Vettä lattialla!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Vettä lattialla!

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Kesällä jo tuota ihmettelin kun apukuskin jalkatilaan tulee maton alle lätäkkö. Vettä on melko paljon, joten kondensoitumisesta ei ole kysymys. Kumimaton kun siirtää sivuun, niin melko äkkiä veden saa haihtumaan.

Autossahan on karvamaton alla jokin muovisuojus, jonka alla on äänieristysmattoa. Suojus menee melko ylös konepeltiä kohden. Vesi kertyy tuon muovisuojuksen päälle eli alakautta vesi ei tule.

Raitisilmasuodattimen ympäristö tarkistettu ja reiät puhdistettu eli siellä ei pitäisi olla mitään tukoksia.

Onko ajatuksia/kokemuksia tuosta veden kulkureitistä ja mikä lääkkeeksi?
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Itselläni teki tuota 9k:ssa. koska kolosta missä on ilmastoinnin jäähdytys kenno niin sieltä olii tyhjennys reikä tukossa ja vesi pääsi tulemaan sisäpuolelle.

En tiedä 9-3:n rakennetta joten tämä oli vain yksi idea :?

Itselläni oli sinne kerääntynyt lehtia , havuja ,ym..

Pesun tai vesisteen oli aina vettä enemmän , mutta myös kesäkuumalla, koska jäähdyttimen kondessi vesi ei päässyt maahan asti!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Itselläni teki tuota 9k:ssa. koska kolosta missä on ilmastoinnin jäähdytys kenno niin sieltä olii tyhjennys reikä tukossa ja vesi pääsi tulemaan sisäpuolelle.

En tiedä 9-3:n rakennetta joten tämä oli vain yksi idea

Itselläni oli sinne kerääntynyt lehtia , havuja ,ym..

Pesun tai vesisteen oli aina vettä enemmän , mutta myös kesäkuumalla, koska jäähdyttimen kondessi vesi ei päässyt maahan asti!
Kiitoksia vihjeestä!
Ja sitten sen jäähdytyskennon sijainti :?: Älkää vaan sanoko, että pitää purkaa puolet kojelautaa... 8O

On ollut aikomuksena muutenkin puhdistaa ko. kenno ennen kuin se rupeaa antamaan hajua.
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

minulla sama ongelma, tosin vain kesäisin ( kondenssivettä ).
Vesi tuli mulla hanskalokeron / keskikonsolin välissä olevasta "tuuletinsuulakkeesta". Homma jäi ihmettelyn asteelle, kuten yleensä. :roll: Pitääkin tarkistaa tuo Frostgreyn mainitsema seikka.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Eikö kukaan todellakaan tiedä tuota ilmastointilaitteen kennon sijaintia :?: :?: :!: :!:

Jos löytyy vaikkapa WIS-ohje sähköpostiin, niin kiitän ja kumarran.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

tevisu kirjoitti:Eikö kukaan todellakaan tiedä tuota ilmastointilaitteen kennon sijaintia :?: :?: :!: :!:

Jos löytyy vaikkapa WIS-ohje sähköpostiin, niin kiitän ja kumarran.
Voin laittaa asiasta PDF-dokun weppisivulleni, riittäskö vaikka jos laitan kanuunan kourissa torstaina?
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Voin laittaa asiasta PDF-dokun weppisivulleni, riittäskö vaikka jos laitan kanuunan kourissa torstaina?
Kanuuna...meneekö jo mutkissa niin kovaa 8O , että G-voimat saa pahan olon aikaan....vai se vuoden vaihtuminen... :?:

Kannattaako tärisevin käsin koneeseen koskea...voi vaikka kahvikuppi kaatua näppiksen päälle :wink:

Hieno juttu kuitenkin jos joskus ehdit tuon PDF:n laittaa.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

tevisu kirjoitti:
Voin laittaa asiasta PDF-dokun weppisivulleni, riittäskö vaikka jos laitan kanuunan kourissa torstaina?
Kanuuna...meneekö jo mutkissa niin kovaa 8O , että G-voimat saa pahan olon aikaan....vai se vuoden vaihtuminen... :?:

Kannattaako tärisevin käsin koneeseen koskea...voi vaikka kahvikuppi kaatua näppiksen päälle :wink:

Hieno juttu kuitenkin jos joskus ehdit tuon PDF:n laittaa.
:D vauhdista tuo johtunee, näin työpäivän jälkeen ei oo kovinkaan innokas olo tohon juhlintaan :wink:

Okei, mä koitan saada aikaseksi sitten torstaina sen dokun.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

240 tkm huollossa ottivat kai tuulilasin alta sen muovikannen tjsp. irti ja poistivat sieltä puoli kuutiota märkiä koivunlehtiä, neulasia yms mukavaa. Sanovat vaan, jotta ihme kun ei hajua tullut autoon, kun alimmat lehdet olivat jo suorastaan mädänneet 8O

Kesän +30 helteillä tuli meilläkin joskus desi vettä apparin jalkatilaan. Saas nähä nyt tulevana suvena, vieläkö tippasee.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

rr kirjoitti: Kesän +30 helteillä tuli meilläkin joskus desi vettä apparin jalkatilaan. Saas nähä nyt tulevana suvena, vieläkö tippasee.
Jos alkaa apparin penkki kastua/kostua pitää alkaa välittömästi puhua päänsärystä 8O , muuten saattaa iltainen surffaus foorumissa jäädä...vaikka samahan tuo jos on koneelta pois ~5min :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Kiitos vaan "93t sport" WIS otteesta :D

Muillekin tiedoksi:

"... Asenna päätykansi ilmanvaihtolaitteistoon ja kiinnitä ruuvit. Laita tuuletuspuhallin maksiminopeudelle ja tarkasta, ettei kondenssivettä vuoda höyrystimestä. Asenna tarvittaessa uusi tiiviste päätykannen ja ilmanvaihtolaitteiston välille."

Eli veden ilmestymiseen saattaa olla syynä tuon tiivisteen vuotaminen. Urakkaan en taida ryhtyä ihan heti...sen verran paljon pitää apukuskin jalkatilassa konttia. Taitaa siirtyä lämpimille keleille tai tallihommiksi.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Onkos joku tuon operaation nyt tehnyt? Just huomasin, että muutama kirkas pisara ja kosteaa mattoa löytyy apparin jalkatilasta.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

peinu kirjoitti:Onkos joku tuon operaation nyt tehnyt? Just huomasin, että muutama kirkas pisara ja kosteaa mattoa löytyy apparin jalkatilasta.
Tuli tehtyä itse. Ei ole sen jälkeen vuotanut.

1. Hanskalokero pois
2. Apukuskin puolen verhoilumuovi keskikonsolista pois
3. Lattiamattoa sivuun
4. Ilmastointi "täysille" ,niin näet mistä tiputtaa
5. Tiivistemassaa tai silikonia kuivaan vuotokohtaan (laitoin itse silikonia kun sattui sitä olemaan)
6. Annat kuivua kunnolla
7. Puhdista kumitötterö konetilan puolelta, alhaalla, pieni pahassa paikassa...
8. Toivot parasta... ja sinulla on yksi "merkkivika" korjattu :)
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

peinu kirjoitti: Just huomasin, että muutama kirkas pisara ja kosteaa mattoa löytyy apparin jalkatilasta.
Heh, jääköön nyt kuitenkin sanomatta mun teoria... :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

93t sport kirjoitti:
peinu kirjoitti: Just huomasin, että muutama kirkas pisara ja kosteaa mattoa löytyy apparin jalkatilasta.
Heh, jääköön nyt kuitenkin sanomatta mun teoria... :lol:
oishan tuo ihan mielenkiintoista kuulla, mutta tämä ei ole mikään K-18 -forum :)

Kokeilun tuon NEO-93:n mattoa tänään potkiaisissa, siinä oli kanssa ihan sama juttu.

Pitää varmaan siis hankkia vahvistin ja kahvikupinteline, ettei ihan pikkujutun takia tartte lähtee räpläämään :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin