Uskaltaako ostaa T7 9-3:sen?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Joel S.
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 23:04
Paikkakunta: Helsinki

Uskaltaako ostaa T7 9-3:sen?

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Kiikarissa oleva auto on 2.0t 2003 eli melko uusi, mutta mittarissa on jo 141tkm. Huoltokirja on täydellinen ja auto on kaikinpuolin siisti, voisi melkeimpä sanoa, että kuin uusi. Ei vaan oikeen kukaan tunnu suosittelevan tuota trionic 7 moottoria. Jos vaadin venttiilikopan/öljypohjan puhdistuksen ja vara di-kasetin kaupan ehdoksi niin ajeleeko tuolla pari vuotta huoletta(30tkm/vuosi)?
VW Polo 1.4 -05
MB 200D -91
ex Saab 900i -88
#2345
S32
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: To Syys 02, 2004 10:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S32 »

Itse olen ajanut T7:lla yhden vuoden. Ainostaan SID:n näyttö on tarvinnut korjata. Autolla tosin ajettu vasta 50 tkm.
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Ajelee varmasti. Itselläni on ollut 2kpl 9-3:sta ja sitä ennen NG900. Voin sanoa että NG:ssä oli enemmän huolia. Ehkä myös se kertoo että ostin toisen 9-3:n. Ekalla oli ajettu 218tkm kun vaihdoin.

Kyllä se T7 kestää, tälle foorumille vaan pomppaa helpommin näkyviin surut kuin muut. 2003 on myös turvallinen vuosi koska siinä Garret on kunnossa.

Kun nykyisestä 9-3:sta tulee mittari liian täyteen, vaihdan senkin ehkä vielä kolmanteen. Nyt on ajettu 88000km joista itse olen ajanut tosin vasta 2000km.

DI on noista paukahtanut mulla kerran sekin oli tästä uudesta.
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

En ostaisi.
Oma -01 9-3 hajosi tuon huohotinongelman takia käsiin. En osta koskaan T7 Saabikasta, en 9-3:sta enkä 9-5:sta.

Viimeisen vuoden aikana kun olen käynyt merkkiliikkeessä (useita kertoja), olen joka kerran nähnyt joko 9-3 tai 9-5 kone atomeina tuon huohotinongelman seurauksena.

Henk.koht. ei kiinnosta makuuttaa autoa pajalla päiviä, vaikka ei maksaisi korjaus penniäkään.

Ja tämähän oli vain minun mielipide.
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Glup...

Kertokaapa lisää kokemuksia kyseisestä moottorista. Tätä aihetta seuraan silmat suurina 8O , nimittäin:

9-5 mahdollisesti vuodenvaihteessa haussa...
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Haikara kirjoitti:Glup...

Kertokaapa lisää kokemuksia kyseisestä moottorista. Tätä aihetta seuraan silmat suurina 8O , nimittäin:

9-5 mahdollisesti vuodenvaihteessa haussa...
Eiköhän tuossa siitä ole jo kirjoitettu aika tavalla...

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 38&start=0
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Kyllähän taas " isot pojat " jaksaa suurennella ongelmia :lol:
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Kaide kirjoitti:Kyllähän taas " isot pojat " jaksaa suurennella ongelmia :lol:
Ei toi Tevisu niin iso oo, oikeestaan aika sintti (ei siis h: oolla, heh) - jos muhun vaikka vertaa :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Osta pois vaan jos nuo melko isot kilometrilukemat näkyvät riittävästi ostohinnassa.
Ennen kaupantekoa saattaisi olla fiksua pyytää liikettä avaamaan venttiilikoppa, jos siellä ei ole mitään liejua niin ei sitä ole muuallakaan.
T7 kone vaatii ainoastaan tarkempaa huollattamista, esimerkiksi olisi hyvä välillä seurata öljyn mustuusastetta, ja silloin tällöin kokeilla niitä huohotinletkuja, etenkin sitä imusarjan välistä öljyloukolle menevää "söheröä", se kun on aika huonosti suunniteltu ja menee helposti taitoksille vanhemmiten.
Jos tasapainoketju ei rallata, eikä kone jurise kylmänä, eikä tuprauttele sinistä käynnistettäessä niin luultavasti on hyvässä kunnossa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

ng900aero kirjoitti:T7 kone vaatii ainoastaan tarkempaa huollattamista, esimerkiksi olisi hyvä välillä seurata öljyn mustuusastetta, ja silloin tällöin kokeilla niitä huohotinletkuja, etenkin sitä imusarjan välistä öljyloukolle menevää "söheröä", se kun on aika huonosti suunniteltu ja menee helposti taitoksille vanhemmiten.
Ei riittänyt öljyjen vaihto 10tkm välein. Lisäksi Webasto piti huolen, että ei tullut talvisin yhtään kylmäkäynnistystä. Silti kosahti. Kaikki merkkiliikkeen "päivitykset" teetin heti, ei auttanut...

Juu, ja en oo koolla pilattu... :wink:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

tevisu kirjoitti:
Ei riittänyt öljyjen vaihto 10tkm välein. Lisäksi Webasto piti huolen, että ei tullut talvisin yhtään kylmäkäynnistystä. Silti kosahti. Kaikki merkkiliikkeen "päivitykset" teetin heti, ei auttanut...

Juu, ja en oo koolla pilattu... :wink:
Niin ne huohottimen letkut ovat aika syvältä, edelleenkin suosittelen vaihtamaan kunnollisen paksuisiksi ne. Se imusarjan välistä menevä kiemura on fiasko.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

ng900aero kirjoitti:
Niin ne huohottimen letkut ovat aika syvältä, edelleenkin suosittelen vaihtamaan kunnollisen paksuisiksi ne. Se imusarjan välistä menevä kiemura on fiasko.
Joo ja kaikki ne alipaineletkut on syvältä, yks kun hapertuu niin saa vaihtaa kohta toisen. Kumma ettei oo tehtaalla voineet laittaa kunnollisia silikoniletkuja.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

NG900T kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
Niin ne huohottimen letkut ovat aika syvältä, edelleenkin suosittelen vaihtamaan kunnollisen paksuisiksi ne. Se imusarjan välistä menevä kiemura on fiasko.
Joo ja kaikki ne alipaineletkut on syvältä, yks kun hapertuu niin saa vaihtaa kohta toisen. Kumma ettei oo tehtaalla voineet laittaa kunnollisia silikoniletkuja.
Siksi koska ne metrilakut on niin toodella härskin värisiä! :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Kyllä ne letkut on tosiaan syvältä. Itselläni 2001 Saabissa ne oli ihan hapertuneet, tosin vaihto 15min ja letku 4e, joten ei ton takia voi olla ostamatta.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

peinu kirjoitti:
NG900T kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:
Niin ne huohottimen letkut ovat aika syvältä, edelleenkin suosittelen vaihtamaan kunnollisen paksuisiksi ne. Se imusarjan välistä menevä kiemura on fiasko.
Joo ja kaikki ne alipaineletkut on syvältä, yks kun hapertuu niin saa vaihtaa kohta toisen. Kumma ettei oo tehtaalla voineet laittaa kunnollisia silikoniletkuja.
Siksi koska ne metrilakut on niin toodella härskin värisiä! :)
Joo semmonen minttu-struunan värinen laku olis kovan näkönen :D
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vastaa Viestiin