Viggen kytkin
Viggen kytkin
Onko kokemuksia, tai tietoa kuinka Viggen kytkin toimisi NG900:ssa ilman päivitystä hydrauliseksi? Viggen kytkinpaketti on 320e ja muuttaminen hydrauliseksi varmaan toinen mokoma.
Varmasti kytkin tulisi raskaammaksi, mutta olisikohan liian raskas?
Paljonkohan kytkinvaijerin kestoikä lyhenee?
Varmasti kytkin tulisi raskaammaksi, mutta olisikohan liian raskas?
Paljonkohan kytkinvaijerin kestoikä lyhenee?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Re: Viggen kytkin
Ei tuo omassa ainakaan järin raskas ole. Esimerkiksi 2.3 turbo tonnariaerossani oli aivan hemmetisti raskaamman tuntuinen kytkin kuin Viggenissä.deportivo kirjoitti:Varmasti kytkin tulisi raskaammaksi, mutta olisikohan liian raskas?
Re: Viggen kytkin
Eikös tuo viggenisi olekkin nestekytkimellä? Kun kyseltiin että mitenkäs yhdistelmä Viggenkytkin+vaijeri..CC Aero kirjoitti:Ei tuo omassa ainakaan järin raskas ole. Esimerkiksi 2.3 turbo tonnariaerossani oli aivan hemmetisti raskaamman tuntuinen kytkin kuin Viggenissä.
Kyllä tuo viggenkytkin on kevyt hydraulisena, mutta en usko että se mahdottomaksi menee tuolla vaijerillakaan, ainakaan jos mies ratissa
Tietty tuossa kytkinrempan yhteydessä se on luvattoman helppo muuttaa nestekäyttöiseksi... Joten asennuskuluissa säästää väkisin. Tai jos tekee itse, niin kysehän on vain ajasta
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Viggen kytkin
Juu näin on, tuli lukaistua vähän liian kiireellä tuo viesti. Kokemusta ei ole yhdistelmästä viggenkytkin ja vaijeri.Hook kirjoitti:Eikös tuo viggenisi olekkin nestekytkimellä? Kun kyseltiin että mitenkäs yhdistelmä Viggenkytkin+vaijeri..CC Aero kirjoitti:Ei tuo omassa ainakaan järin raskas ole. Esimerkiksi 2.3 turbo tonnariaerossani oli aivan hemmetisti raskaamman tuntuinen kytkin kuin Viggenissä.
Kyllä tuo viggenkytkin on kevyt hydraulisena, mutta en usko että se mahdottomaksi menee tuolla vaijerillakaan, ainakaan jos mies ratissa
Tietty tuossa kytkinrempan yhteydessä se on luvattoman helppo muuttaa nestekäyttöiseksi... Joten asennuskuluissa säästää väkisin. Tai jos tekee itse, niin kysehän on vain ajasta
Hook
-Hook-
Kyllä tuon vaijerista/hydrauliseksi voisin toki teettääkin jos se ei maksaisi n.350e lisää. Itselläni ei ole mahdollisuutta tehdä tuota remonttia.
Pointi oli, että pitäis varmuudella tietää toimiiko toi viggen kytkin setti vaijerilla ilman mitään ongelmia. (kytkinvaijerin katkeamisia ja vaikeuksia painaa kytkin pohjaan): Kyllä jaloissa pitäis ruutia olla tarpeeksi jos ei kytkin nyt ihan mahdottoman raskaaksi tule käyttää, kun on hokia tullut tahkottua eräitä vuosia.
Kyllä tuon vaijerista/hydrauliseksi voisin toki teettääkin jos se ei maksaisi n.350e lisää. Itselläni ei ole mahdollisuutta tehdä tuota remonttia.
Pointi oli, että pitäis varmuudella tietää toimiiko toi viggen kytkin setti vaijerilla ilman mitään ongelmia. (kytkinvaijerin katkeamisia ja vaikeuksia painaa kytkin pohjaan): Kyllä jaloissa pitäis ruutia olla tarpeeksi jos ei kytkin nyt ihan mahdottoman raskaaksi tule käyttää, kun on hokia tullut tahkottua eräitä vuosia.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
On se vaijerilla aika raskas, olen tekstannut.
Kyllähän siihenkin vaijerilla tietty tottuis, mutta vois kuvitella, että vaijeri on kovilla.
Itsellä viggenkytkin nesteillä ja on kevyt ja muutenkin mukavamannan tuntuinen kun alkuperäinen vakiokytkin vaijerilla. Olen tyytyväinen päivitykseen.
Kyllähän siihenkin vaijerilla tietty tottuis, mutta vois kuvitella, että vaijeri on kovilla.
Itsellä viggenkytkin nesteillä ja on kevyt ja muutenkin mukavamannan tuntuinen kun alkuperäinen vakiokytkin vaijerilla. Olen tyytyväinen päivitykseen.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-NG900T-
Sanoit, että oot testannut tuollaista kompromissikytkintä. Tiedätkö onko tuon setin omistaja joutunut vaihtaan usein vaijeria ja toimiiko kytkin muuten ok? Onko auton omistaja muuten foorumin käyttäjiä?
Toki tuo hydraulinen olis käyttäjäystävällisempi, mutta on pirun kallis. Tulispahan vähän sportimpi tunne, kun on jäykempi kytkin.
Sanoit, että oot testannut tuollaista kompromissikytkintä. Tiedätkö onko tuon setin omistaja joutunut vaihtaan usein vaijeria ja toimiiko kytkin muuten ok? Onko auton omistaja muuten foorumin käyttäjiä?
Toki tuo hydraulinen olis käyttäjäystävällisempi, mutta on pirun kallis. Tulispahan vähän sportimpi tunne, kun on jäykempi kytkin.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Kysy nimimerkiltä saab900rs lisätietojadeportivo kirjoitti:-NG900T-
Sanoit, että oot testannut tuollaista kompromissikytkintä. Tiedätkö onko tuon setin omistaja joutunut vaihtaan usein vaijeria ja toimiiko kytkin muuten ok? Onko auton omistaja muuten foorumin käyttäjiä?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Spekulointia. Tuon turbon vakiokytkimen (paineasetelman) väännönkesto on noin 400nm, kun taas viggenin ehkä jotakuinkin 500-600nm. Tämä siis tarkoittaa ehkä noin +50% poljinvoiman lisäystä, koska tuo väännönkesto saadaan pääosin jäykemmällä (enemmän puristavalla) paineasetelmalla.
En usko että tuo kumminkaan heikentää merkittävästi vaijerin kestoa, kun noita on katkeillut 200-300nm kestävällä vakaparin paineasetelmallakin.
Hook
En usko että tuo kumminkaan heikentää merkittävästi vaijerin kestoa, kun noita on katkeillut 200-300nm kestävällä vakaparin paineasetelmallakin.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
-Hook-
Mä ajattelisin myös, ettei tuo viggen setti välttämättä vaijereita katko, tai ole syynä katkeamiseen. Minkä syyn takia jollain tuntuu vaijerit paukkuvan poikki usein, oli sitten kyseessä turbo tai vapari? Mistä kohtaa ne katkeaa ja miksi?
Mä ajattelisin myös, ettei tuo viggen setti välttämättä vaijereita katko, tai ole syynä katkeamiseen. Minkä syyn takia jollain tuntuu vaijerit paukkuvan poikki usein, oli sitten kyseessä turbo tai vapari? Mistä kohtaa ne katkeaa ja miksi?
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15