DOC-Powerin ohjelma???

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
saab9-32.0
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 06:16
Paikkakunta: Karkkila

DOC-Powerin ohjelma???

Viesti Kirjoittaja saab9-32.0 »

Ajattelin ostaa kyseisen ohjelman ja olisi kiva saada vähän taustatietoa tästä ohjelmasta.. Onko kellään kokemuksia???? saab 9-3 2.0t -01
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: DOC-Powerin ohjelma???

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

saab9-32.0 kirjoitti:Ajattelin ostaa kyseisen ohjelman ja olisi kiva saada vähän taustatietoa tästä ohjelmasta.. Onko kellään kokemuksia???? saab 9-3 2.0t -01
Onkos tuo sama kuin BSR?
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: DOC-Powerin ohjelma???

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Psychocowboy kirjoitti:
saab9-32.0 kirjoitti:Ajattelin ostaa kyseisen ohjelman ja olisi kiva saada vähän taustatietoa tästä ohjelmasta.. Onko kellään kokemuksia???? saab 9-3 2.0t -01
Onkos tuo sama kuin BSR?
On :?
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Psychocowboy
"Hölösuu"
Viestit: 2937
Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
Paikkakunta: H:ki - J:kylä

Re: DOC-Powerin ohjelma???

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Rommitommi kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti:
saab9-32.0 kirjoitti:Ajattelin ostaa kyseisen ohjelman ja olisi kiva saada vähän taustatietoa tästä ohjelmasta.. Onko kellään kokemuksia???? saab 9-3 2.0t -01
Onkos tuo sama kuin BSR?
On :?
Mikäs tuossa niin huonoa jos huomioi sen mikä se on ja ajaa sen mukaan? Ei ole virisatsia vielä mutta tuokin on kyllä ollut listalla, osittain siksi ettei maptunilta tullut vastausta ja muiden tilaaminen taitaa vaatia vahvaa ulkomaankielen taitoa. Hirsch taasen on pirun kallis. Volvoissa kuulemma sangen toimiva.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: DOC-Powerin ohjelma???

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Psychocowboy kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti:
Psychocowboy kirjoitti: Onkos tuo sama kuin BSR?
On :?
Mikäs tuossa niin huonoa jos huomioi sen mikä se on ja ajaa sen mukaan? Ei ole virisatsia vielä mutta tuokin on kyllä ollut listalla, osittain siksi ettei maptunilta tullut vastausta ja muiden tilaaminen taitaa vaatia vahvaa ulkomaankielen taitoa. Hirsch taasen on pirun kallis. Volvoissa kuulemma sangen toimiva.
Joku täällä on mainninnut, että BSR olisi käpistellyt nakutuksenestoa.. Itse oon pian ajanut 40 000KM BSR:llä, ja eipä minulla ole mitään moittimista ollut (ainakaan toistaiseksi). Helppo asentaa, toimivat WWW sivut, josta voi mm. softan tarvittaessa päivittää. Monissa lehdissä BSR:n ratkaisua on kehuttu. Varmaan on parempiakin olemassa.. Kysessä on kuitenkin ymmärtääkseni vain softa, joka muuttaa ohjainyksikön arvoja :?: Lisää tehoa tulee mukavasti, jonka jälkeen huomaa, että jarrut on alitehoiset ja alusta löysä :cry: Itseäni häiritsee varsinkin perus jarrujen tehottomuus.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
lumikki
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 12:16

Viesti Kirjoittaja lumikki »

Mitenkäs tuo DOC/BSR sitten eroaa Maptunista? Eikös jälkimmäinenkin ole ihan samalla lailla vain softanpätkä joka pistää moottorinohjauksen uusiksi?
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Moottorinohjauksen voi pistää uusiks eri tavalla, kukin tyylillään ;)

Ainakin BSR/SP vs maptun boksit on hieman eri luonteisia. BSR boksilla auto on mielestäni repivämpi kuin maptunilla, ainakin T5 moottorin boksit.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: DOC-Powerin ohjelma???

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Psychocowboy kirjoitti:
On :?
Mikäs tuossa niin huonoa jos huomioi sen mikä se on ja ajaa sen mukaan? Ei ole virisatsia vielä mutta tuokin on kyllä ollut listalla, osittain siksi ettei maptunilta tullut vastausta ja muiden tilaaminen taitaa vaatia vahvaa ulkomaankielen taitoa. Hirsch taasen on pirun kallis. Volvoissa kuulemma sangen toimiva.[/quote]

Volvoissa en ole kuullut pahemmin valituksia BSR:n softasta. Itsellänikin sellainen mielessä koko ajan :D

Elikkä juurikin niin kuin tuo eklunto1 sanoi, niin nakutuksenestoa on muutettu. Oli myös muitakin ongelmia, mitä täällä on valitettu. "Tehopiikki" kiihdyttämään lähdettäessä oli ainakin yksi..
Itsehän olen sinäänsä väärä henkilö sanomaan mitään, kun en ikinä ole BSR:n lastua kokeillut, mutta pieniä kauhukuvia liikkuu aina mielessä kun mietin ko. firman lastuja :wink:

Kuitenkaan en ihmettele, että menee hyvin kaupaksi. BSR:n saa vakioksia/viriksi parissa minuutissa ilman mitään fyysisiä vaihtoja ja ohjelman pystyy tosiaan päivittämään nettisivujen kautta.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: DOC-Powerin ohjelma???

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Rommitommi kirjoitti:BSR:n saa vakioksia/viriksi parissa minuutissa ilman mitään fyysisiä vaihtoja ja ohjelman pystyy tosiaan päivittämään nettisivujen kautta.
Ja se lastuista pyydettävä mukava summa rahaakin vaihtaa omistajaa yhtä nopeesti. :?
Katteet kohillaan. :roll:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: DOC-Powerin ohjelma???

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

NG900T kirjoitti:
Ja se lastuista pyydettävä mukava summa rahaakin vaihtaa omistajaa yhtä nopeesti. :?
Katteet kohillaan. :roll:
Jep, tuo on totta, mutta jos haluaa takuun säilyttää, niin toi taitaa olla lähes ainut vaihtoehto.. :roll: :?:
Niin ei siis nyt liittynyt kysymyksen autoon, mutta näin yleisesti tuli mieleen :)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: DOC-Powerin ohjelma???

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

NG900T kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti:BSR:n saa vakioksia/viriksi parissa minuutissa ilman mitään fyysisiä vaihtoja ja ohjelman pystyy tosiaan päivittämään nettisivujen kautta.
Ja se lastuista pyydettävä mukava summa rahaakin vaihtaa omistajaa yhtä nopeesti. :?
Katteet kohillaan. :roll:
Niinpä. Eikös täällä foorumillakin ole jo useaan otteeseen todettu, että auton virittäminen ei ole köyhien hommaa. Jos halvalla haluaa päästä, niin hakee Biltemasta kromiputkenpään, karvanopat, tummentaa lasit ja liekkitarrat kylkeen. :?
Chippauksella saa kuitenkin € vs. teho suhteessa parhaimman vastineen rahalle.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: DOC-Powerin ohjelma???

Viesti Kirjoittaja V-M »

eklunto1 kirjoitti:
NG900T kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti:BSR:n saa vakioksia/viriksi parissa minuutissa ilman mitään fyysisiä vaihtoja ja ohjelman pystyy tosiaan päivittämään nettisivujen kautta.
Ja se lastuista pyydettävä mukava summa rahaakin vaihtaa omistajaa yhtä nopeesti. :?
Katteet kohillaan. :roll:
Niinpä. Eikös täällä foorumillakin ole jo useaan otteeseen todettu, että auton virittäminen ei ole köyhien hommaa. Jos halvalla haluaa päästä, niin hakee Biltemasta kromiputkenpään, karvanopat, tummentaa lasit ja liekkitarrat kylkeen. :?
Chippauksella saa kuitenkin € vs. teho suhteessa parhaimman vastineen rahalle.
Jaa cipillä vai paras teho/€ suhde? Jos kattelee noita dyno tuloksia ja vertailee sitten. Mun virit maksoi n.100€ ja jokunen tunti töitä. Tietty tästä aloitetaan tuo fleimaus taasen mun "virityksen" huonoudesta mutta onhan tuolla tahkottu nyt n.20000km noilla viri systeemeillä (talvella pois käytöstä) ja mustalla kasetilla varustettuna ilman mitään ongelmia. Saattaahan noita ongelmia tulla mutta näkyypä niitä olevan boksi tuunaajillakin. Noiden dyno mittauksien jälkeen nostin vielä painetta lisää eli lähelle fuelcuttia (joskus menee fuelcutille kun rivakasti polkasee).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: DOC-Powerin ohjelma???

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

V-M kirjoitti:
eklunto1 kirjoitti:
NG900T kirjoitti: Ja se lastuista pyydettävä mukava summa rahaakin vaihtaa omistajaa yhtä nopeesti. :?
Katteet kohillaan. :roll:
Niinpä. Eikös täällä foorumillakin ole jo useaan otteeseen todettu, että auton virittäminen ei ole köyhien hommaa. Jos halvalla haluaa päästä, niin hakee Biltemasta kromiputkenpään, karvanopat, tummentaa lasit ja liekkitarrat kylkeen. :?
Chippauksella saa kuitenkin € vs. teho suhteessa parhaimman vastineen rahalle.
Jaa cipillä vai paras teho/€ suhde? Jos kattelee noita dyno tuloksia ja vertailee sitten. Mun virit maksoi n.100€ ja jokunen tunti töitä. Tietty tästä aloitetaan tuo fleimaus taasen mun "virityksen" huonoudesta mutta onhan tuolla tahkottu nyt n.20000km noilla viri systeemeillä (talvella pois käytöstä) ja mustalla kasetilla varustettuna ilman mitään ongelmia. Saattaahan noita ongelmia tulla mutta näkyypä niitä olevan boksi tuunaajillakin. Noiden dyno mittauksien jälkeen nostin vielä painetta lisää eli lähelle fuelcuttia (joskus menee fuelcutille kun rivakasti polkasee).

V-M
En tunne mitä olet autollesi tehnyt, mutta "pari" tuntia työtä ammattilaien tekemänä on jo useampi sata euroa. Tietty jos osaa itse koodata uuden softan ja ei laske omalle työlle mitään arvoa, niin varmaan pääsee havalla. :) Jos täysin vakio auto ja helpolla haluaa päästä, eikä omaa suurempia taitoja, niin olen vakaasti sitä mieltä, että BSR:n ratkaisua helpommalla ei pääse. En väitä että olisi paras ratkaisu.

Kuva[/url]
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ei oo mitää koodattu mun vehkeeseen eli vakio softalla menee.

Täältä muutoksista tarinaa:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0

Ja täältä tuloksia:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ht=#169788

Musta vain on hauska ilmiö että tuo boksi tuunaus nostetaan kunnian kukkuloille kun kuitenkin sillä tehdään aika radikaaleja muutoksia softan avulla. Tehot ei tuu ilmasiksi eli samalla kun muutellaan pa karttoja niin samalla muokataan myös ennakko kartat uusiksi ja se jos mikä on se riski alttein homma kun niitä ei tehdä auto kohtaisesti vaan ihan perus oletusten mukaan. IMHO

Ei sillä että olisin tuota boksi tuunausta vastaan, kyllä sellainen mullekkin tulee jahka tulee sellaine kulkine joka sen tarvii. Alle 300hp en tiedosta tarvitsevani ja vielä automaatin ollessa kyseessä kaasujalalla voi tuota momenttia käsitellä ihan kohtuudella 8)

Eli jos itelle laittasin niin BSR:n taitaisin ostaa :wink:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

V-M kirjoitti:Ei oo mitää koodattu mun vehkeeseen eli vakio softalla menee.

Musta vain on hauska ilmiö että tuo boksi tuunaus nostetaan kunnian kukkuloille kun kuitenkin sillä tehdään aika radikaaleja muutoksia softan avulla. Tehot ei tuu ilmasiksi eli samalla kun muutellaan pa karttoja niin samalla muokataan myös ennakko kartat uusiksi ja se jos mikä on se riski alttein homma kun niitä ei tehdä auto kohtaisesti vaan ihan perus oletusten mukaan. IMHO
Riippuu tilanteesta, jos esim 150hp ja 185:sen koneen kanssa ei ole mitään muuta eroa, kun softa ja korkeampi hankintahinta, niin en näe mitään syytä, miksi tehoja ei kannattaisi nostaa chippaamalla. Se että koneesta otetaan tuonkin yli tehoa lyhtentää varmasti koneen elinikää. (riippuen tietty ajo tyylistä ja miten autostaan huolta pitää..)

OT Seuraava auto tulee olemaan Saab Sport Combi ja siitä 1.8t tai laiksempi TDI ja lastu perään.
V-M kirjoitti: Ei sillä että olisin tuota boksi tuunausta vastaan, kyllä sellainen mullekkin tulee jahka tulee sellaine kulkine joka sen tarvii. Alle 300hp en tiedosta tarvitsevani ja vielä automaatin ollessa kyseessä kaasujalalla voi tuota momenttia käsitellä ihan kohtuudella 8)
Ihan hienoja lukuja olit autostasi penkittänyt. Millä kierroksilla kyseinen teho on käytettävissä? Itse ajan matka-ajoa ja nopeus on 110 - 130km/h, kyseisellä nopeudella liikutaan BSR:n säädöillä maksimi väännön alueella, ja se on itselleni tärkein juttu. Jos softalle ei tehdä mitään, niin minun on vaikea uskoa, että tehot saadaan käyttöön "järkevästi". Tämän lisäksi auton tulee läpäistä mm. päästömittaukset. (Jossei sitten halua vaihtaa autoa vakioksi joka katsastukseen.)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Vastaa Viestiin