Jäähdytysnesteen pintataso paisuntasäiliössä

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Ilpo
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 17:47
Paikkakunta: Sysmä
Viesti:

Jäähdytysnesteen pintataso paisuntasäiliössä

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

9-3 käyttöohjekirjassa sanotaan että jäähdytysnesteen pintatason pitää olla hieman merkinnän kalt/cold alapuolella moottorin ollessa kylmä.Minä oon kyllä pitänyt koko ajan pintatason sen merkinnän yläpuolella. Kumpi on oikea tapa?
Garrett79
"Kaasari"
Viestit: 20
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 19:46
Paikkakunta: Kaarina

Kalt Cold

Viesti Kirjoittaja Garrett79 »

Eiköhän se ole niinkuin lukee, muuten neste voi pursua jostain pois pakonomaisesti, kun moottori ja nesteet lämpeää :?
Saab 9-3t SE 2000vm
"Kaikki ruotsalaiset eläimet eivät elä metsissä"
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Missähän pikkutarkan mimmin mainitsema MAX merkki sijaitsee? En ole omassa ng900:sessa sellaista nähnyt. Ainoastaan toi "kylmä" viiva on purkin puolivälissä...

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mun NG900:n paisuntasäiliössä on muistaakseni ilmoitettu MIN ja MAX. Täytyypä vielä tarkistaa asia, ettei tule puhuttua "lööperiä" ulkomuistista :roll:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin