DOC-Powerin ohjelma???
-
- "Kaasari"
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 06:16
- Paikkakunta: Karkkila
DOC-Powerin ohjelma???
Ajattelin ostaa kyseisen ohjelman ja olisi kiva saada vähän taustatietoa tästä ohjelmasta.. Onko kellään kokemuksia???? saab 9-3 2.0t -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: DOC-Powerin ohjelma???
Onkos tuo sama kuin BSR?saab9-32.0 kirjoitti:Ajattelin ostaa kyseisen ohjelman ja olisi kiva saada vähän taustatietoa tästä ohjelmasta.. Onko kellään kokemuksia???? saab 9-3 2.0t -01
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: DOC-Powerin ohjelma???
OnPsychocowboy kirjoitti:Onkos tuo sama kuin BSR?saab9-32.0 kirjoitti:Ajattelin ostaa kyseisen ohjelman ja olisi kiva saada vähän taustatietoa tästä ohjelmasta.. Onko kellään kokemuksia???? saab 9-3 2.0t -01

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Re: DOC-Powerin ohjelma???
Mikäs tuossa niin huonoa jos huomioi sen mikä se on ja ajaa sen mukaan? Ei ole virisatsia vielä mutta tuokin on kyllä ollut listalla, osittain siksi ettei maptunilta tullut vastausta ja muiden tilaaminen taitaa vaatia vahvaa ulkomaankielen taitoa. Hirsch taasen on pirun kallis. Volvoissa kuulemma sangen toimiva.Rommitommi kirjoitti:OnPsychocowboy kirjoitti:Onkos tuo sama kuin BSR?saab9-32.0 kirjoitti:Ajattelin ostaa kyseisen ohjelman ja olisi kiva saada vähän taustatietoa tästä ohjelmasta.. Onko kellään kokemuksia???? saab 9-3 2.0t -01
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Re: DOC-Powerin ohjelma???
Joku täällä on mainninnut, että BSR olisi käpistellyt nakutuksenestoa.. Itse oon pian ajanut 40 000KM BSR:llä, ja eipä minulla ole mitään moittimista ollut (ainakaan toistaiseksi). Helppo asentaa, toimivat WWW sivut, josta voi mm. softan tarvittaessa päivittää. Monissa lehdissä BSR:n ratkaisua on kehuttu. Varmaan on parempiakin olemassa.. Kysessä on kuitenkin ymmärtääkseni vain softa, joka muuttaa ohjainyksikön arvojaPsychocowboy kirjoitti:Mikäs tuossa niin huonoa jos huomioi sen mikä se on ja ajaa sen mukaan? Ei ole virisatsia vielä mutta tuokin on kyllä ollut listalla, osittain siksi ettei maptunilta tullut vastausta ja muiden tilaaminen taitaa vaatia vahvaa ulkomaankielen taitoa. Hirsch taasen on pirun kallis. Volvoissa kuulemma sangen toimiva.Rommitommi kirjoitti:OnPsychocowboy kirjoitti: Onkos tuo sama kuin BSR?


Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: DOC-Powerin ohjelma???
Mikäs tuossa niin huonoa jos huomioi sen mikä se on ja ajaa sen mukaan? Ei ole virisatsia vielä mutta tuokin on kyllä ollut listalla, osittain siksi ettei maptunilta tullut vastausta ja muiden tilaaminen taitaa vaatia vahvaa ulkomaankielen taitoa. Hirsch taasen on pirun kallis. Volvoissa kuulemma sangen toimiva.[/quote]Psychocowboy kirjoitti:
On
Volvoissa en ole kuullut pahemmin valituksia BSR:n softasta. Itsellänikin sellainen mielessä koko ajan

Elikkä juurikin niin kuin tuo eklunto1 sanoi, niin nakutuksenestoa on muutettu. Oli myös muitakin ongelmia, mitä täällä on valitettu. "Tehopiikki" kiihdyttämään lähdettäessä oli ainakin yksi..
Itsehän olen sinäänsä väärä henkilö sanomaan mitään, kun en ikinä ole BSR:n lastua kokeillut, mutta pieniä kauhukuvia liikkuu aina mielessä kun mietin ko. firman lastuja

Kuitenkaan en ihmettele, että menee hyvin kaupaksi. BSR:n saa vakioksia/viriksi parissa minuutissa ilman mitään fyysisiä vaihtoja ja ohjelman pystyy tosiaan päivittämään nettisivujen kautta.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: DOC-Powerin ohjelma???
Ja se lastuista pyydettävä mukava summa rahaakin vaihtaa omistajaa yhtä nopeesti.Rommitommi kirjoitti:BSR:n saa vakioksia/viriksi parissa minuutissa ilman mitään fyysisiä vaihtoja ja ohjelman pystyy tosiaan päivittämään nettisivujen kautta.

Katteet kohillaan.

Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: DOC-Powerin ohjelma???
Jep, tuo on totta, mutta jos haluaa takuun säilyttää, niin toi taitaa olla lähes ainut vaihtoehto..NG900T kirjoitti:
Ja se lastuista pyydettävä mukava summa rahaakin vaihtaa omistajaa yhtä nopeesti.![]()
Katteet kohillaan.


Niin ei siis nyt liittynyt kysymyksen autoon, mutta näin yleisesti tuli mieleen

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: DOC-Powerin ohjelma???
Niinpä. Eikös täällä foorumillakin ole jo useaan otteeseen todettu, että auton virittäminen ei ole köyhien hommaa. Jos halvalla haluaa päästä, niin hakee Biltemasta kromiputkenpään, karvanopat, tummentaa lasit ja liekkitarrat kylkeen.NG900T kirjoitti:Ja se lastuista pyydettävä mukava summa rahaakin vaihtaa omistajaa yhtä nopeesti.Rommitommi kirjoitti:BSR:n saa vakioksia/viriksi parissa minuutissa ilman mitään fyysisiä vaihtoja ja ohjelman pystyy tosiaan päivittämään nettisivujen kautta.![]()
Katteet kohillaan.

Chippauksella saa kuitenkin € vs. teho suhteessa parhaimman vastineen rahalle.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: DOC-Powerin ohjelma???
Jaa cipillä vai paras teho/€ suhde? Jos kattelee noita dyno tuloksia ja vertailee sitten. Mun virit maksoi n.100€ ja jokunen tunti töitä. Tietty tästä aloitetaan tuo fleimaus taasen mun "virityksen" huonoudesta mutta onhan tuolla tahkottu nyt n.20000km noilla viri systeemeillä (talvella pois käytöstä) ja mustalla kasetilla varustettuna ilman mitään ongelmia. Saattaahan noita ongelmia tulla mutta näkyypä niitä olevan boksi tuunaajillakin. Noiden dyno mittauksien jälkeen nostin vielä painetta lisää eli lähelle fuelcuttia (joskus menee fuelcutille kun rivakasti polkasee).eklunto1 kirjoitti:Niinpä. Eikös täällä foorumillakin ole jo useaan otteeseen todettu, että auton virittäminen ei ole köyhien hommaa. Jos halvalla haluaa päästä, niin hakee Biltemasta kromiputkenpään, karvanopat, tummentaa lasit ja liekkitarrat kylkeen.NG900T kirjoitti:Ja se lastuista pyydettävä mukava summa rahaakin vaihtaa omistajaa yhtä nopeesti.Rommitommi kirjoitti:BSR:n saa vakioksia/viriksi parissa minuutissa ilman mitään fyysisiä vaihtoja ja ohjelman pystyy tosiaan päivittämään nettisivujen kautta.![]()
Katteet kohillaan.![]()
Chippauksella saa kuitenkin € vs. teho suhteessa parhaimman vastineen rahalle.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: DOC-Powerin ohjelma???
En tunne mitä olet autollesi tehnyt, mutta "pari" tuntia työtä ammattilaien tekemänä on jo useampi sata euroa. Tietty jos osaa itse koodata uuden softan ja ei laske omalle työlle mitään arvoa, niin varmaan pääsee havalla.V-M kirjoitti:Jaa cipillä vai paras teho/€ suhde? Jos kattelee noita dyno tuloksia ja vertailee sitten. Mun virit maksoi n.100€ ja jokunen tunti töitä. Tietty tästä aloitetaan tuo fleimaus taasen mun "virityksen" huonoudesta mutta onhan tuolla tahkottu nyt n.20000km noilla viri systeemeillä (talvella pois käytöstä) ja mustalla kasetilla varustettuna ilman mitään ongelmia. Saattaahan noita ongelmia tulla mutta näkyypä niitä olevan boksi tuunaajillakin. Noiden dyno mittauksien jälkeen nostin vielä painetta lisää eli lähelle fuelcuttia (joskus menee fuelcutille kun rivakasti polkasee).eklunto1 kirjoitti:Niinpä. Eikös täällä foorumillakin ole jo useaan otteeseen todettu, että auton virittäminen ei ole köyhien hommaa. Jos halvalla haluaa päästä, niin hakee Biltemasta kromiputkenpään, karvanopat, tummentaa lasit ja liekkitarrat kylkeen.NG900T kirjoitti: Ja se lastuista pyydettävä mukava summa rahaakin vaihtaa omistajaa yhtä nopeesti.![]()
Katteet kohillaan.![]()
Chippauksella saa kuitenkin € vs. teho suhteessa parhaimman vastineen rahalle.
V-M


Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Ei oo mitää koodattu mun vehkeeseen eli vakio softalla menee.
Täältä muutoksista tarinaa:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
Ja täältä tuloksia:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=#169788
Musta vain on hauska ilmiö että tuo boksi tuunaus nostetaan kunnian kukkuloille kun kuitenkin sillä tehdään aika radikaaleja muutoksia softan avulla. Tehot ei tuu ilmasiksi eli samalla kun muutellaan pa karttoja niin samalla muokataan myös ennakko kartat uusiksi ja se jos mikä on se riski alttein homma kun niitä ei tehdä auto kohtaisesti vaan ihan perus oletusten mukaan. IMHO
Ei sillä että olisin tuota boksi tuunausta vastaan, kyllä sellainen mullekkin tulee jahka tulee sellaine kulkine joka sen tarvii. Alle 300hp en tiedosta tarvitsevani ja vielä automaatin ollessa kyseessä kaasujalalla voi tuota momenttia käsitellä ihan kohtuudella
Eli jos itelle laittasin niin BSR:n taitaisin ostaa
V-M
Täältä muutoksista tarinaa:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
Ja täältä tuloksia:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=#169788
Musta vain on hauska ilmiö että tuo boksi tuunaus nostetaan kunnian kukkuloille kun kuitenkin sillä tehdään aika radikaaleja muutoksia softan avulla. Tehot ei tuu ilmasiksi eli samalla kun muutellaan pa karttoja niin samalla muokataan myös ennakko kartat uusiksi ja se jos mikä on se riski alttein homma kun niitä ei tehdä auto kohtaisesti vaan ihan perus oletusten mukaan. IMHO
Ei sillä että olisin tuota boksi tuunausta vastaan, kyllä sellainen mullekkin tulee jahka tulee sellaine kulkine joka sen tarvii. Alle 300hp en tiedosta tarvitsevani ja vielä automaatin ollessa kyseessä kaasujalalla voi tuota momenttia käsitellä ihan kohtuudella

Eli jos itelle laittasin niin BSR:n taitaisin ostaa

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Riippuu tilanteesta, jos esim 150hp ja 185:sen koneen kanssa ei ole mitään muuta eroa, kun softa ja korkeampi hankintahinta, niin en näe mitään syytä, miksi tehoja ei kannattaisi nostaa chippaamalla. Se että koneesta otetaan tuonkin yli tehoa lyhtentää varmasti koneen elinikää. (riippuen tietty ajo tyylistä ja miten autostaan huolta pitää..)V-M kirjoitti:Ei oo mitää koodattu mun vehkeeseen eli vakio softalla menee.
Musta vain on hauska ilmiö että tuo boksi tuunaus nostetaan kunnian kukkuloille kun kuitenkin sillä tehdään aika radikaaleja muutoksia softan avulla. Tehot ei tuu ilmasiksi eli samalla kun muutellaan pa karttoja niin samalla muokataan myös ennakko kartat uusiksi ja se jos mikä on se riski alttein homma kun niitä ei tehdä auto kohtaisesti vaan ihan perus oletusten mukaan. IMHO
OT Seuraava auto tulee olemaan Saab Sport Combi ja siitä 1.8t tai laiksempi TDI ja lastu perään.
Ihan hienoja lukuja olit autostasi penkittänyt. Millä kierroksilla kyseinen teho on käytettävissä? Itse ajan matka-ajoa ja nopeus on 110 - 130km/h, kyseisellä nopeudella liikutaan BSR:n säädöillä maksimi väännön alueella, ja se on itselleni tärkein juttu. Jos softalle ei tehdä mitään, niin minun on vaikea uskoa, että tehot saadaan käyttöön "järkevästi". Tämän lisäksi auton tulee läpäistä mm. päästömittaukset. (Jossei sitten halua vaihtaa autoa vakioksi joka katsastukseen.)V-M kirjoitti: Ei sillä että olisin tuota boksi tuunausta vastaan, kyllä sellainen mullekkin tulee jahka tulee sellaine kulkine joka sen tarvii. Alle 300hp en tiedosta tarvitsevani ja vielä automaatin ollessa kyseessä kaasujalalla voi tuota momenttia käsitellä ihan kohtuudella![]()
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96