Turbon laitto V6:een onnistuuko?
Turbon laitto V6:een onnistuuko?
Onko kokemuksia/tietoa?
Saab 9-5 -01 Uudella koneella ilman etanolia..se kuuluu vain juotavaksi
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 64
- Liittynyt: To Huhti 29, 2004 13:33
- Paikkakunta: vantaa
Tottakai se onnistuu, mutta katsastussedät yleensä tykkäävät huonoa, näin uusissa autoissa vaaditaan kaikenmaailman todistuksia saasteettomuuksista etc.
Eli maksaa ainakin rutosti. 80-luvun kieseihin saa vielä hieman helpommin laittaa. Kannattaa ensimmäiseksi soittaa katsastuskonttorille, siellä kyllä kerrotaan lakikiemuroista. (Itse en muista kunnolla, vaikka pari vuotta sitten asiaa vähän lähemmin tarkastelin, piti saada kolmattasataa hevosta takavetoromusta, mutta meni turhan kalliiksi projekti.)
Mutta yhtäkaikki en usko että kannattaa Suomen byrokratiassa ruveta moista rakentamaan. Ennemmin ostaa valmiin turbonsatkun ja ruuvaa sitten sitä kireemmäksi.
Eli maksaa ainakin rutosti. 80-luvun kieseihin saa vielä hieman helpommin laittaa. Kannattaa ensimmäiseksi soittaa katsastuskonttorille, siellä kyllä kerrotaan lakikiemuroista. (Itse en muista kunnolla, vaikka pari vuotta sitten asiaa vähän lähemmin tarkastelin, piti saada kolmattasataa hevosta takavetoromusta, mutta meni turhan kalliiksi projekti.)
Mutta yhtäkaikki en usko että kannattaa Suomen byrokratiassa ruveta moista rakentamaan. Ennemmin ostaa valmiin turbonsatkun ja ruuvaa sitten sitä kireemmäksi.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Tehoa saisi, kestävyydestä ei takeita ja katsastussetä piirtää ison rastin antaumuksella kohtaan hylätty
Vaparin virittäminen on kalliimpaa ja siinä pitää olla mukana annos tietoa ja taitoa. Turboissa vaan lisätään bensaa sylinteriin ja katsotaan että osat+softa on harmoniassa keskenään.
Vaparin virittäminen on kalliimpaa ja siinä pitää olla mukana annos tietoa ja taitoa. Turboissa vaan lisätään bensaa sylinteriin ja katsotaan että osat+softa on harmoniassa keskenään.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Olen nähnyt kaverin hyllyssä tehdas tekoiset pakosarjat jotka on tehty tuolle v kuutoselle, että siitä saa tehtyä tupla turbon eivät kuulemma ole myynnissä Voin kyllä tietysti varovaisesti koittaa kysyä että olisiko maailmassa sellaista kasaa euroja jolla pakosarjat vaihtaisivat omistajaa jos ne jotain kiinnostaa.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
2.5V6:ssa on jakoketjun sijasta Opel-maisesti jakohihna, jonka kestävyydestä ei todennäköisesti ole mitään takeita, jos autoon heittäisi kiinni turbon. 9-5:n 3.0V6t -moottori on myös varustettu jakohihnoilla, ja vaikka jotkut viritysfirmat (mm. Nordic ja Chip Center) tarjoavat tälle moottorille virityssarjoja, ovat niiden tehon/väännönlisäykset melko pieniä verrattuna Saabin "omiin" moottoreihin.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Tämähän ei enää liity varsinaisesti aiheeseen, mutta on sinänsä aika erikoista että omegan nokalla 3.0 v6 on 211 heppainen ja saabin nokalla 200hv vaikka on turbo kyljessä. Harvoinpa teho laskee ahtamisen yhteydessä. Vääntöähän saabin versiossa on muistaanni n.50 nm enemmän.
Ps. tietääköhän mukaan kuinka onnistuisi vaihtaa 900:n kone tuohon isompaan kutoseen. Eli mitä sanoo katsastus mies ja onko noissa kuinka paljon eroa noin ulkoisesti? Tämä kysely siis ihan pelkästä uteliaisuudesta, vailla aikomustakaan ryhtyä moiseen järjettömyyteen.
Ps. tietääköhän mukaan kuinka onnistuisi vaihtaa 900:n kone tuohon isompaan kutoseen. Eli mitä sanoo katsastus mies ja onko noissa kuinka paljon eroa noin ulkoisesti? Tämä kysely siis ihan pelkästä uteliaisuudesta, vailla aikomustakaan ryhtyä moiseen järjettömyyteen.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo