OG 9-3 ja iPod

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
9SAAB3
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 22:12

OG 9-3 ja iPod

Viesti Kirjoittaja 9SAAB3 »

Miten kytkisitte OG 9-3:n AS2-järjestelmään mp3-soittimen? Niitä FM-adaptereitahan on mutta äänenlaatuhan siinä kärsii.. Jonkinlaista aux-liitäntäähän AS2:ssa on oltava kun siihen kerran voi kytkeä cd-bokseja sekä HF-järjestelmiä.. :?:
9SAAB3
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 22:12

Hmm...

Viesti Kirjoittaja 9SAAB3 »

Ei taida olla maailman yksinkertaisin operaatio.. :(

http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml#mp3
sakarias
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:24
Paikkakunta: Nordkapp

Viesti Kirjoittaja sakarias »

Kun olet homman tehny, niin kerrothan sitten meille muillekkin kiinnostuneille, että kuinka kävi.

P.S. onko jollakulla kokemusta noista "radiolähettimistä"?
Onko niiden äänenlaatu ihan kakkaa?
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
9000CS...
"Hölösuu"
Viestit: 1762
Liittynyt: Pe Tammi 02, 2004 19:25
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

sakarias kirjoitti:P.S. onko jollakulla kokemusta noista "radiolähettimistä"?
Onko niiden äänenlaatu ihan kakkaa?
Ei ole täyttä sontaa.
Ainakin iPodiin saatavissa oleva iTrip toimii hienosti. Jos autossa on alkuperäiset kaiuttimet eikä mitään modauksia tehty laitteistolle, niin ihan riittävä laite äänenlaatunsa puolesta.
Näissähän yleensä haukutaan äänenlaatua tuon modulaattorin takia, vaikka todellinen vika on niissä mp3-tiedostoissa. Poltetaan jotain yksittäisiä netistä imuroituja kappaleita sekaisin levylle, niin äänenlaatu ja -tasoerot ovat aivan hirveitä.
Jos teet omasta cd:stä mp3-version ja pakkaat sen esim. 192kb/s, niin tuo riittää jo erittäin pitkälle.
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
tomppa 9-3
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 19:50
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tomppa 9-3 »

Onnistuiskos tällä laitteella toi I-Podin kytkeminen?

http://www.augustinimports.fi/xetecmuut.html
-T-
Ms.Univ (HeMan)
sakarias
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:24
Paikkakunta: Nordkapp

Viesti Kirjoittaja sakarias »

Nyt on testailtu iTrip fm-palikkaa. Olen aikalailla samaa mieltä 9000CS...-nimerkin kanssa. Rokki soi ihan kohtuullisesti. Tosin iTrip on aika herkkä sijoituksen kanssa. Jos laitetta liikauttaa pikkasen saattaa kuuluvuus huonontua aikalailla. Pieniä surinoita kuuluu myöskin, varsinkin jos laturi ei ole maadoittamassa laitetta.
Hifisteille en ehkä laitetta suosittelisi. Omassa autossani on edessä 3-tie erillissarja ja äänenlaatu ei ole paras mahdollinen.
Nyt tarttis vaan keksiä sopiva paikka soittimelle. Tuohon ilmasuuttimeen köytettynä käytettävyys ei ole paras mahdollinen. :D

Kuva
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Re: OG 9-3 ja iPod

Viesti Kirjoittaja Poy »

9SAAB3 kirjoitti:Miten kytkisitte OG 9-3:n AS2-järjestelmään mp3-soittimen? Niitä FM-adaptereitahan on mutta äänenlaatuhan siinä kärsii.. Jonkinlaista aux-liitäntäähän AS2:ssa on oltava kun siihen kerran voi kytkeä cd-bokseja sekä HF-järjestelmiä.. :?:
Jos HF-inputtiin kytkee, niin muuten hyvä mutta kuuluu monona. Jos kytkee jonkun handsfree boksin kautta, niin voi kuunnella vaikka kännykän avulla mp3:sia :lol:
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Bioram
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 14:02

Caliber:n FM modulaattori

Viesti Kirjoittaja Bioram »

Eli siis tuommoisella olen itse hoitanut ulkoisen äänilähteen kytkennän mankkaan. Kyseinen vekotin kytketään auton anteenipiuhan ja mankan antennioton väliin. Modulaattorista saa valita 2:n eri kiinteän taajuuden välillä, että millä taajuudella musaa kuuluu mankan radiosta. Itse laitteessa on stereo sisään meno ja ON/OFF kytkin tuon antennin ryöstöliitimen lisäksi. Vuoden verran olen tuota käyttänyt ja tyytyväinen olen ollut. Se mikä kannattaa huomata, niin makasta kannattaa kytkeä paremman taajuuden haku pois päältä, jotta se ei ala selailemaan kenties voimakkaampia oikeita radiotaajuuksia.

Tuota laitetta löytyy ainakin Autostudion valikoimista. Hintaa tuolla oli muistaakseni 75 euroa. Itselläni oli toisena vaihtoehtona Sonyn oma liitantä boksi 250 euron hintaan!!! 8O
sakarias
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:24
Paikkakunta: Nordkapp

Viesti Kirjoittaja sakarias »

http://www.elkparts.com/product_info.ph ... ts_id/3404

Vaikkuttaisi aika mainiolta laitteelta. Toivottavasti tulee pian myyntiin, niin ei tarvitsisi painiskella noitten radiolähettimien kanssa.
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Jäi vähän epäselväksi, että miten tuo kytketään soittimeen? :oops:
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

veijostin kirjoitti:
Jäi vähän epäselväksi, että miten tuo kytketään soittimeen? :oops:
Mulle selkis, että kytketään soittimen takana olevaan CD-vaihtajan liittimeen.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

peinu kirjoitti:
veijostin kirjoitti:
Jäi vähän epäselväksi, että miten tuo kytketään soittimeen? :oops:
Mulle selkis, että kytketään soittimen takana olevaan CD-vaihtajan liittimeen.
Näin juuri!
veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Eli välttämätön hankinta.. :) Saakohan tuohon liitettyä muita soittimia kuin iPodia?
tnt
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 22:11

Viesti Kirjoittaja tnt »

Mahtaako onnistua kytkeä tuohon cd-vaihtajan liittimeen ilman tuota kallista lisämokkulaa :? Itse olisin kiinnostunut liittämään Bluetooth-musiikkivastaanottimen tähän audiojärjestelmään.
9-3Aero-01
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Se kallis mokkula nimenomaan sovittaa iPod:in siihen cd-vaihtajan liittimeen joka on dataväylä+linjatulo.

Ja tuloa ei saa aktivoitua ellei cd-vaihtajaa ole (tai sitä korvaava, yhteensopiva laite) ja pitää vielä naittaa autoon, tämä hoituu troll-podissa automaattisesti, mikä minun tapauksessa tarkoittaa kahden hankita tai käynti saab-huollossa kaksi kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä autoa vaihtaessani :?

Kyseinen iPod-sovitin on tilattu joskus kuukausi-kaksi sitten, edelleen odotan että saisivat toimitukset alkamaan...

Lopullisen päätöksen hankinnasta tein kun huomasin että tuossa troll-podissa on myös AUX.

Halvin ratkaisu ulkoisen soittimen liittämiseen lienee puhelin-linjaa käyttäen itse rakentamalla ( http://www.saabismionsairaus.net/galler ... me=albun04 ) tämäkin on testattu. Helppo ja edullinen on FM-lähetin jota saa jo melkein ruokakaupoistakin. Tyylikkäin on ehdottomasti tuo troll-pod ratkaisu :)
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Vastaa Viestiin