Kokemuksia Simonssin, Ferritan ja JT:n putkistoista!?!?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Kokemuksia Simonssin, Ferritan ja JT:n putkistoista!?!?

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eli kysymys olisi nyt, että miten teillä on toimineet ja kestäneet yllä mainitut tehoputkimerkit???????? :) Ferrita olisi varmaankin paras, mutta onhan sillä hintaa: 700 egeä, jonka voisi ehkä tingata 600 egeen. Simonssin saisi asennettuna NG900 Turboon 430 egellä luultavasti - ainakin minulle luvattiin. JT:stä en tiedä hinnan puolesta paljon mitään. Yritin etsiä Googlella tietoja kotisivusta kerran siinä onnistumatta. Mitkä on JT:n kotisivut netissä?? Se auttaisi jo paljon. :)
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

http://www.speedparts.se/prod/sp_avg_ng900.shtml

Tossa SP sivulla niit on, tilaukset PCS: sen kautta :wink:

EDIT:
Prostreet: tin kautta saa myös.
myynti@prostreet.fi
Tavarat tulee täältä:
http://www.jt-tuning.se/products/products.asp?ID=174
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Putkisto

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Kiitoksia tiedoista! :D
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Jarty
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 12:31
Paikkakunta: Kokkola

Magnaflow

Viesti Kirjoittaja Jarty »

Käy kattoon http://www.magnaflow.com

Kokkolassa I&O Määttälä laittaa kyseistä merkkiä!

Laitatin itelle alle just viikko sit takapöntön ja 3.5" pyöreen tuplaseinäisen ulostuolon!

http://www.magnaflow.com/02product/tips/gifs/35123.jpg
ja
http://www.magnaflow.com/02product/ss/gifs/4x9cc14.jpg

Taivutettiin kaksi eri käyrää. Keskimmäiseltä pöntöltä takapöntölle ja siitä ulostulolle.

340 e asennettuna!
Jarty
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Syys 28, 2003 12:31
Paikkakunta: Kokkola

Niin joo!

Viesti Kirjoittaja Jarty »

ja kyllä ne siellä taivuttaa putken ku putken.

Riippuu nyt haluatko koko putken uusik, ennen kattii ja siitä kokonaan eteenpäin?

Simonssista väki puhuu, että lähtee saundit vekeen melko nopiaan. Pari vuotta ja vaihtoon. Onkohan laatu parantunut vuosien saatossa. Mene ja tiedä?
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

kukakohan tota Magnaa myy täällä etelässä? tietääkö kukaan.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

IHANAT saundit! :D Haluu kans tollasset mölinät 8)

http://www.magnaflow.com/02product/cat- ... olling.wav
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Täällä on:
http://www.proturbo.fi/pakosarjat/pakosarj.htm

EDIT: Ei vissiin kovin kalliit oo noi katitkaan :?:

2,5" rosterinen katalysaattori 270€
3" rosterinen katalysaattori 280€
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Itellä oli entisessä pösössä(älkää pilkatko, kuitenkin kärsinyt tarpeeks) :cry: Simonssin vaimentajat jotka hitsasin alkuperäisten tilalle kun alko keskipönttö rämiseen. Ja kyllä vuoden sisällä oli vaimennusteho huomattavasti vähentynyt. Korkeintaan tunnin vihti autolla ajaa yhteen putkeen ennen kuin piti ottaa kahvitauko ja lepuuttaa korvia. Toki on vähä eri asia näissä turbovehkeissä vaimennustarve, monta eri turboprojektia on tullut nähtyä täällä perämettien pojilla, esim 96turbo noh siittä lisää joskus.
Eli tuolla stcs foorumilla ovat meinanneet että yks vaimennin on riittänyt ihan hyvin.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Omassa saappaassani on Simonssin putkisto ollut jo yli vuoden verran ja ainakaan mulla ei ole vaimennusteho hävinnyt mihinkään,vielä.Kaupungissa tai maantiellä ajaessa ei koppiin tule mitään ylimääräistä örinää.Oon ollut tyytyväinen ainakin tähän asti.Moni varoitti tuosta putkistosta ja äänistä,mut päätin kokeilla kuitenkin.

Kun emäntä lähtee aamulla töihin ja laittaa saappaan tulille,yleensä silloin kuuluu semmoinen tasainen matala murina makkariin.Naapurit ei oo vielä valittaneet äänistä. 8)
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Niin onhan siinä ehkä vähän eroa kun hitsailee noita irtovaimentajia mutulla kiinni. Siinä putkistossakin tuli mukava resonanssi taajuus about 3000kiekan kohalla, eli just satasen nopeuessa. Mutta todettakoon vielä kerran että turbo vaimenta h***etin hyvin noita ääniä. Mitenkä oli muuten asentaminen sopi heittämällä sinne vai pitikö turvautua väkivaltaan?
Katoin että on 2.5" puolisarja eli sehän selittää hyvin tuon hintaeron jota juhokare ihmetteli.
Juhokare pistähän heti nyt joku jossa on hieman isompi downpipe ja parempi katti jos performäänssiä haet. Puolisarja kun ei alkuperäistä paljon paremmin virtaa.
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Kiitoksia

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Juu, kyllä saattaa olla, että se puolisarja ei riitä. :) Olen jo aluksikin miettinyt sitä kokosarjaa, mutta sitten hinta nousee sille tasolle, ettei raaski laittaa. Mutta tuotteissahan on eroja hintojen ja laatujen suhteen! :) Ferritan kokosarja maksanee kuulemma 1800 euroa NG900 T:hen. Aikapaljon. :? Ferritan puolisarjalla luvattiin tehoa kuitenkin 8 prossaa. Eli 185*1.08 = 199,8 hevosta. Simonssin putkistolla jotain 5-8 prossaa eli kompromissi siitä on 6,5 prossaa; eli 185*1.065 = 197,025 hv.

Joo, siskon poikakaverilla oli Vectrassa (automaatti) Magnaflow ja autoon tuli jyrisevän pehmiät äänet. Tuon autotalli.comin mukaan sellainen auto kiihtyisi vakiona 10,3 s muistaakseni. Auto oli kuitenkin ainoastaan äänenvaimentimen ansiosta kiihtynyt huikeasti 9,4 sekunttiin käytännössä ja autossa oli kait silloin ainakin 2 kyydissä. Ja siinä oli vain ja ainoastaan se Magnaflowin äänenvaimennin auton takana putkiston päässä - ilmeisesti, ainakin minulle annettiin sellainen käsitys. Mutta kyllähän siihen Vectraan oli tullut vikaa jo kohtuullisesti; niin sanoi minulle, että se on ensimmäinen ja viimeinen Opeli! :lol:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Tuplaputki

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Olen suunnitellut, että kun aika jättää nykyisen putken niin teen uuden putken niin, että katit korvaan jollain race- mallilla ja vedän suoran putken taakse ja haarotan ja sit laitan jotkut tyylikkäät hiilikuitu vaimentimet molemmin puolin. Onko kukaan moista tehnyt ja mitkä on soundit?? :roll:
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Omasta kokemuksesta; entinen simonssin setti on aika laimee noin niinku soundillisesti... nykyset tuplat mylvii flowmasterin pöntöllä sitte senki edestä :)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Putki

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Olen itsekin ajatellut vaihtaa paremman putken ensi kesäksi samalla kun päivitän Maptunin Stage 1:sen => 3:seen. Ikävä kyllä auton entinen omistaja oli juuri ennen myymistä vaihtanut katista taaksepäin Bosalin 2” putken jossa ikuinen takuu. Olen hieman salaa toivonut että putki hajoaisi niin olisi hyvä syy ostaa uusi putki mutta hyvin näyttää kestävän...

Riittäisiköhän että hankin pelkästään kunnon downpipen ja katalysaattorin ja jättäisin tuon Bosalin putken paikalleen? Itse kun en kunnon mörinöitä kaipaa vaan pelkkää lisätehoa. Entä pitäisikö pakosarja samalla vaihtaa kunnollisesti hengittävään?

Ei minulle nyt tämän keskustelun myötä vielä oikein selvinnyt minkä merkkinen putki kannattaisi ostaa. Itsellänikin putken pitäisi kestää vähintään 5 vuotta ja tuon ikäiseen autoon ei kuitenkaan raskisi kalleinta mahdollista putkea laittaa. Onko jollain kokemusta ettei JT:n putki kestä? Entä onko tietoa minkä merkkinen on Maptunin Stage 3:seen kuuluva putki? Näyttää samalta kuvalta kuin Speedpartsin sivuilla
Vastaa Viestiin