Uskaltaako ostaa T7 9-3:sen?
Uskaltaako ostaa T7 9-3:sen?
Kiikarissa oleva auto on 2.0t 2003 eli melko uusi, mutta mittarissa on jo 141tkm. Huoltokirja on täydellinen ja auto on kaikinpuolin siisti, voisi melkeimpä sanoa, että kuin uusi. Ei vaan oikeen kukaan tunnu suosittelevan tuota trionic 7 moottoria. Jos vaadin venttiilikopan/öljypohjan puhdistuksen ja vara di-kasetin kaupan ehdoksi niin ajeleeko tuolla pari vuotta huoletta(30tkm/vuosi)?
VW Polo 1.4 -05
MB 200D -91
ex Saab 900i -88
#2345
MB 200D -91
ex Saab 900i -88
#2345
Ajelee varmasti. Itselläni on ollut 2kpl 9-3:sta ja sitä ennen NG900. Voin sanoa että NG:ssä oli enemmän huolia. Ehkä myös se kertoo että ostin toisen 9-3:n. Ekalla oli ajettu 218tkm kun vaihdoin.
Kyllä se T7 kestää, tälle foorumille vaan pomppaa helpommin näkyviin surut kuin muut. 2003 on myös turvallinen vuosi koska siinä Garret on kunnossa.
Kun nykyisestä 9-3:sta tulee mittari liian täyteen, vaihdan senkin ehkä vielä kolmanteen. Nyt on ajettu 88000km joista itse olen ajanut tosin vasta 2000km.
DI on noista paukahtanut mulla kerran sekin oli tästä uudesta.
Kyllä se T7 kestää, tälle foorumille vaan pomppaa helpommin näkyviin surut kuin muut. 2003 on myös turvallinen vuosi koska siinä Garret on kunnossa.
Kun nykyisestä 9-3:sta tulee mittari liian täyteen, vaihdan senkin ehkä vielä kolmanteen. Nyt on ajettu 88000km joista itse olen ajanut tosin vasta 2000km.
DI on noista paukahtanut mulla kerran sekin oli tästä uudesta.
En ostaisi.
Oma -01 9-3 hajosi tuon huohotinongelman takia käsiin. En osta koskaan T7 Saabikasta, en 9-3:sta enkä 9-5:sta.
Viimeisen vuoden aikana kun olen käynyt merkkiliikkeessä (useita kertoja), olen joka kerran nähnyt joko 9-3 tai 9-5 kone atomeina tuon huohotinongelman seurauksena.
Henk.koht. ei kiinnosta makuuttaa autoa pajalla päiviä, vaikka ei maksaisi korjaus penniäkään.
Ja tämähän oli vain minun mielipide.
Oma -01 9-3 hajosi tuon huohotinongelman takia käsiin. En osta koskaan T7 Saabikasta, en 9-3:sta enkä 9-5:sta.
Viimeisen vuoden aikana kun olen käynyt merkkiliikkeessä (useita kertoja), olen joka kerran nähnyt joko 9-3 tai 9-5 kone atomeina tuon huohotinongelman seurauksena.
Henk.koht. ei kiinnosta makuuttaa autoa pajalla päiviä, vaikka ei maksaisi korjaus penniäkään.
Ja tämähän oli vain minun mielipide.
Eiköhän tuossa siitä ole jo kirjoitettu aika tavalla...Haikara kirjoitti:Glup...
Kertokaapa lisää kokemuksia kyseisestä moottorista. Tätä aihetta seuraan silmat suurina , nimittäin:
9-5 mahdollisesti vuodenvaihteessa haussa...
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 38&start=0
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Ei toi Tevisu niin iso oo, oikeestaan aika sintti (ei siis h: oolla, heh) - jos muhun vaikka vertaaKaide kirjoitti:Kyllähän taas " isot pojat " jaksaa suurennella ongelmia
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Osta pois vaan jos nuo melko isot kilometrilukemat näkyvät riittävästi ostohinnassa.
Ennen kaupantekoa saattaisi olla fiksua pyytää liikettä avaamaan venttiilikoppa, jos siellä ei ole mitään liejua niin ei sitä ole muuallakaan.
T7 kone vaatii ainoastaan tarkempaa huollattamista, esimerkiksi olisi hyvä välillä seurata öljyn mustuusastetta, ja silloin tällöin kokeilla niitä huohotinletkuja, etenkin sitä imusarjan välistä öljyloukolle menevää "söheröä", se kun on aika huonosti suunniteltu ja menee helposti taitoksille vanhemmiten.
Jos tasapainoketju ei rallata, eikä kone jurise kylmänä, eikä tuprauttele sinistä käynnistettäessä niin luultavasti on hyvässä kunnossa.
Ennen kaupantekoa saattaisi olla fiksua pyytää liikettä avaamaan venttiilikoppa, jos siellä ei ole mitään liejua niin ei sitä ole muuallakaan.
T7 kone vaatii ainoastaan tarkempaa huollattamista, esimerkiksi olisi hyvä välillä seurata öljyn mustuusastetta, ja silloin tällöin kokeilla niitä huohotinletkuja, etenkin sitä imusarjan välistä öljyloukolle menevää "söheröä", se kun on aika huonosti suunniteltu ja menee helposti taitoksille vanhemmiten.
Jos tasapainoketju ei rallata, eikä kone jurise kylmänä, eikä tuprauttele sinistä käynnistettäessä niin luultavasti on hyvässä kunnossa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ei riittänyt öljyjen vaihto 10tkm välein. Lisäksi Webasto piti huolen, että ei tullut talvisin yhtään kylmäkäynnistystä. Silti kosahti. Kaikki merkkiliikkeen "päivitykset" teetin heti, ei auttanut...ng900aero kirjoitti:T7 kone vaatii ainoastaan tarkempaa huollattamista, esimerkiksi olisi hyvä välillä seurata öljyn mustuusastetta, ja silloin tällöin kokeilla niitä huohotinletkuja, etenkin sitä imusarjan välistä öljyloukolle menevää "söheröä", se kun on aika huonosti suunniteltu ja menee helposti taitoksille vanhemmiten.
Juu, ja en oo koolla pilattu...
Niin ne huohottimen letkut ovat aika syvältä, edelleenkin suosittelen vaihtamaan kunnollisen paksuisiksi ne. Se imusarjan välistä menevä kiemura on fiasko.tevisu kirjoitti:
Ei riittänyt öljyjen vaihto 10tkm välein. Lisäksi Webasto piti huolen, että ei tullut talvisin yhtään kylmäkäynnistystä. Silti kosahti. Kaikki merkkiliikkeen "päivitykset" teetin heti, ei auttanut...
Juu, ja en oo koolla pilattu...
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Joo ja kaikki ne alipaineletkut on syvältä, yks kun hapertuu niin saa vaihtaa kohta toisen. Kumma ettei oo tehtaalla voineet laittaa kunnollisia silikoniletkuja.ng900aero kirjoitti:
Niin ne huohottimen letkut ovat aika syvältä, edelleenkin suosittelen vaihtamaan kunnollisen paksuisiksi ne. Se imusarjan välistä menevä kiemura on fiasko.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Siksi koska ne metrilakut on niin toodella härskin värisiä!NG900T kirjoitti:Joo ja kaikki ne alipaineletkut on syvältä, yks kun hapertuu niin saa vaihtaa kohta toisen. Kumma ettei oo tehtaalla voineet laittaa kunnollisia silikoniletkuja.ng900aero kirjoitti:
Niin ne huohottimen letkut ovat aika syvältä, edelleenkin suosittelen vaihtamaan kunnollisen paksuisiksi ne. Se imusarjan välistä menevä kiemura on fiasko.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Joo semmonen minttu-struunan värinen laku olis kovan näkönenpeinu kirjoitti:Siksi koska ne metrilakut on niin toodella härskin värisiä!NG900T kirjoitti:Joo ja kaikki ne alipaineletkut on syvältä, yks kun hapertuu niin saa vaihtaa kohta toisen. Kumma ettei oo tehtaalla voineet laittaa kunnollisia silikoniletkuja.ng900aero kirjoitti:
Niin ne huohottimen letkut ovat aika syvältä, edelleenkin suosittelen vaihtamaan kunnollisen paksuisiksi ne. Se imusarjan välistä menevä kiemura on fiasko.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429