NG900 avossa en käyttänyt ollenkaan pahvia keulalla talvella, eikä missään muussakaan saabissa, ja lämpö on riittänyt.
Ensimmäisessä autossa, Mazda 323, lämpö ei talvisin riittänyt. Silloin käytin 3,2mm kovalevyä pahvin sijaan. Paljon kestävämpää, ja voi käyttää vuodesta toiseen, ja halpakin on. Vähän reikiä voi olla syytä siihen porata, että edes vähän ilmaa pääse läpi.
Pahvia keulaan...
Re: Pahvia keulaan...
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: Pahvia keulaan...
Yhteenkään Saabiin en ole ikinään mitään paffeja viritellyt. NG900 -94 oli tosin hieman viileähkö, mutta moottori siinäkin lämpeni ainakin mittarin mukaan suurinpiirtein normaalisti. Myöskään polttoaineen joukkoon ei ole tarvinnut mitään lisäillä.
Re: Pahvia keulaan...
Ei kai niitä pensa-autoissa pahveja näe juuri muutenkaan, jos ei sitikoita lasketa, kun niissä taitaa olla ohjeessakin jo se.
Re: Pahvia keulaan...
Meidän sitikassa (2.0 Hdi) on juu alkuperäinen muovi maskin alaosaan, samalla laittaa kun talvirenkaat. Ei ole vielä jäätynyt, kolmas talvi menossa.
ng900T 3d SE -94 (kr), ng9-3 sedan 1.8t A Linear -07 (vaimon), Jumpy l2h1 2.0Hdi -07 (vaihdetaan leveämpään pakuun)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Serkku: Insignia 2.0 ttid 4wd combi
#2742 (muistaakseni)
Re: Pahvia keulaan...
Saabissa pahvi ollut keulilla nyt pari viikkoa ja pikkuisen nopeammin tuntuisi nousevan koneen lämmöt normaaliin.
Edellisessä kulkineessa (Nissan 200sx) oli pakko laittaa pahvi, koska viskopuhallin hässäkkä pyöri koneen kierrosten mukaan. Kovemmilla pakkasilla koneen lämmöt alkoi laskea liikennevaloissa vaikka syylärin edessä oli koko keulan peittävä iso välijäähdytin.
Edellisessä kulkineessa (Nissan 200sx) oli pakko laittaa pahvi, koska viskopuhallin hässäkkä pyöri koneen kierrosten mukaan. Kovemmilla pakkasilla koneen lämmöt alkoi laskea liikennevaloissa vaikka syylärin edessä oli koko keulan peittävä iso välijäähdytin.
-01 Saab 9-3 2.0t 5d
-84 Nissan Silvia sr20det
#4379
-84 Nissan Silvia sr20det
#4379