
TECH ei pääse tutkimaan ECUa
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
TECH ei pääse tutkimaan ECUa
Autossani (9-3 LPT vm-99) on Speedpartsin stage 1. Ongelmana on huono tyhjäkäynti kylmänä ja check engine:n hehkuminen (vaan ei jää palamaan) - vika poistuu koneen lämmittyä käyntilämpöiseksi. Vika ilmeni jo ennen SP:n viriboxin laittoa. Olen tutkinut WIS:ä ja vika voisi olla imusarjan alla olevassa jäähdytysnesteen anturissa. No päätin kuitenkin viedä auton merkkiliikkeeseen kun sinne oli muissa merkeissä aika tilattu, mutta siellä kädet nousi pystyyn, kun TECH2:lla ei päässyt boxin sisään ja vikakoodia ei pääse lukemaan (tai sitä ei sinne jää näkyviin). Automaattinen ohje oli että boxi vaihtoon. 

Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Kattelepas vaikka niitä Check Engine vilkkuvalokoodeja Saab 9000 FAQ:sta
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: TECH ei pääse tutkimaan ECUa
Miten auto oireilee kylmänä? Pätkiikö se tyhjäkäynnillä ja meinaa sammua? Tämän aiheuttajana voi olla viallinen kampiakselin asentoanturi.KeijoAnnikki kirjoitti:Autossani (9-3 LPT vm-99) on Speedpartsin stage 1. Ongelmana on huono tyhjäkäynti kylmänä ja check engine:n hehkuminen (vaan ei jää palamaan) - vika poistuu koneen lämmittyä käyntilämpöiseksi. Vika ilmeni jo ennen SP:n viriboxin laittoa. Olen tutkinut WIS:ä ja vika voisi olla imusarjan alla olevassa jäähdytysnesteen anturissa. No päätin kuitenkin viedä auton merkkiliikkeeseen kun sinne oli muissa merkeissä aika tilattu, mutta siellä kädet nousi pystyyn, kun TECH2:lla ei päässyt boxin sisään ja vikakoodia ei pääse lukemaan (tai sitä ei sinne jää näkyviin). Automaattinen ohje oli että boxi vaihtoon.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Niitä on monenlaisia TECHin käyttäjiä... eräs Laakkonen koitti viime kesällä lukea vikakoodit meikäläiseltä lämpätila-anturin vaihdon yhteydessä, mutta eipä onnistunut. Monta kertaa yritti. Jotain vikaa kertoi autossa olevan.
No sitten kun PCS:n Riku TECHillä kokeili pari kuukautta myöhemmin samaa, kaikki pelasi ihan moitteetta. Nyt ei tonnari muuten tööttäilekään kun takakontin avaa.
Suosittelen toista liikettä tai ainakin toista käyttäjää...
No sitten kun PCS:n Riku TECHillä kokeili pari kuukautta myöhemmin samaa, kaikki pelasi ihan moitteetta. Nyt ei tonnari muuten tööttäilekään kun takakontin avaa.
Suosittelen toista liikettä tai ainakin toista käyttäjää...
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Paikalliselta loppui jo alkuunsa into, kun kuuli että on boxi vaihdettu. Kaksi kertaa ovat tutkineet. Itse en ole vielä Peinun vinkkiä tarkastanut (kun käytössä on tuo vanhempi turbiini). Tässä on osa kirjoittamastani selostuksesta heille (kun auto meni ensimmäisen kerran korjaamolle molle:
"Auton moottori ei käy / käy heikosti tyhjäkäyntiä kylmänä ja auto sammuu risteyksiin mikäli kierroksia ei pidä päällä jalalla kaasua painaen. Vika on pahentunut nyt syksyllä, kun auto jäähtyy kunnolla yön aikana. Moottori ei kylmänä myöskään vedä normaalisti vaan tuntuisi kuten tavanomaisessa autossa ”ryyppyä” olisi vedetty liian vähän. Oireena on myös, että ”Check engine” –valo palaa vaihtelevasti (nyt talven kynnyksellä kylmänä ajossa melko kirkkaasti - himmeästi ja valo kirkastuu ja himmenee kaasun painamisen tahdissa), mutta tärkeintä: ei jää palamaan eikä jätä vikakoodia. Oireet poistuu sen jälkeen, kun moottori on lämmennyt täysin käyntilämpöiseksi."
"Auton moottori ei käy / käy heikosti tyhjäkäyntiä kylmänä ja auto sammuu risteyksiin mikäli kierroksia ei pidä päällä jalalla kaasua painaen. Vika on pahentunut nyt syksyllä, kun auto jäähtyy kunnolla yön aikana. Moottori ei kylmänä myöskään vedä normaalisti vaan tuntuisi kuten tavanomaisessa autossa ”ryyppyä” olisi vedetty liian vähän. Oireena on myös, että ”Check engine” –valo palaa vaihtelevasti (nyt talven kynnyksellä kylmänä ajossa melko kirkkaasti - himmeästi ja valo kirkastuu ja himmenee kaasun painamisen tahdissa), mutta tärkeintä: ei jää palamaan eikä jätä vikakoodia. Oireet poistuu sen jälkeen, kun moottori on lämmennyt täysin käyntilämpöiseksi."
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Mulla oli täsmälleen samat oireet, kun kampiakselin asentoanturi pätki/hajosi. Trionic 5 ei vielä välttämättä osaa tunnistaa, että vika piilee kampiakselin asentoanturissaKeijoAnnikki kirjoitti:"Auton moottori ei käy / käy heikosti tyhjäkäyntiä kylmänä ja auto sammuu risteyksiin mikäli kierroksia ei pidä päällä jalalla kaasua painaen. Vika on pahentunut nyt syksyllä, kun auto jäähtyy kunnolla yön aikana. Moottori ei kylmänä myöskään vedä normaalisti vaan tuntuisi kuten tavanomaisessa autossa ”ryyppyä” olisi vedetty liian vähän. Oireena on myös, että ”Check engine” –valo palaa vaihtelevasti (nyt talven kynnyksellä kylmänä ajossa melko kirkkaasti - himmeästi ja valo kirkastuu ja himmenee kaasun painamisen tahdissa), mutta tärkeintä: ei jää palamaan eikä jätä vikakoodia. Oireet poistuu sen jälkeen, kun moottori on lämmennyt täysin käyntilämpöiseksi."

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Mun boxi on ostettu ja myös asennettu Rikun firmassa ja hän sanoi heti noudon yhteydessä, että ei toimi oikein - tyhjäkäynti vaeltelee niin paljon. Ajanpuutteen vuoksi sitä ei selvitetty, mutta hän myös epäili samaa eli kampiakselin anturia. Paikalliselta kysyin ekalla kertaa ja sieltä tuli, että ko anturi on heti kerralla kaput ja ei oireile kuten kerroin.Turbo Sensonic kirjoitti:Mulla oli täsmälleen samat oireet, kun kampiakselin asentoanturi pätki/hajosi. Trionic 5 ei vielä välttämättä osaa tunnistaa, että vika piilee kampiakselin asentoanturissaKeijoAnnikki kirjoitti:"Auton moottori ei käy / käy heikosti tyhjäkäyntiä kylmänä ja auto sammuu risteyksiin mikäli kierroksia ei pidä päällä jalalla kaasua painaen. Vika on pahentunut nyt syksyllä, kun auto jäähtyy kunnolla yön aikana. Moottori ei kylmänä myöskään vedä normaalisti vaan tuntuisi kuten tavanomaisessa autossa ”ryyppyä” olisi vedetty liian vähän. Oireena on myös, että ”Check engine” –valo palaa vaihtelevasti (nyt talven kynnyksellä kylmänä ajossa melko kirkkaasti - himmeästi ja valo kirkastuu ja himmenee kaasun painamisen tahdissa), mutta tärkeintä: ei jää palamaan eikä jätä vikakoodia. Oireet poistuu sen jälkeen, kun moottori on lämmennyt täysin käyntilämpöiseksi."
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Toi puhe oli ihan puhdasta ScheißeaKeijoAnnikki kirjoitti:Paikalliselta kysyin ekalla kertaa ja sieltä tuli, että ko anturi on heti kerralla kaput ja ei oireile kuten kerroin.

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kiitoksia tiedosta.Turbo Sensonic kirjoitti:Toi puhe oli ihan puhdasta ScheißeaKeijoAnnikki kirjoitti:Paikalliselta kysyin ekalla kertaa ja sieltä tuli, että ko anturi on heti kerralla kaput ja ei oireile kuten kerroin.Mulla pätki tuo kampiakselin asentoanturi varmaan melkein puoli vuotta, ennen kuin pätkäisi niin pahasti yhtenä kylmänä talviaamuna, että Sensonic hukkasi sen takia paikkatiedon ja heitti Check Enginen ja Check ACS:n. Ilman noita Sensonicin virheilmoituksia homma olisi varmaan venynyt vielä pidemmäksi. Kun kampiakselin asentoanturi oli vaihdettu, auto kulki taas moitteettomasti.


Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Ei vilku koodit. Tässähän on vikana myös ilmastoinnin releen "rätinä", kun pitää virrat päällä pidempää moottoria käynnistämättä. Virrat päälle, Check Engine palaa kirkkaana sen 3 sec, sammuu ja hetken päästä alkaa rele naputtaa ja Check Engine tulee takaisin näkyviin himmeämpänä. Molemmat oireet tuli, kun ECU:n rinnalle yritettiin laittaa keväällä Perfect Poweriin SMT-6:sta. Se tarina on sitten eri juttu.peinu kirjoitti:Kattelepas vaikka niitä Check Engine vilkkuvalokoodeja Saab 9000 FAQ:sta
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )