93:n iskareista
-
- "Turbo"
- Viestit: 262
- Liittynyt: To Huhti 15, 2004 11:33
- Paikkakunta: Vahto
93:n iskareista
Suosituksia hyviksi iskareiksi: 93T 185hp & alustassa Eibach jouset -30mm. En halua mitään kivirekeä, mutta vähän jämäkkyyttä olis hakusessa... Ilmeisesti kannattaa uusia myös puslat?
93 2.0T SE -01 (2000-2017)
900i 16 -89 (1994-2000)
900i 16 -89 (1994-2000)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Tai sitten Bilstein Sportit. Makuasia. Jos haluaa säätää iskareiden jäykkyyttä, niin sitten Konit on juuri oikea valinta. Jos ei taas jaksa nähdä vaivaa iskareiden jäykkyyden säädössä, niin Bilstein Sportit on oikea valinta ja halvemmat kuin Konit.Frostgrey kirjoitti:Koni säädettävät
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Sen mitä olen saanut kokeilla "isojen poikien" jämäköityjä alustoja niin eikös tuo yhdistelmä ole jo aika kivireki kun verrataan vakioalustaan? En tiedä onko yhtään parempi vaihtoehto mutta ajattelin kokeilla madallusjousia(eibach) monroen "vakioiskareilla" jottei tulisi niin reki.Turbo Sensonic kirjoitti:Tai sitten Bilstein Sportit. Makuasia. Jos haluaa säätää iskareiden jäykkyyttä, niin sitten Konit on juuri oikea valinta. Jos ei taas jaksa nähdä vaivaa iskareiden jäykkyyden säädössä, niin Bilstein Sportit on oikea valinta ja halvemmat kuin Konit.Frostgrey kirjoitti:Koni säädettävät
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Bilstenin Sportit on enemmän perusiskarit ja madallettuun suositellaan Sprinttejä. Minulla oli 9-3:ssa Bilstein Sprintit ja 9-3 Aeron jouset ja se oli aika hyvä yhdistelmä jäykkyyden puolesta, mutta madallusjousilla olisi tullut jo liian jäykkä. GM900:ssa minulla oli Koni Sportit ja Eibachin madallusjouset ja se oli ihan hyvä yhdistelmä, ei turhan jäykkä ja tarvittaessa iskareita pystyi säätämään jäykemmäksi. Eli madallusjousien kanssa suosittelisin Konin säädettäviä. Iskarit on selvästi tärkein kohta 9-3:n alustapäivityksessä ja niistä ei kannata tinkiä. Vakiopuslat on tosi vetelät ja kyllähän Powerflexeillä selvä parannus tulee, mutta hintaansa nähden ei läheskään niin merkittävä tekijä kuin iskarit. Sitten on vielä ViggenRescueKit, jos alustasta oikein hyvän haluaa...
Eski
Eski
"Haku"-toiminnolla löytyy myös aika paljon juttua iskareista ja jousista ysikolmoseen...
Ite suosittelen Konin säädettäviä. Mulla ollu nyt kahdessa Saabissa ja todella tyytyväinen olen ollut. Onhan se huomattavasti jäykempi kuin vakio mutta kaikkeen sitä tottuu.
Olen ymmärtäny ettö noi Bilsteinit on hieman Koneja "löysemmät" vaikka konit olisi säädetty löysimpään asentoon...
Ite suosittelen Konin säädettäviä. Mulla ollu nyt kahdessa Saabissa ja todella tyytyväinen olen ollut. Onhan se huomattavasti jäykempi kuin vakio mutta kaikkeen sitä tottuu.
Olen ymmärtäny ettö noi Bilsteinit on hieman Koneja "löysemmät" vaikka konit olisi säädetty löysimpään asentoon...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
ysikolmonen kirjoitti:En halua mitään kivirekeä, mutta vähän jämäkkyyttä olis hakusessa...
No tavallaan ne on perusiskarit, mutta nehän onkin tarkoitettu pääasiassa katukäyttöön. Kuten "ysikolmonen" kirjoitti, hän ei halua autostaan mitään kivirekeä. Ainakaan yhdistelmällä H&R + Bilstein Sport autosta ei tule mitään kivirekeä, mutta alustasta tulee jämäkämpi ja sopiva normaaliin ajoon, ja silti autolla voi käydä heittämässä muutaman kiesän radallakin.Eski kirjoitti:Bilstenin Sportit on enemmän perusiskarit ja madallettuun suositellaan Sprinttejä.
Valitettavasti NG900/OG9³:n alustasta ei saa koskaan todella hyvää. Esim. vakio Sport Sedanin (siis jopa 1.8i:n) alusta "pesee" NG900:ssäni olevan alustan mennen tullen
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Jep, kyllä ne Bilstein Sportitkin käy madallusjousten kaveriksi. Joku tuossa ylempänä epäili, että Sportit+madallusjouset on kivireki, mikä ei varmasti pidä paikkaansa, mutta Sprintit+madallusjouset saattaisi olla jo turhan kova. Mene ja tiedä, kun ei näitä kaikkia yhdistelmiä ole vielä tullut testattua
Eski
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Nuo sprintit ja madallusjouset taisi olla Hookin autossa ja kyllä ne aika "jämäkät" oli eli ei mitään asiaa mökkitielle . Ainakaan jos sattuu olemaan vene vielä vedossa . Tai kyllähän niillä varmasti pärjää mutta aika hissukseen saa varmaankin ajella verrattuna vakioon? No katellaan kun tuon oman saa laitettua mitä siitä tulee vai mennäänkö vakiojousi kauppaanEski kirjoitti:Jep, kyllä ne Bilstein Sportitkin käy madallusjousten kaveriksi. Joku tuossa ylempänä epäili, että Sportit+madallusjouset on kivireki, mikä ei varmasti pidä paikkaansa, mutta Sprintit+madallusjouset saattaisi olla jo turhan kova. Mene ja tiedä, kun ei näitä kaikkia yhdistelmiä ole vielä tullut testattua
Eski
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Tollanen tevisun settin on NEO-93:n autossa ja se on todellä jämäkkä, mutta ei kova. Hyvä alustaratkaisu.
Itselläni on kaikki puslat Powerflexiä, edessä ja takana. Jousina ja pumppuina jotkut Saabin omat Saksan moottoritiesetit. Takapumput tosin vaihdettuna Monroe Reflexit. Tietyissä olosuhteissa pientä nypytystä havaittavissa, ehkä etupumputkin pitäisi vaihtaa kireämpiin. Nuo jäykät Powerflexit nimittäin siirtävät vaimennuksen vastuuta pumpuille, jotka joutuvat normaalia kovemmalle. (mutu)
Lisäksi Tevisun tekemä ohjaukseen jäykennin (Steering rack clamp) on asennettu ja vähentää vetelyä huomattavasti.
Itselläni on kaikki puslat Powerflexiä, edessä ja takana. Jousina ja pumppuina jotkut Saabin omat Saksan moottoritiesetit. Takapumput tosin vaihdettuna Monroe Reflexit. Tietyissä olosuhteissa pientä nypytystä havaittavissa, ehkä etupumputkin pitäisi vaihtaa kireämpiin. Nuo jäykät Powerflexit nimittäin siirtävät vaimennuksen vastuuta pumpuille, jotka joutuvat normaalia kovemmalle. (mutu)
Lisäksi Tevisun tekemä ohjaukseen jäykennin (Steering rack clamp) on asennettu ja vähentää vetelyä huomattavasti.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11