Juu, kyllä saattaa olla, että se puolisarja ei riitä.

Olen jo aluksikin miettinyt sitä kokosarjaa, mutta sitten hinta nousee sille tasolle, ettei raaski laittaa. Mutta tuotteissahan on eroja hintojen ja laatujen suhteen!

Ferritan kokosarja maksanee kuulemma 1800 euroa NG900 T:hen. Aikapaljon.

Ferritan puolisarjalla luvattiin tehoa kuitenkin 8 prossaa. Eli 185*1.08 = 199,8 hevosta. Simonssin putkistolla jotain 5-8 prossaa eli kompromissi siitä on 6,5 prossaa; eli 185*1.065 = 197,025 hv.
Joo, siskon poikakaverilla oli Vectrassa (automaatti) Magnaflow ja autoon tuli jyrisevän pehmiät äänet. Tuon autotalli.comin mukaan sellainen auto kiihtyisi vakiona 10,3 s muistaakseni. Auto oli kuitenkin ainoastaan äänenvaimentimen ansiosta kiihtynyt huikeasti 9,4 sekunttiin käytännössä ja autossa oli kait silloin ainakin 2 kyydissä. Ja siinä oli vain ja ainoastaan se Magnaflowin äänenvaimennin auton takana putkiston päässä - ilmeisesti, ainakin minulle annettiin sellainen käsitys. Mutta kyllähän siihen Vectraan oli tullut vikaa jo kohtuullisesti; niin sanoi minulle, että se on ensimmäinen ja viimeinen Opeli!
