ng900 2.0i -94 (vinkkejä ostoon)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

ng900 2.0i -94 (vinkkejä ostoon)

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Tuollainen Suappi ois kaupan lähiliikkeessä ja tarvitsisi vähän vinkkejä, et mitä kannattaa tarkistaa? Olen jo haulla etsinyt ja löytänyt muutamia juttuja, esim. ruosteongelmat ovien ja takaluukun alaosissa. Sekä kytkinvaijeri vissiin napsuu poikki helposti. Itsellä ei ole mitään kokemusta ko. mallista ennestään. Onko samoja ongelmia kuin tonnarissa, esim. kenno kusee, jne... Kaikki tiedot on kullanarvoisia, sillä ei viitsis ostaa sikaa säkissä, kun ei ole suuria summia laittaa heti remppoihin.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Haullakin löytyy, mutta käsijarruvaijerin toiminta kannattaa katsoa, kuten myös takalevyjen kunto. Etujousia voi katkeilla.

PS. Katso allekirjoitukseni :oops:
BMW 320dA Coupe LCI
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Onhan tuokin tullut nettiautossa bongattua, mut maksaa liikaa mulle. Ja fillarilla vähän pitkä matka lähtee katsomaan. ;)
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
mwessman
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 10:42

ysisatasen osto..

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Kytkinvaijeri on helppo vaihtaa! Takaoven avatessa näkyvä takapyöräkotelon sauma ruosuu maalin alta, takapöntön klemmari ruostuu olemattomiin. Jos moottori pitää kolisevaa ääntä, on tasapainoakselien ketju syyllinen. Etuvilkkujen lasit vissiin kuuluu vuotaa vettä. Katso myös jo mainitut etujouset ja takalevyt. Minulla oli moinen auto 5 vuotta.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

jepjep,

ja se öljynkulutus -> venttiilinvarren kumit, kallis remppa teettää. Melkein seikka saletti jossain vaiheessa 94-95 nelisylinterisille.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
9000T CD
"Aero"
Viestit: 335
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 10:19
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja 9000T CD »

Muuttuuko rakenne jotenkin -96 ikäisesä 900:sessa noitten venttiilivarren kumien kanssa? Olen vaihtanut kerran 89 tonnariin, eli onko jotain eroa siihen. Minulle on ehkä tulossa -96 ng900T, eli sen takia kyselen näitä juttuja.
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Isot pojat kertoo että -96 eteenpäin on kaikki niin paljon parempaa.. . :)

Kannattaisi vielä katella tuolta Eskin sivuilta:

http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/93vinkit.htm

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin