Laatikkoöljyn vaihto

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
petok
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 19:31
Paikkakunta: Tampere

Laatikkoöljyn vaihto

Viesti Kirjoittaja petok »

Kuinka NG900:een vaihdetaan vaihteistoöljyt? Poisto, täyttö ja pinnan tarkistaus? Ajattelin ennen pakkasia huoltaa autoa, enkä löytänyt ohjekirjasta ohjeita moiselle operaatiolle. Öljyhän haetaan Saabin liikkeestä, mutta kuinka paljon?

Nimimerkkillä manuaali vm.-97

Haku toiminnolla löytyi sittenkin ohjeita tältä foorumilta :D

Meni jotenkin näin:
1. Vanhat alareunasta ulos
2. Keskimmäinen ja ylin proppu auki ja tyttö kunnes tulee kyljestä pihalle. 1,9 litraa
3. Proput kii.

Eiköhän ne sieltä löydy. 8O
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

just noin. "täyttö kunnes kyljestä tulee pihalle 1.9 litraa" :)


Ihan vaan selvitykseksi ettei joku oikeesti luule: laatikkoon laitetaan siis 1.9 litraa. Jos laittaa enemmän pitäisi sivun tarkastusaukosta alkaa valumaan ulos.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

Onko ne proput sellasella paikalla, että voi vaihtaa ilman nosturia?
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Kuskin puolen renkaan kun ottaa irti, niin pääsee jo varsin hyvin käsiksi tarkistus ja poisto proppuihin..
Itse olen yleensä täyttänyt tuosta tarkistuspropusta letkulla tai isolla injektioruiskulla, kun se nyt on muutenkin hyvä avata täytössä, että jää oikea määrä öljyä laatikkoon. ;)

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Sam76
"Ruisku"
Viestit: 111
Liittynyt: Ma Kesä 06, 2005 21:50
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sam76 »

Miten usein laatikkoöljyt tulisi vaihtaa? Mulla 9-3 -00 ja ajettu 150tkm. huollettu merkkiliikkeessä, joten onko siihen jossakin vaiheessa jo vaihdettu vai pitäisikö ne itse älytä vahtaa/vaihdattaa (siis onko huolto-ohjelman ulkopuolella oleva toimenpide?)
9-3 2.0t sport vm-00
#2895
MrG
"Aero"
Viestit: 409
Liittynyt: Su Elo 07, 2005 16:23

Viesti Kirjoittaja MrG »

Kannattaa muuten aina varmistaa, että täyttöproppu aukeaa ennen kuin avaa pohjapropun..

Nimimerkillä kokemusta on. :lol:
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Sam76 kirjoitti:Miten usein laatikkoöljyt tulisi vaihtaa? Mulla 9-3 -00 ja ajettu 150tkm. huollettu merkkiliikkeessä, joten onko siihen jossakin vaiheessa jo vaihdettu vai pitäisikö ne itse älytä vahtaa/vaihdattaa (siis onko huolto-ohjelman ulkopuolella oleva toimenpide?)
Merkkihuollot suosittelevat vaihtoa 70K välein, mutta jos omistaja on kieltänyt vaihtamasta, niin ei kuulu huolto-ohjelmaan...

Eski
petok
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Pe Heinä 29, 2005 19:31
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja petok »

Tuli viikonloppuna sit vaihdettua. Metro-Autosta öljyt 15 ekee litra X 2 =30€ ja palvelu hidasta :? Kannatti vaihtaa. Tyhjennyspropun magneetissa oli aikalailla metallipurua. Kesti aikansa tajuta mitä proppuja pitää aukaista, kun tumpelo olen mutta selkeesti ne olivat kuusiokolo-kantaisia kaikki.
Vastaa Viestiin