Pahvia keulaan...

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Pahvia keulaan...

Viesti Kirjoittaja Max »

Onkos kukaan viritellyt pahvia omaan saappaaseen? Jotenkin tuntuu nyt n.-20 asteen pakkasessa et auto voisi kyllä lämmetä nopeamminkin. Jos sinne pahvin tyrkkää niin voikohan siitä olla mitään haittaa tai edes hyötyä? Välijäähdyttimen eteen sitä tuskin kannattaa laittaa, vai mitä?
#1747
SEPA
"Hirsch"
Viestit: 936
Liittynyt: Ti Loka 14, 2003 19:33
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Oon ajellu -40 pakkasilla ilman pahvia pitkin pohjoista,eikä oireillu ollenkaan.Raakaa touhua mutta kyllä Saappi kestää.Lämmöstä ei ollu pulaa ollenkaan.Takasivulasitkin jopa säilyi kohtuu sulana.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Pahvia keulaan...

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Max kirjoitti:Onkos kukaan viritellyt pahvia omaan saappaaseen? Jotenkin tuntuu nyt n.-20 asteen pakkasessa et auto voisi kyllä lämmetä nopeamminkin. Jos sinne pahvin tyrkkää niin voikohan siitä olla mitään haittaa tai edes hyötyä? Välijäähdyttimen eteen sitä tuskin kannattaa laittaa, vai mitä?
Mulla oli viime talvena paffia keulassa kun oli ne sikakoleet säät, hieman nopsammin lämpenee mutta suurta eroa minusta ei ollut paffilla/ilman.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Max
"Saabisti"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 17:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Max »

SEPA kirjoitti:Oon ajellu -40 pakkasilla ilman pahvia pitkin pohjoista,eikä oireillu ollenkaan.
Joo kyllähän tuossa lämmintä riittää kunhan se ensin lämpeää. Mutta nyt olis tarkoituksena saada auto lämpeämään normaali lämpöönsä mahdollisimman nopeasti, kun tulee ajettua tuota pätkäajoa töihin joka päivä.
#1747
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Max kirjoitti: Joo kyllähän tuossa lämmintä riittää kunhan se ensin lämpeää. Mutta nyt olis tarkoituksena saada auto lämpeämään normaali lämpöönsä mahdollisimman nopeasti, kun tulee ajettua tuota pätkäajoa töihin joka päivä.
Jeps, juuri kuten sanoit 8) (7km mulla duuniin)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Re: Pahvia keulaan...

Viesti Kirjoittaja rr »

Max kirjoitti:Jos sinne pahvin tyrkkää niin voikohan siitä olla mitään haittaa tai edes hyötyä?
Paljon enemmän hyötyä saa, kun lämmittää lohkolla pari tuntia ennen ajoon lähtöä. Pahvista voi olla enemmän haittaa, kun se unohtuu sinne keulalle ja lämpömittari seuraavalla nollakelillä pomppaa kattoon. En laittais :!:
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pahvia keulaan...

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Max kirjoitti:Onkos kukaan viritellyt pahvia omaan saappaaseen?
Eipä ole tullut viriteltyä, kun auto on kuitenkin lämmennyt ihan hyvin. Ainoa pahvi, joka autossa on, on ratin ja penkin välissä :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Sori vaan, jostain syystä tulee näistä pahviviritelmistä mieleen karvahattuiset mannemersuilijat :)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

pahvista

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Eikai sillä pahvilla periaatteessa mitään hyötyä siellä edessä ole, termostaattihan avaa vasta kun kone on käyntilämpöinen, tietenkin jos se ajoviima paljon sitä lohkoa jäähdyttää niin sitten sellainen olisi asiallinen, mutta se olisi hyvä saada viriteltyä sinne jäähdyttimen ja lohkon väliin.
Jos ei auto tahdo lämmetä kunnolla tai erittäin hitaasti saattaa olla että on termostaatti rikki, EIKÄ sitten mitään tarvikemalleja! :)
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: Pahvia keulaan...

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Vanhana karvalakkimannemersuilijana laitoin pahvia kokeeksi keulaan, vaikka vanhoista kokemuksista muistelen vaikutuksen edellisissä autoissani olleen aika vähäisen.

Minkäs teet, hitaasti tidi lämpeää kun EGR on poissa ja Eeberi pöydällä :)
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 663
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Re: Pahvia keulaan...

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

Täällä nyt ei ole kuin hiukan reilu 20 miinuksella ja epäilys risaisesta termostaatista kun viisari jää roikkuun.
Silti on vielä tarjettu kun on lähdetty töihin johdon päästä ja töistäkin tullessa on lämpöä jonkin verran riittänyt. Ei ainakaan sivulasit jäässä niin kuin kanssa autoilijoilla....

Ai niin, autona kylläkin tonnari..
Viimeksi muokannut Kipe_9000, Su Tammi 03, 2010 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Pahvia keulaan...

Viesti Kirjoittaja Pola »

Isot pojat sano että ei sais laittaa paffia keulalle, aiheuttaa jotain lämpöpiikkejä. Mene ja tiedä näistä sitten :D
#3272
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: Pahvia keulaan...

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Kun sattuiskin semmoinen lämpöpiikki, mielellään sinne jonnekkin konepellin alle. :mrgreen:

Ei huolta, ei ole koko keula tukossa sentään.
Fred Scuttle
"Viggen"
Viestit: 571
Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38

Re: Pahvia keulaan...

Viesti Kirjoittaja Fred Scuttle »

Sanotahan notta, ei pahvi, vaan kirkas muovi maskin takana, ja on varmasti hyötyä. pakkasta eilen 35 astetta.
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Re: Pahvia keulaan...

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Laitoin eilen paffit, nyt -14 - -15 pakkasta. Sisälämmitys laitettu 19 asteeseen ja automaatilla. Lämmöt "tapissa" noin 21km ajon jälkeen. Termostaattia vois tarkistella kans...
Vastaa Viestiin