Puuttuva sulake?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
TMKS
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 12:33
Paikkakunta: Oulu

Puuttuva sulake?

Viesti Kirjoittaja TMKS »

Eilen aamuna OG9-3 eilen sitten käynnistynytkään, yritti kyllä. Viaksi diagnosoin loppujen lopuksi akun lopullisen hyytymisen. Enteitähän tuosta on jo ollutkin: temppuileva radio ja välkkyvät valot sekä joskus vaivalloiset käynnistymiset. No, kävin myös sulakkeet läpi ja huomasin kojelaudan päädyn varoketaulusta puuttuvan yhden sulakkeen. Paikalla 26 pitäisi ohjekirjan mukaan olla 30 A:n sulake, jonka takana ovat ECU ja sytytyskasetti. Sen vajaan vuoden aikana, mitä auto on perheessä ollut, on kyseinen slotti ollut koko ajan tyhjillään. Pitäisikö tuossa olla sulake, vai onko kyseessä jokin malliriippuvainen sulakkeenpaikka? Eihän autossani ole esimerkiksi sähkötoimisten etuistuimienkaan sulakkeita, koska siinä ei sellaisia ole. ECU:lle ja sytkäboksillehan löytyy toinenkin varokepaikka, 16B, ja siinä on asianmukaisesti 30 A sulake. Kone on 2.0t Trionic 5.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

TMKS kirjoitti:Paikalla 26 pitäisi ohjekirjan mukaan olla 30 A:n sulake, jonka takana ovat ECU ja sytytyskasetti.
Näkyykö tuossa paikassa 26 koskettimet sulakkeelle molemissa reunoissa?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
TMKS
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: Ke Helmi 02, 2005 12:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja TMKS »

Vain yläreunassa on kosketin sulakkeelle. Alkaa paljastua, ettei autossa ole mitään ongelmaa vaan probleemi onkin pöljässä autonomistajassa. :D Miksi tuossa on menetelty noin, kaksi sulakepaikkaa ECU:lle?
Vastaa Viestiin