9-3 puoltaa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
vkutvonen
"Aero"
Viestit: 480
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 20:45
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja vkutvonen »

sinulle "SB" onko etupyörien pystykallistuma sivusuunnassa säädetty? Omassa kuupassa oli parin asteen heitto ja oireet oli samat. 8O
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Sitä ei paljon tuossa 9-3:ssa voi säätää...
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2847
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

rr kirjoitti:Sitä ei paljon tuossa 9-3:ssa voi säätää...
Jos siinä on samanoloinen systeemi kuin tonnarissa, niin seuraava vois auttaa:
http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_magiccamber.shtml
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96,12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

vkutvonen kirjoitti:mitäs rengasmerkkiä porukat on käyttänyt kesärenkaana 900ng:ssä? kun vanteina on 6.5x16 ja rengas koko 205/55/16 (':oops:'):
Eagle F1 GS-D3 varma valinta, renkaat uskomattoman pehmeät ja hiljaiset .205/55/16 koko saksassa n.430€ .

Itse arvoin vuosi sitten onko 16" vai 17" . :roll:
No ahneena :twisted: otin 225/45/17 .
225 oli halvempi kuin 215/17" tai 205/17".
Enkä ole katunut, uudet nrh2 195/60/15piti kauheata ääntä,
mutta nämä ei
ja vesikelillä pito aivan mahtava " kuten kuvio antaa ymmärtää"


Kuva

Renkaan kuvio kuin taidetta . 8) 8) 8)
Monet rengasmyyjät ei jostain syystä halua myydä näitä.
Rengasparillakin sanoivat: ettei normaali käyttäjä huomaa mitään eroa
goodyearin halvempiin malleihin. Pes#a puhetta.

Saabistit ei ole normaaleja käyttäjiä :lol: :lol: :lol:
eki saabi 9-3s -00 2.0t
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Vähän OT mutta onko tuossa avatarissasi eturengas väärinpäin ? Siis väärä pyörimissuunta ? Sattui vaan silmään :roll: Tai sitten olen ihan sokea :D
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja hz81 »

pade kirjoitti:Vähän OT mutta onko tuossa avatarissasi eturengas väärinpäin ? Siis väärä pyörimissuunta ? Sattui vaan silmään :roll: Tai sitten olen ihan sokea :D
Niin muuten näyttää :!: :!: Onko :?: :?:
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pamppu »

hz81 kirjoitti:Kuin myös oma Tidini ja vakioalustalla. Ei puoltanut kuluneilla Nokian kesänakeilla kokoa 195/60 R15 eikä uusilla Pirellin 185/65 R15 nastanakeilla. Saa nähän miten on ens kesänä kun alla on Konin alusta setti ja joko 215 tai 225 leveät 17 tai 18 tuumaset... ;) 8O
Sitten meitä on useampikin. Eräs aikaisemmin ajettu, Länsiautosta myynnissä ollut puolsi, mutta tämä oma ei ollenkaan. Tosin nyt vasta ensimmäistä viikonloppua käytössä, mutta ero on selvä!

Kerro ihmeessä asiasta lisää, kunhan saat Konin kitin ja uudet vanteet alle, itseäni ainakin asia kiinnostaa!
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Oma NG900 menee kyllä täysin suoraan, taitaa olla vikaa tässä yksilössä. :D

Mutta noin rengastuksesta kun puhutaan, auton mukana ei tullut kuin 205/60-16 -kitkat 9-5:n vanteilla, ne kyllä tuntuvat olevan täysin passelit. Mutta menin nuukaillessani ostamaan Omegasta kotoisin olevat 16" alut, joissa oli 50-profiiliset renkaat ja ET erosi Saabin suosituksista..noh, riittävästi. Sitähän sanotaan että malli on herkkä rengasvalinnasta..oli muuten niin järkyttävä ajaa niillä että.. 8O Kiihdyttäessä kun auto muutenkin vetelee aivan tarpeeksi, lisääntyi x3. Joka ikinen ura mitä tiessä oli, auto löysi ja hakeutui niihin kuin maagisen voiman vetämänä. Hetkeään suoraa etenemistä ei tainnut olla.
SB
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Tammi 04, 2006 14:52

Viesti Kirjoittaja SB »

Kulmat pitäisi olla arvoissaan,ajettavuus ei muutu vaikka laittaa pieleen niin paljon kuin pystyy. Epäilyttää se ohjausvaihde!!
anaconda
"Hirsch"
Viestit: 870
Liittynyt: Su Maalis 13, 2005 20:52
Paikkakunta: syyläri city

Viesti Kirjoittaja anaconda »

en jaksanu lukee koko topikkia mutta entäs ne rengas paineet? eikös nekin vaikuta puoltamiseen :?:
bmw e46 alias proteesi
arttu
"Hirsch"
Viestit: 881
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 22:15

Viesti Kirjoittaja arttu »

anaconda kirjoitti:en jaksanu lukee koko topikkia mutta entäs ne rengas paineet? eikös nekin vaikuta puoltamiseen :?:
Totta, jos renkaissa eri paineet...
nerola
"Turbo"
Viestit: 248
Liittynyt: Ma Joulu 27, 2004 22:45
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja nerola »

pade kirjoitti:Vähän OT mutta onko tuossa avatarissasi eturengas väärinpäin ? Siis väärä pyörimissuunta ? Sattui vaan silmään :roll: Tai sitten olen ihan sokea :D
Ei ole väärin päin, pixelit vaan tekee temput,kuvaa pienennetty niin paljon.
Renkaat laitettiin vianorilla ja tarkastin vielä itse.
Olisi se aika moka :lol: :lol: :lol:
eki saabi 9-3s -00 2.0t
Vastaa Viestiin