mikä ahdin maptun stage 4 boksin kaveriks? ng900:seen -95

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
turbox
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Ti Syys 14, 2004 14:55
Paikkakunta: Kausala

mikä ahdin maptun stage 4 boksin kaveriks? ng900:seen -95

Viesti Kirjoittaja turbox »

Maptunin sivuilla stage 4 paketissa on t25/28 hybridi, mutta tuo onneton pakopuoli ei innosta. Tarkoitus olisi laittaa joku vakiota (t25) järeämpi ahdin mutta kuitenkin bolt-on sopiva, eli esimerkiksi gtbb28rs:n voi unohtaa, vaikka olisikin hyvä vaihtoehto.

Mikä olisi siis passeli ahdin, jotta stage 4 ohjelmasta saisi hyödyn irti mutta myös bolt-on? :roll:
Skoda Octavia -10 , Porsche 911 -72
deportivo
"Viggen"
Viestit: 535
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 19:55

Viesti Kirjoittaja deportivo »

Itse oon miettinyt vaihtoehdoksi 9000 aeron #6 pakopesällä olevaa mitsua. SP:ltä sais sen ilman vaihtoahdinta 760e hintaan, käytettyjä ei tunnu oikein löytyvän. Steg4 ohjelman toimivuus tuolla ahtimella on toki täys arvoitus.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

deportivo kirjoitti:Itse oon miettinyt vaihtoehdoksi 9000 aeron #6 pakopesällä olevaa mitsua. SP:ltä sais sen ilman vaihtoahdinta 760e hintaan, käytettyjä ei tunnu oikein löytyvän. Steg4 ohjelman toimivuus tuolla ahtimella on toki täys arvoitus.
Kyllä Maptunilta varmaan löytyy sellainen softa, jolla 9000 Aeron ahdin toimii steg 4:n kanssa. Mutta Mitsun ahdin ei ole mitään bolt-on -kamaa, jonka voisi asentaa T25:n tilalle ihan "heittämällä". Letkuja pitäisi ainakin uusia jne.

Itse olen ollut tyytyväinen tuohon T25/T28 -hybridiin. Ei ole pahempaa turboviivettä T25:een verrattuna ja ahtaa ihan "sopivasti" (ainakin vielä kun ei ole tottunut tuohon steg 4:een). Lisäksi ratkaisu on bolt-on, joten hybridi tarvitsee vain "heittää" T25:n tilalle. Alakierrosvääntö ei heikentynyt T25:een verrattuna.

Tuota T25/T28 -hybridiä saa muuten kahtena eri versiona. Tässä on esimerkki SL-Turbon sivuilta:

Modell: 900/9000, 9³ 90-
Steg I TB25/28
Turbin: Standard
S/W: Standard alt. slipade turbinblad
Compr: T28, CNC bearbetat compr.hus
Lager: Standard
Kap: 250hk, rek. max 1,3 bar
Pris: Bytes 5000,-


Steg II TB25/28
Turbin: Standard, CNC bearbetat för T28 trim
S/W: T28
Compr: T28
Lager: Standard
Kap: 280hk, rek. max 1,3 bar
Pris: Bytes 5800,-
Option: 360° axiallager, rek. max 2,0 bar +2600,-
keramiska kullager +6600,-

Mulla ei tosin ole hajuakaan siitä, kumpi toi mun autossa kiinni oleva hybridi on. Ilmeisesti kuitenkin tuo jälkimmäinen, koska siinä on nuo 360 -asteen akselilaakerit (ruotsiksi axiallager).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

deportivo kirjoitti:Itse oon miettinyt vaihtoehdoksi 9000 aeron #6 pakopesällä olevaa mitsua. SP:ltä sais sen ilman vaihtoahdinta 760e hintaan, käytettyjä ei tunnu oikein löytyvän. Steg4 ohjelman toimivuus tuolla ahtimella on toki täys arvoitus.

No voi helvata oon maksanu ylihintaa. 8O Tosin ostin sen Turbohuolto Riikoselta kolme vuotta sitten hintaan 880€..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
turbox
"Ruisku"
Viestit: 148
Liittynyt: Ti Syys 14, 2004 14:55
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja turbox »

ei se letkujen vaihtaminen ole ongelma.. semmonen että pienellä työllä menis vakiopaikalle. Onkos TD04-15T ja TD04-18T ahtimissa paljon eroa? sen tiedän että jälkimmäinen riittää pitemmälle mutta onko ahtimissa pakopuoli samalla puolella kuin t25.. eikös tontussa ole downpipe toisella puolella eli ahdin ns. väärinpäin?
Skoda Octavia -10 , Porsche 911 -72
Vastaa Viestiin