Pitäisi huomenna mennä katsomaan:
http://www.a1autotori.fi/a1_fin/vinfo.a ... vid=TGK826
Täydellinen huoltokirja (Metroauto

Mitä ootte mieltä? Hinta ei paha kuntoon nähden.. Suurin miinus on turbon puute.. huoh...
Onko tuo turbon puute suurin miinus sinun vai vaimon mielestä..eklunto1 kirjoitti:Moi!
Täydellinen huoltokirja (Metroauto) Ei lahonneita takaovia (3-ovinen) takaluukku kunnossa.
Mitä ootte mieltä? Hinta ei paha kuntoon nähden.. Suurin miinus on turbon puute.. huoh...
ArvaaTuha kirjoitti:Onko tuo turbon puute suurin miinus sinun vai vaimon mielestä..eklunto1 kirjoitti:Moi!
Täydellinen huoltokirja (Metroauto) Ei lahonneita takaovia (3-ovinen) takaluukku kunnossa.
Mitä ootte mieltä? Hinta ei paha kuntoon nähden.. Suurin miinus on turbon puute.. huoh...![]()
Vaikka kyllä se hyvä olisi että autossa potkua on.
Hook kirjoitti:Meidänkin talouteen tuli toinen Ng900 keväällä, kun meillä asuva nainen päätti ostaa itselleenkin vastaavan, mutta harkituilla eroilla.![]()
Erona, se että ng900 -97 2.3i tallategaa ei juuri onneksi tarvitse (ja voi) virittää.
- Nainen (*) ja isot alut taskuparkkeeratessa - Ei hyvä
- Nainen ja madallus - Ei hyvä
- Nainen ja turbopotku, olematon alavääntö - Ei hyvä
- jne..
Miten voisin varmistua kumpiko vika on kysessää? Maanataina soittelen Metroon, mutta jos huoltohistoriassa ei ole kumpaakaan remppaa tehty.peinu kirjoitti:Kattelehan sitä öljyn vajumista. Jos yhtään vajuu, niin voi olla venttiilinvarsikumiremontti, niinkuin onkin jos ei ole tehty. Kattele heti aalusta alkaen, että menee sitten myyjän piikkiin...
Hinta oli tosiaan kohdallaan, kun katselin muita vastaavia, niin oli jopa 2000€ eroja vastaavanlaisiin! Eivät paljoa hintaa suostuneet tiputtamaan, muutaman kaksisataa egee sain tiputettua. Tuli paria muutakin NG:tä kokeiltua ja kyllä se kytkin vaikuttaa olevan kaikissa "hieman" kankea, jos on esim. 9-3, 9-5 kytkimeen tottunut.Sakari Satku kirjoitti:Tuosta autosta olin itsekin kiinnostunut. Todella siistiltä vaikutti. Mitään ruostetta en nähnyt. Nariseva ja raskas kytkinpoljin sai minut kuitenkin epäröimään. Nyt vähän harmittaa ettei tullut ostaneeksi. Oliko muuten hinnassa yhtään tinkivaraa? Kyseisessä liikkeessä taitaa yleensä olla hinnat valmiiksi kohdallaan.
Ja mikä ero noilla on? molempia olen ajellut(ng900:lla ajelin 3 vuotta) eikä niillä kyllä mitään eroa ollut. Surkea alavääntö og900 verrattunaeklunto1 kirjoitti:
- NG 900:n kone ajossa ON parempi kun 9-3 vapari, vääntöä on paremmin alakierroksilla.
-
Turboissa Trionic 5=ei mitään eroa vuoteen 2000 asti..Psychocowboy kirjoitti:Ja mikä ero noilla on? molempia olen ajellut(ng900:lla ajelin 3 vuotta) eikä niillä kyllä mitään eroa ollut. Surkea alavääntö og900 verrattunaeklunto1 kirjoitti:
- NG 900:n kone ajossa ON parempi kun 9-3 vapari, vääntöä on paremmin alakierroksilla.
-
Olisko tehtaan nurkkiin jäänyt og900 -93 classicin 2.1 koneita, jotka heitettiin vaan satunnaisesti joihinkin ng900Hook kirjoitti: Mielenkiintoisena yksityiskohtana löytyy autodatasta ng900 -94 vuosimallissa 206I 2.0 vapaasti hengittävä kone, jossa 140hp! Konetta "93"-94 malleissa.. ja kaikki viittaa ominaisuuksiltaan 204L koneeseen. Voikos joku enemmän tietävä valaista tästä?
Mielenkiintoista. Testasimme uudelleen 9-3 ja NG 900:n ja yhä olen samaa mieltä. Onko välityksetkin laatikossa samat? Toi mun NG on niin karvalakki, että siinä ei ole kierroslukumittaria. Jos koneet ja laatikot on ihan samat vapareissa, niin menee selitykset vähiinHook kirjoitti:Turboissa Trionic 5=ei mitään eroa vuoteen 2000 asti..Psychocowboy kirjoitti:Ja mikä ero noilla on? molempia olen ajellut(ng900:lla ajelin 3 vuotta) eikä niillä kyllä mitään eroa ollut. Surkea alavääntö og900 verrattunaeklunto1 kirjoitti:
-
Vapareissa käsittääkseni sama juttu, eli perustuu samaiseen 204L lohkoon ja apulaitteisiin.. Pienenä erona ehkä se että ng900:ssa on Boschin Motronic M2.10.2 kun taas 98-00 M2.10.3, mutta ei tuon luulisi tarkoituksella vääntöjä alakierroksilla puottavan. Molempien tehoarvot ovat samoja, eli 130hp.
Mielenkiintoisena yksityiskohtana löytyy autodatasta ng900 -94 vuosimallissa 206I 2.0 vapaasti hengittävä kone, jossa 140hp! Konetta "93"-94 malleissa.. ja kaikki viittaa ominaisuuksiltaan 204L koneeseen. Voikos joku enemmän tietävä valaista tästä?
Ehkä ng900 vain liikkuu kevyemmin, kun ei ole muutamaa airbagia penkeissä painona?
Hook
Laatikoissa tuntui pieni ero mutta tämä on ihan "mutu-tietoutta". -96 ng900(vapari) 1. vaihde oli aika turha, koska oli niin lyhyt. Ajelin nykyistä kulkinetta ostaessani melkein viikon 9-3 -99 ja se tuntui aivan samalta. Nykyisessä t mallissa 1. on pidempi mutta ei toi alavääntö ole edelleenkään mitään huippua. Ai niin se mun ng900 ei ollut ihan noin karvalakki; siinä oli kierroslukumittarieklunto1 kirjoitti:
Mielenkiintoista. Testasimme uudelleen 9-3 ja NG 900:n ja yhä olen samaa mieltä. Onko välityksetkin laatikossa samat? Toi mun NG on niin karvalakki, että siinä ei ole kierroslukumittaria. Jos koneet ja laatikot on ihan samat vapareissa, niin menee selitykset vähiin