bensapaineen säätimelle menevä letku, siellä bensasuuttimien seassa jemmassa, jouduin sitä jo lyhentämään jotta sais terveempää letkua liittokseen.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Eesau
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: Su Helmi 01, 2004 17:45

Viesti Kirjoittaja Eesau »

Jep. Sama vika ilmaantui eilen. Tänään vaihdettiin sulkuventtiili, töineen 57e. Autolla ajettu vähän alle 80tkm.

edittiä. Niin, minulla oli kyse nimenomaan _turbon_ bypass-venttiilistä, ilmeisesti samasta asiasta puhuitte. Minä auton tekniikasta mitään ymmärrä... 8)
Saab 9-3 2.0t -01
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

NG900T kirjoitti:Itse jouduin vaihtamaan BPV ohjausletkun reilussa sadassa tonnissa, oli venttiilin pää ihan haperoa. Taitaa mennä kaikissa ensimmäisinä juuri tuo BPV alipaineletku murusiksi..

Tällä hetkellä yhtä huonossa kunnossa on bensapaineen säätimelle menevä letku, siellä bensasuuttimien seassa jemmassa, jouduin sitä jo lyhentämään jotta sais terveempää letkua liittokseen.
Jo viimeistään ng-iässä pitää alkaa uudistamaan kaikki nuo alipaineletkut, ettei tule hätäännys kun etsitään vikaa. Letkut on halpa ja helppo vaihtaa. Samaa koskee tonttukuskeja. 2,50e metrin valmiiksi metrin pätkiin leikattu esim. Biltemasta. Joka kaupungista löytyy öljy-/alipaineletkua.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Ko alipaineletku muuten saabilla 27 euroa metri 8O
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Korja-Kumi Tampereella bilteman vieressä tien toisella puolella.
9-3.1972
Vastaa Viestiin