Onko kellään kokemusta puoliaktiivisesta 3-tie etupäästä mallia DLS MS6, Audax 3" ja Seasin 1" (ns. Powerset 6.3) pelkillä diskantin jakareilla. Miten menee Saabiin ja kuinka soi?
Kuka ehtii ensin?

Itse juuri tänään tilasin kyseisen sarjan ja SPL Dynamicsin 6-kanavaisen vahvarin. Tarkoitus tehdä tuosta etupäästä puoliaktiivinen. Hattuhyllyllä on DLS:N B6 erkka sarja mikä soi ainakin PALJON paremmin mitä vanha Nextin ALS16 sarja . Settihän tulee 9-5:seen missä pitäisi olla ovissa paikat midbassoille ja kojetaulussa paikat 4"keskiäänille, eli noille Audaxeille joituu tekemään pienet välilevyt.Onko kellään kokemusta puoliaktiivisesta 3-tie etupäästä mallia DLS MS6, Audax 3" ja Seasin 1" (ns. Powerset 6.3) pelkillä diskantin jakareilla. Miten menee Saabiin ja kuinka soi?
Mulla on just toi sarja edessä, muutama asennus kuva löytyy ylemmästä linkistä jonka Happo laittoi.Sammy 9-3 kirjoitti:Itse suunnittelin tuollaista sarjaa:
http://www.hifitalo.fi/tarjous-car.htm
Aika samankaltainen kuin Tompan mainitsema, mutta esim midit ovat peerlessin valmistamia MS6:n sijaan. Edellisessä autossa oli kyllä DLS:n MS6 erkkasarja ja mielestäni erittäin hyvä hankinta hintaansa nähden.
Mulla on toi Audax 3" ja seasin 1" diskantit kojelaudalla ja ovissa Seasin 6,5" Lotukset. Koko setti on Powersetin hieman modatulla passiivisuodattimilla ja soitan niitä Sonyn nelikanavaisen kahdella kanavalla. Teetin laserilla s=1,5mm levyt jotka on Audaxin ja kojelaudan välissä. Jonkunnäköisen kauluksen se kuitenkin vaatii sopiakseen. Diskantille porasin ritilään reikiä 1mm terällä. Parempi olis laittaa se ritilän päälle tai A-pilariin.tomppa 9-3 kirjoitti:Olen käyttänyt "HAKUA" ja saanut jo paljon vinkkejä, mutta lisää kokemuksia kaivataan, eli olisi kiinnostusta heittää noihin kojelaudan kaiutin paikoille 3" keskiäänet tai 4" koksut. Meneekö ongelmitta? Kaiutinpaikathan on käsittääkseni kokoa 3,5", joten kuinka paljon joutuu modifioimaan? Jos kojelaudalla laittaa 3" kaiuttimet, niin mahtuisiko sinne ritilän alle myös joku pikku-diskantti piiloon, esim. Seas 1"...
Onko kellään kokemusta puoliaktiivisesta 3-tie etupäästä mallia DLS MS6, Audax 3" ja Seasin 1" (ns. Powerset 6.3) pelkillä diskantin jakareilla. Miten menee Saabiin ja kuinka soi?
Kuka ehtii ensin? :roll:
Mä sovelsin tohon sovituslevyksi vakio skoben, eli keskeltä lekaa ja peltisaksilla turhat skrämmäleet pois. Ei kovin hienostunutta, mutta toimii ja uudet kaiuttimet ovat tukevasti kiinni. Pellistä minäkin ensin meinasin, mutta oli niin kova hinku päästä kuuntelemaan...NG900SET -95 kirjoitti:Teetin laserilla s=1,5mm levyt jotka on Audaxin ja kojelaudan välissä. Jonkunnäköisen kauluksen se kuitenkin vaatii sopiakseen. Diskantille porasin ritilään reikiä 1mm terällä. Parempi olis laittaa se ritilän päälle tai A-pilariin.
Bilteman korotuspalat kannattaa käydä ostamassa, varmasti paras tuote mitä ko. putiikista saa!Frostgrey kirjoitti:Mites 9-3:ssa mahtuu tuonne oviin nuo DLS:s MS6 midbassot, onko kellään kokemusta.tuskin nuo 9-5:n ovipahvit kauheasti erillaiset ovat