Saabin turbo

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
turpo
"Kaasari"
Viestit: 37
Liittynyt: Ma Syys 19, 2005 11:04
Paikkakunta: Salo

Saabin turbo

Viesti Kirjoittaja turpo »

Mitä mahdollisuuksia on päivittää 154 tehoinen kone 185 hevosvoimaan?

Onko olemassa jokin "Saabin oma lastu", vai mitä suosittelette? Paljonko kustantaa.

T. Uussaabisti
pomppo
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Marras 21, 2004 22:00
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja pomppo »

http://www.maptun.fi/tuotteet.php
http://www.speedparts.se/
Näistä ainakin löytyy päivitystä.
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Etsi jostain 185hv purkuauto, josta ohjausboxi ja magneettiventtiili. Esim. http://www.varaosahaku.fi tai ruotsin puolelta. Voihan sitä kysyä mitä 185hv vaihtoboxi maksaa +magneettiventtiili saabilla.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6493
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Saabin boksin ja mankkuvenan voi tilata myös ProcarServicestä 014282200. PCS myy myös Speedpartsin viribokseja. Minulla oli 9-3:ssa tuo Saabin oma 185hv päivitys ja eihän siinä kovin valtavaa eroa vakioon ollut. Mitä noita kavereiden Steg1 autoja on tullut kokeiltua, niin kyllähän niissä selvästi enemmän tuntuu potkua löytyvän. Tosin 9-3 tarvitsee ensin kunnollisen alustapäivityksen, vakioalustalla ei yksinkertaisesti pysy tiellä, kun 200+ hevosta päästetään irti :lol:

Eski
mikvil
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
Paikkakunta: Nastola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mikvil »

Joopa, alusta ensin kuntoon ennen kun alkaa piristelemään. Jos alusta on aivan onneton, niin eipä niistä tehoista ole paljon hyötyä jos pyörät lyö suttaa ja auto kampeaa kokoajan ojan pohjaa kohden. Nykyisillä tehoilla mitä omassa tonnarissa on, niin ei sillä vakioalustalla uskaltaisi edes ajaa. Oli meinaan sellainen kiikkulauta että varmaan olis jossain vaiheessa karannut käsistä.
9000 CS 2.3t
karvalakki
"Turbo"
Viestit: 289
Liittynyt: Ma Joulu 15, 2003 20:12

Viesti Kirjoittaja karvalakki »

mikvil kirjoitti:Joopa, alusta ensin kuntoon ennen kun alkaa piristelemään.
Kannatusta tälle ajatukselle täältäkin päin.
'99 9-3 2.0T (185hp), Eibach Pro-Kit / Bilstein Sprint
deportivo
"Viggen"
Viestit: 532
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Alusta vakiona ei ole todellakaan hyvä, mutta ei ole este viritykselle. Kyllä siitä nauttii näinkin. Hyvin olen tiellä pysynyt steg3+ ja vakio alustalla :lol: Radalle on toki turha mennä tällä alustalla ja mutkissa kun antaa hanaa, niin tarkkana saa olla..
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mulla stage 4 ja vakio alusta ja hyvin olen tiellä pysynyt. Mut ajankin rauhallisesti... En harrasta rata-ajoa.
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Milli kirjoitti: Mut ajankin rauhallisesti...
Öhöm tuota nyt oli lähellä et oisin tukehtunu pullaan.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3858
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Milli kirjoitti: Mut ajankin rauhallisesti...
Itsekin hieman epäilen tuota väitettä. :lol:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vastaa Viestiin