Moniurahihnan vaihto

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Moniurahihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

1 ja 5.

varauksella 3. eli vesipumppu.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
joojoojoo
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Maalis 12, 2012 14:24
Paikkakunta: Helsinki / OG 9-3 RE85

Re: Moniurahihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja joojoojoo »

Kiits!

Osat tilattu.
Avatar
O.K.
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Pe Maalis 14, 2008 14:36
Paikkakunta: Espoo

Re: Moniurahihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja O.K. »

2001 Aeron keväthuoltona meinasin nyt vaihdella hihnan ja rullat.

Mistään ohjeesta tai hausta ei osunut silmiin kiristysmomenttia ohjainrullan ja kiristimen pulteille. Olisiko noita tiedossa jollakin?
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
karihai
"Aero"
Viestit: 493
Liittynyt: Ti Marras 23, 2010 14:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Moniurahihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja karihai »

Harva kai noita ihan momenttiin hifistelee, eikä WISsissäkään ole niille momenttia suoraan kerrottu, mutta yleinen momenttiarvo WIS:n mukaan lujuusluokka 8.8 pultille kokoa M6 on 8 Nm ja M8 pultille 20 Nm. Lujuusluokkaa 10.9 oleville pulteille vastaavat arvot ovat M6:lle 10 Nm ja M8:lle 25 Nm.
Avatar
vilhosyvis
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Moniurahihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

Kysäisen nyt samalla,

mistä halvimmalla nuo rullat? Motonetistä löytyy joku, mutta on aika tyyris.

Toki laatu varmasti näkyy hinnassa, mutta saabisti on persaukinen. :roll:
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Moniurahihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja SS »

Jos oikein haluaa pihistellä ja luottaa omaan ammattitaitoonsa, niin puristaa vanhoista viilapenkissä laakerit irti ja uudet tilalle. Sit jollain kolvilla sulattaa sen verran reunaa ettei laakeri pääse pois paikoiltaan. Yhden olen testiksi vaihtanut, mutta autoon asti rulla ei ole (vielä) ehtinyt. Laakerit on ihan standardikokoja.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin