Nyt pakkaskelien jälkeen näytti kone ryhtyvän heittämään hivenen öljyä vaihdelaatikosta kohdasta josta vaihteensiirtotappi tulee ulos laatikosta. Oma diagoonsi olisi, että itse laatikosta ei vuoda öljyä vaan kampiakselin stefa olisi alkanut vuotamaan.
Kysymys kuuluukin, että jos stefaa vaihtaa niin kytkinpaketti on varmaan järkevä vaihtaa samalla? Kuinka paljon asentajalta yleensä menee aikaa tuommoiseen eli minkä suuruisesta remontista olisi oikein kyse?
Tuosta stefan vuotamisesta ei sinällään taida olla juuri muuta haittaa, kuin että kytkinlevy kuluu vain nopeammin loppuun?
Kannattaako painelaakeri vaihtaa myös 230 tkm kohdalla?
Tid ja kampiakselin stefa
Eipä taida olla mitään järkeä olla laittamatta koko kytkin pakettia. Painelaakeri maksaa enää niin vähäntuossa lystissä. Samoin asetelma.
Työläs homma kuitenkin. Arvioisin noin 4-5h työ. Mutta jos välttämättä haluaa olla aukomassa laatikkoa usein niin vaihda vain mitä tarvii..
Työläs homma kuitenkin. Arvioisin noin 4-5h työ. Mutta jos välttämättä haluaa olla aukomassa laatikkoa usein niin vaihda vain mitä tarvii..
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Eikös vaihteenvalitsimen akseli tule suoraan laatikosta eikä kytkinkopasta joten veikkaan, että öljy on suoraan laatikosta. Vaihteenvalitsimen akselin O-renkaan vuotaminen on ainakin minulla olleiden (ja olevan) saabien kohdalla vakio ominaisuus eikä sitä kannata korjata ellei öljyä tule ihan tiputtamalla.
Olet oikeassa
Siinähän se vika oli, eli vaihteensiirtotangon stefa vuotaa. Ajoja on sen verran paljon ja kun tuo kyseinen laatikkoa ei kai ole muutenkaan ole kestävimmästä päästä niin ajattelimpa laitatuttaa samantien kuntoon vaikka sitä öljyä ei siltä juoksemalla tulekkaan.
Re: Tid ja kampiakselin stefa
Paljonsaab9-3 kirjoitti:...230 tkm kohdalla?


TiDissä 374 tkm...
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: Tid ja kampiakselin stefa
Siis hei miten toi opelin kone on voinu kestää noin pitkään nipussa eiks sen pitänyt tän palstan tietäjien mukaan olla ihan paska kone!rr kirjoitti: TiDissä 374 tkm...

Miulla näyttää muuten mehivän sama stefa? Onkohan vaihto pahakin rasti?
Re: Tid ja kampiakselin stefa
Eikös se ole Isuzun kone eikä Opelin! Sillä perusteella (alkuperä aasiassa) koneen pitäisi kestää ikuisuuden. Vaihteensiirtimen O-renkaan vaihto ei ole kummoinen toimenpide. Muistaakseni tekivät töitä 1,5 h ja itse tiiviste maksoi ehkä kympin verran nykyrahassa.9-3Tid kirjoitti:Siis hei miten toi opelin kone on voinu kestää noin pitkään?rr kirjoitti: TiDissä 374 tkm...