Katsastushuolto

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3859
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Katsastushuolto

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eli olisi varattuna 16.2.2004 aika katsastukseen ja sopiva korjaamo tuntuisi olevan löytynyt. Löytyy jonkinlaiset testerit Saabbiin ja Saabbien huoltamisesta on kokemusta.

Mutta mutta kun minulla ei tahdo nyt vain tulla mieleen paikkoja ja kohtia, joita pitäisi autosta tarkistaa. :? Niin, kertokaapa te, että mitä kannattaisi tarkastuttaa ja jopa vaihtaa!!! :) Autoni tiedot näkyvät tämän viestin alaosassa. Ainakin takajarrut pitäisi aukaista ja öljypuolen tilanne katsoa. Autoon ostin ennen joulunaattoa uuden 64 Ah ja 640-680 virtapurskeella olevan Varta-akun. Tavoitteena olisi, että menisi ongelmitta katsastuksesta läpi ja pelaisi kuin ajatus seuraavan vuoden ajan niin kuin viime vuodenkin. 8)

Minua huolestuttaa ne laturinhihnaa pyörittävät pyörät ja niiden laakerit ja sitten punainen sytytyslevy. :? Minulla meni viime talvena sellaisesta pyörästä laakerit ja auto jätti pakollakin tielle. Luultavasti ne vaihdetaan ilmeisestikkin 110 000 km välein. Autollani on kuitenkin jo ajettu 240 000 km eli luulisi olevan tarkastamisen ja osanvaihdon aika riippuen miten entinen omistaja huolehtinut osien vaihdoista. Pitänee tässä kohta vilkaista Huoltovihkoa. Jospa sinne olisi jotain rustattu.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vastaa Viestiin