Pahvia keulaan...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Pahvia keulaan...

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

NG900 avossa en käyttänyt ollenkaan pahvia keulalla talvella, eikä missään muussakaan saabissa, ja lämpö on riittänyt.

Ensimmäisessä autossa, Mazda 323, lämpö ei talvisin riittänyt. Silloin käytin 3,2mm kovalevyä pahvin sijaan. Paljon kestävämpää, ja voi käyttää vuodesta toiseen, ja halpakin on. Vähän reikiä voi olla syytä siihen porata, että edes vähän ilmaa pääse läpi.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Pahvia keulaan...

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Yhteenkään Saabiin en ole ikinään mitään paffeja viritellyt. NG900 -94 oli tosin hieman viileähkö, mutta moottori siinäkin lämpeni ainakin mittarin mukaan suurinpiirtein normaalisti. Myöskään polttoaineen joukkoon ei ole tarvinnut mitään lisäillä.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: Pahvia keulaan...

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Ei kai niitä pensa-autoissa pahveja näe juuri muutenkaan, jos ei sitikoita lasketa, kun niissä taitaa olla ohjeessakin jo se.
Georges27
"Hirsch"
Viestit: 873
Liittynyt: Ma Huhti 20, 2009 11:27
Paikkakunta: Kylmäkoski

Re: Pahvia keulaan...

Viesti Kirjoittaja Georges27 »

Meidän sitikassa (2.0 Hdi) on juu alkuperäinen muovi maskin alaosaan, samalla laittaa kun talvirenkaat. Ei ole vielä jäätynyt, kolmas talvi menossa.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
JJ85
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: To Loka 15, 2009 18:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: Pahvia keulaan...

Viesti Kirjoittaja JJ85 »

Saabissa pahvi ollut keulilla nyt pari viikkoa ja pikkuisen nopeammin tuntuisi nousevan koneen lämmöt normaaliin.
Edellisessä kulkineessa (Nissan 200sx) oli pakko laittaa pahvi, koska viskopuhallin hässäkkä pyöri koneen kierrosten mukaan. Kovemmilla pakkasilla koneen lämmöt alkoi laskea liikennevaloissa vaikka syylärin edessä oli koko keulan peittävä iso välijäähdytin.
-01 Saab 9-3 2.0t 5d
-84 Nissan Silvia sr20det
#4379
Vastaa Viestiin