tulpat 2,0t

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
unski
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 13:26
Paikkakunta: Keskiuusimaa

tulpat 2,0t

Viesti Kirjoittaja unski »

Käyttöohjekirjan mukaan koneessa pitäis olla NGK BCPR 6ES-11 tulpat, sain tarvikeliikkeestä BP7ES tulpat. Oliskohan antaneet väärät, olettaisin että pitäis olla R ainakin.
Mites on lämpöarvojen kanssa, kun tuntuu olevan eri mielipiteitä ?
Kone on vakio 2,0t -01 (110kW), tyypistä en ole varma oliskohan B205.
Puolapaketti on musta.
unski
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 13:26
Paikkakunta: Keskiuusimaa

Viesti Kirjoittaja unski »

Niin arvelinkin..
Taitais olla parempi kun tarvikemyyjät menis myymään vaikka keskikaljaa R-kiskalle...
lumikki
"Tuplakaasari"
Viestit: 79
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 12:16

Viesti Kirjoittaja lumikki »

Voithan ehdottaa uutta uraa samalla kun palautat nuo väärät tulpat :D .

Motonetissa muuten myytiin mulle BCPR 7ES-11 tulpat kun kysyin niitä auton merkin ja mallin perusteella. Ennen asennusta huomasin kuitenkin ohjekirjasta että pitäisi olla nuo kuutoset eikä seiskat. Kuutoset on kaiketi pykälää kuumemmat? No, kävin sitten vaihtamassa ne ja ruuvasin siis kuutoset paikalleen. Hyvin pelittää.

Ai niin. Ne vanhat jotka otin pois oli seiskat. Ne oli asennettu LänsiAutossa merkkihuollon toimesta. Ei niissäkään mitään huomauttamista ollut. Vaihdoin ne vain koska se kuuluu 110tkm huolto-ohjelmaan. Sanoisin siis oman kokemuksen mukaan että molemmat on ihan ok. Onko muita mielipiteitä :?:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

lumikki kirjoitti:Voithan ehdottaa uutta uraa samalla kun palautat nuo väärät tulpat :D .

Motonetissa muuten myytiin mulle BCPR 7ES-11 tulpat kun kysyin niitä auton merkin ja mallin perusteella. Ennen asennusta huomasin kuitenkin ohjekirjasta että pitäisi olla nuo kuutoset eikä seiskat. Kuutoset on kaiketi pykälää kuumemmat? No, kävin sitten vaihtamassa ne ja ruuvasin siis kuutoset paikalleen. Hyvin pelittää.

Ai niin. Ne vanhat jotka otin pois oli seiskat. Ne oli asennettu LänsiAutossa merkkihuollon toimesta. Ei niissäkään mitään huomauttamista ollut. Vaihdoin ne vain koska se kuuluu 110tkm huolto-ohjelmaan. Sanoisin siis oman kokemuksen mukaan että molemmat on ihan ok. Onko muita mielipiteitä :?:
9-5:ssä on BCPR7ES-11 -tulpat, ja hyvin pelittävät ja pysyvät kauniin kahvinruskeina. Tosin tuon meidän matalapaineisen tehoreservistä on nykyään turhankin usein lähes 100% käytössä joten ne kuutoset voisivat olla turhan viileät :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Business
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 10:47
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Business »

Minä olen ajanut BCPR 7ES-11 -tulpilla. Toimivat hyvin, kun vaihtaa 20000 km:n välein (minulla Nordicin steg 1). Muistelen hämärästi, että tehtaan suositus olisi muuttunut -02 mallin myötä 6 ES:sta 7ES:aan.
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
unski
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 13:26
Paikkakunta: Keskiuusimaa

Viesti Kirjoittaja unski »

6:set tuli laitettua, hyvin toimii.
Vanhat oli myös 6:set ja tulppien väri ok. Oli luultavasti ajettu 40k, mikäli huollot tehty niinku pitääkin. Huoltokirjan mukaan vaihtoväli tais olla 60k, mutta eiköhän se ole järkevää vaihtaa kuitenkin vähän aikaisemmin :?
Vastaa Viestiin