Vettä lattialla!
Vettä lattialla!
Kesällä jo tuota ihmettelin kun apukuskin jalkatilaan tulee maton alle lätäkkö. Vettä on melko paljon, joten kondensoitumisesta ei ole kysymys. Kumimaton kun siirtää sivuun, niin melko äkkiä veden saa haihtumaan.
Autossahan on karvamaton alla jokin muovisuojus, jonka alla on äänieristysmattoa. Suojus menee melko ylös konepeltiä kohden. Vesi kertyy tuon muovisuojuksen päälle eli alakautta vesi ei tule.
Raitisilmasuodattimen ympäristö tarkistettu ja reiät puhdistettu eli siellä ei pitäisi olla mitään tukoksia.
Onko ajatuksia/kokemuksia tuosta veden kulkureitistä ja mikä lääkkeeksi?
Autossahan on karvamaton alla jokin muovisuojus, jonka alla on äänieristysmattoa. Suojus menee melko ylös konepeltiä kohden. Vesi kertyy tuon muovisuojuksen päälle eli alakautta vesi ei tule.
Raitisilmasuodattimen ympäristö tarkistettu ja reiät puhdistettu eli siellä ei pitäisi olla mitään tukoksia.
Onko ajatuksia/kokemuksia tuosta veden kulkureitistä ja mikä lääkkeeksi?
Itselläni teki tuota 9k:ssa. koska kolosta missä on ilmastoinnin jäähdytys kenno niin sieltä olii tyhjennys reikä tukossa ja vesi pääsi tulemaan sisäpuolelle.
En tiedä 9-3:n rakennetta joten tämä oli vain yksi idea
Itselläni oli sinne kerääntynyt lehtia , havuja ,ym..
Pesun tai vesisteen oli aina vettä enemmän , mutta myös kesäkuumalla, koska jäähdyttimen kondessi vesi ei päässyt maahan asti!
En tiedä 9-3:n rakennetta joten tämä oli vain yksi idea
Itselläni oli sinne kerääntynyt lehtia , havuja ,ym..
Pesun tai vesisteen oli aina vettä enemmän , mutta myös kesäkuumalla, koska jäähdyttimen kondessi vesi ei päässyt maahan asti!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Kiitoksia vihjeestä!Itselläni teki tuota 9k:ssa. koska kolosta missä on ilmastoinnin jäähdytys kenno niin sieltä olii tyhjennys reikä tukossa ja vesi pääsi tulemaan sisäpuolelle.
En tiedä 9-3:n rakennetta joten tämä oli vain yksi idea
Itselläni oli sinne kerääntynyt lehtia , havuja ,ym..
Pesun tai vesisteen oli aina vettä enemmän , mutta myös kesäkuumalla, koska jäähdyttimen kondessi vesi ei päässyt maahan asti!
Ja sitten sen jäähdytyskennon sijainti Älkää vaan sanoko, että pitää purkaa puolet kojelautaa...
On ollut aikomuksena muutenkin puhdistaa ko. kenno ennen kuin se rupeaa antamaan hajua.
Voin laittaa asiasta PDF-dokun weppisivulleni, riittäskö vaikka jos laitan kanuunan kourissa torstaina?tevisu kirjoitti:Eikö kukaan todellakaan tiedä tuota ilmastointilaitteen kennon sijaintia
Jos löytyy vaikkapa WIS-ohje sähköpostiin, niin kiitän ja kumarran.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Kanuuna...meneekö jo mutkissa niin kovaa , että G-voimat saa pahan olon aikaan....vai se vuoden vaihtuminen...Voin laittaa asiasta PDF-dokun weppisivulleni, riittäskö vaikka jos laitan kanuunan kourissa torstaina?
Kannattaako tärisevin käsin koneeseen koskea...voi vaikka kahvikuppi kaatua näppiksen päälle
Hieno juttu kuitenkin jos joskus ehdit tuon PDF:n laittaa.
vauhdista tuo johtunee, näin työpäivän jälkeen ei oo kovinkaan innokas olo tohon juhlintaantevisu kirjoitti:Kanuuna...meneekö jo mutkissa niin kovaa , että G-voimat saa pahan olon aikaan....vai se vuoden vaihtuminen...Voin laittaa asiasta PDF-dokun weppisivulleni, riittäskö vaikka jos laitan kanuunan kourissa torstaina?
Kannattaako tärisevin käsin koneeseen koskea...voi vaikka kahvikuppi kaatua näppiksen päälle
Hieno juttu kuitenkin jos joskus ehdit tuon PDF:n laittaa.
Okei, mä koitan saada aikaseksi sitten torstaina sen dokun.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
240 tkm huollossa ottivat kai tuulilasin alta sen muovikannen tjsp. irti ja poistivat sieltä puoli kuutiota märkiä koivunlehtiä, neulasia yms mukavaa. Sanovat vaan, jotta ihme kun ei hajua tullut autoon, kun alimmat lehdet olivat jo suorastaan mädänneet
Kesän +30 helteillä tuli meilläkin joskus desi vettä apparin jalkatilaan. Saas nähä nyt tulevana suvena, vieläkö tippasee.
Kesän +30 helteillä tuli meilläkin joskus desi vettä apparin jalkatilaan. Saas nähä nyt tulevana suvena, vieläkö tippasee.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Jos alkaa apparin penkki kastua/kostua pitää alkaa välittömästi puhua päänsärystä , muuten saattaa iltainen surffaus foorumissa jäädä...vaikka samahan tuo jos on koneelta pois ~5minrr kirjoitti: Kesän +30 helteillä tuli meilläkin joskus desi vettä apparin jalkatilaan. Saas nähä nyt tulevana suvena, vieläkö tippasee.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Kiitos vaan "93t sport" WIS otteesta
Muillekin tiedoksi:
"... Asenna päätykansi ilmanvaihtolaitteistoon ja kiinnitä ruuvit. Laita tuuletuspuhallin maksiminopeudelle ja tarkasta, ettei kondenssivettä vuoda höyrystimestä. Asenna tarvittaessa uusi tiiviste päätykannen ja ilmanvaihtolaitteiston välille."
Eli veden ilmestymiseen saattaa olla syynä tuon tiivisteen vuotaminen. Urakkaan en taida ryhtyä ihan heti...sen verran paljon pitää apukuskin jalkatilassa konttia. Taitaa siirtyä lämpimille keleille tai tallihommiksi.
Muillekin tiedoksi:
"... Asenna päätykansi ilmanvaihtolaitteistoon ja kiinnitä ruuvit. Laita tuuletuspuhallin maksiminopeudelle ja tarkasta, ettei kondenssivettä vuoda höyrystimestä. Asenna tarvittaessa uusi tiiviste päätykannen ja ilmanvaihtolaitteiston välille."
Eli veden ilmestymiseen saattaa olla syynä tuon tiivisteen vuotaminen. Urakkaan en taida ryhtyä ihan heti...sen verran paljon pitää apukuskin jalkatilassa konttia. Taitaa siirtyä lämpimille keleille tai tallihommiksi.
Tuli tehtyä itse. Ei ole sen jälkeen vuotanut.peinu kirjoitti:Onkos joku tuon operaation nyt tehnyt? Just huomasin, että muutama kirkas pisara ja kosteaa mattoa löytyy apparin jalkatilasta.
1. Hanskalokero pois
2. Apukuskin puolen verhoilumuovi keskikonsolista pois
3. Lattiamattoa sivuun
4. Ilmastointi "täysille" ,niin näet mistä tiputtaa
5. Tiivistemassaa tai silikonia kuivaan vuotokohtaan (laitoin itse silikonia kun sattui sitä olemaan)
6. Annat kuivua kunnolla
7. Puhdista kumitötterö konetilan puolelta, alhaalla, pieni pahassa paikassa...
8. Toivot parasta... ja sinulla on yksi "merkkivika" korjattu
Heh, jääköön nyt kuitenkin sanomatta mun teoria...peinu kirjoitti: Just huomasin, että muutama kirkas pisara ja kosteaa mattoa löytyy apparin jalkatilasta.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
oishan tuo ihan mielenkiintoista kuulla, mutta tämä ei ole mikään K-18 -forum93t sport kirjoitti:Heh, jääköön nyt kuitenkin sanomatta mun teoria...peinu kirjoitti: Just huomasin, että muutama kirkas pisara ja kosteaa mattoa löytyy apparin jalkatilasta.
Kokeilun tuon NEO-93:n mattoa tänään potkiaisissa, siinä oli kanssa ihan sama juttu.
Pitää varmaan siis hankkia vahvistin ja kahvikupinteline, ettei ihan pikkujutun takia tartte lähtee räpläämään
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11