Pahvia keulaan...
Pahvia keulaan...
Onkos kukaan viritellyt pahvia omaan saappaaseen? Jotenkin tuntuu nyt n.-20 asteen pakkasessa et auto voisi kyllä lämmetä nopeamminkin. Jos sinne pahvin tyrkkää niin voikohan siitä olla mitään haittaa tai edes hyötyä? Välijäähdyttimen eteen sitä tuskin kannattaa laittaa, vai mitä?
#1747
Re: Pahvia keulaan...
Mulla oli viime talvena paffia keulassa kun oli ne sikakoleet säät, hieman nopsammin lämpenee mutta suurta eroa minusta ei ollut paffilla/ilman.Max kirjoitti:Onkos kukaan viritellyt pahvia omaan saappaaseen? Jotenkin tuntuu nyt n.-20 asteen pakkasessa et auto voisi kyllä lämmetä nopeamminkin. Jos sinne pahvin tyrkkää niin voikohan siitä olla mitään haittaa tai edes hyötyä? Välijäähdyttimen eteen sitä tuskin kannattaa laittaa, vai mitä?
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Joo kyllähän tuossa lämmintä riittää kunhan se ensin lämpeää. Mutta nyt olis tarkoituksena saada auto lämpeämään normaali lämpöönsä mahdollisimman nopeasti, kun tulee ajettua tuota pätkäajoa töihin joka päivä.SEPA kirjoitti:Oon ajellu -40 pakkasilla ilman pahvia pitkin pohjoista,eikä oireillu ollenkaan.
#1747
Jeps, juuri kuten sanoit (7km mulla duuniin)Max kirjoitti: Joo kyllähän tuossa lämmintä riittää kunhan se ensin lämpeää. Mutta nyt olis tarkoituksena saada auto lämpeämään normaali lämpöönsä mahdollisimman nopeasti, kun tulee ajettua tuota pätkäajoa töihin joka päivä.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Re: Pahvia keulaan...
Paljon enemmän hyötyä saa, kun lämmittää lohkolla pari tuntia ennen ajoon lähtöä. Pahvista voi olla enemmän haittaa, kun se unohtuu sinne keulalle ja lämpömittari seuraavalla nollakelillä pomppaa kattoon. En laittaisMax kirjoitti:Jos sinne pahvin tyrkkää niin voikohan siitä olla mitään haittaa tai edes hyötyä?
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Pahvia keulaan...
Eipä ole tullut viriteltyä, kun auto on kuitenkin lämmennyt ihan hyvin. Ainoa pahvi, joka autossa on, on ratin ja penkin välissäMax kirjoitti:Onkos kukaan viritellyt pahvia omaan saappaaseen?
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
pahvista
Eikai sillä pahvilla periaatteessa mitään hyötyä siellä edessä ole, termostaattihan avaa vasta kun kone on käyntilämpöinen, tietenkin jos se ajoviima paljon sitä lohkoa jäähdyttää niin sitten sellainen olisi asiallinen, mutta se olisi hyvä saada viriteltyä sinne jäähdyttimen ja lohkon väliin.
Jos ei auto tahdo lämmetä kunnolla tai erittäin hitaasti saattaa olla että on termostaatti rikki, EIKÄ sitten mitään tarvikemalleja!
Jos ei auto tahdo lämmetä kunnolla tai erittäin hitaasti saattaa olla että on termostaatti rikki, EIKÄ sitten mitään tarvikemalleja!
Re: Pahvia keulaan...
Vanhana karvalakkimannemersuilijana laitoin pahvia kokeeksi keulaan, vaikka vanhoista kokemuksista muistelen vaikutuksen edellisissä autoissani olleen aika vähäisen.
Minkäs teet, hitaasti tidi lämpeää kun EGR on poissa ja Eeberi pöydällä
Minkäs teet, hitaasti tidi lämpeää kun EGR on poissa ja Eeberi pöydällä
Re: Pahvia keulaan...
Täällä nyt ei ole kuin hiukan reilu 20 miinuksella ja epäilys risaisesta termostaatista kun viisari jää roikkuun.
Silti on vielä tarjettu kun on lähdetty töihin johdon päästä ja töistäkin tullessa on lämpöä jonkin verran riittänyt. Ei ainakaan sivulasit jäässä niin kuin kanssa autoilijoilla....
Ai niin, autona kylläkin tonnari..
Silti on vielä tarjettu kun on lähdetty töihin johdon päästä ja töistäkin tullessa on lämpöä jonkin verran riittänyt. Ei ainakaan sivulasit jäässä niin kuin kanssa autoilijoilla....
Ai niin, autona kylläkin tonnari..
Viimeksi muokannut Kipe_9000, Su Tammi 03, 2010 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Re: Pahvia keulaan...
Isot pojat sano että ei sais laittaa paffia keulalle, aiheuttaa jotain lämpöpiikkejä. Mene ja tiedä näistä sitten
#3272
Re: Pahvia keulaan...
Kun sattuiskin semmoinen lämpöpiikki, mielellään sinne jonnekkin konepellin alle.
Ei huolta, ei ole koko keula tukossa sentään.
Ei huolta, ei ole koko keula tukossa sentään.
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Pahvia keulaan...
Sanotahan notta, ei pahvi, vaan kirkas muovi maskin takana, ja on varmasti hyötyä. pakkasta eilen 35 astetta.
Re: Pahvia keulaan...
Laitoin eilen paffit, nyt -14 - -15 pakkasta. Sisälämmitys laitettu 19 asteeseen ja automaatilla. Lämmöt "tapissa" noin 21km ajon jälkeen. Termostaattia vois tarkistella kans...